בין קודש לחול: מלונות בוטיק מומלצים בירושלים

מלון בצלאל. צילום סיון אסקיו
מלון בצלאל. צילום סיון אסקיו

ירושלים לא מפסיקה להתפתח ולחדש גם בתחום האירוח, והיצע המלונות שלה לא נופל מכל בירה אחרת בעולם. בולטים במיוחד מלונות הבוטיק המשלבים נוחות ומודרניות עם אירוח אינטימי. אספנו עבורכם את המומלצים ביותר

ירושלים הייתה תמיד מוקד משיכה לתיירים רבים מהארץ ומהעולם. כעיר שמחברת בין עבר לעתיד ובין ישן לחדש, היא מציעה חוויית טיול ייחודית ומרתקת בין אתרים היסטוריים, אטרקציות עכשוויות, תרבות עשירה וקולינריה משובחת, וכדי ליהנות אפילו מעט מכל אלה – יום אחד אינו מספיק. אז אם החלטתם לעשות סיור יסודי ולא להסתפק רק בחומוס-כותל, כדאי שתמצאו גם מקום נעים לישון בו. בין אופציות הלינה הרבות בולטים מלונות בוטיק המשלבים נוחות ומודרניות עם אירוח אינטימי ותשומת לב אישית. אספנו לכם כמה מומלצים במיוחד שיבטיחו לכם חוויית לינה ייחודית בבירה שלא מפסיקה לחדש ולהפתיע.

למלונות הבוטיק המומלצים של תל אביב
10 המלונות הטובים של תל אביב

אמריקן קולוני

מלון הבוטיק בירושלים המזרחית, בועה של קסם רומנטי אוריינטלי, ממוקם כמה דקות נסיעה ממרכז העיר. המבנה העתיק, שהוקם בשלהי המאה ה-19 על ידי משפחה נוצרית אדוקה משיקגו, שימש בסיס למשפחות אמריקאיות שבאו להקים בית בעיר הקודש וחיו בהרמוניה עם השכנים היהודים והערבים. ההיסטוריה של המלון, מאז ועד היום, מתועדת בצילומים התלויים על הקירות ומספרים את סיפורן של ירושלים ומדינת ישראל במקביל, ובספר האורחים תוכלו למצוא בין היתר את לורנס איש ערב, וינסטון צ׳רצ׳יל, בוב דילן, אומה ת׳ורמן, ריצ׳רד גיר, ג׳יורג׳יו ארמני ועוד רבים.

החדרים והסוויטות, חלקם פונים אל הבריכה, משדרים הידור מזרחי עשיר בסגנון אלף לילה ולילה ועיצוב עות'מאני אותנטי. בגנים פזורות פינות ישיבה ומסעדות מוקפות עצי פרי, המגישות תפריט ים תיכוני קלאסי ומודרני.
להזמנת חדר באמריקן קולוני

מלון אמריקן קולוני בירושלים. צילום: מיקלה בורסטו עוזיאל
מלון אמריקן קולוני בירושלים. צילום: מיקלה בורסטו עוזיאל

בראון JLM ובראון מחנה יהודה

רשת בראון התחדשה בעוד שני מלונות בוטיק בבירה (אחים לווילה בראון הוותיק). בראון JLM משקיף מעברו האחד לגן העצמאות ומעברו השני לקניון ממילא וחומות העיר העתיקה ומציע חוויית שהות אורבנית, עדכנית ובינלאומית, צבועה בגוונים ירושלמיים – עם פנינה בדמות בריכת אינפיניטי יפהפייה על גג המלון. המלון שוכן במבנה היסטורי בן המאה ה-19 שעבר שימור קפדני ומעליו נבנו שש קומות חדשות ובהן 46 חדרים מרווחים, מעוצבים ומאובזרים בקפידה – מתאימים לאורח יחיד, לזוגות ולמשפחות, חלקן עם מרפסות. על גג המלון, לצד הבריכה, תמצאו מתחם שיזוף עם מיטות מפנקות, מסעדה שבה מוגשת ארוחת הבוקר לאורחי המלון ובר קוקטיילים טרנדי שמארח עד השעות הקטנות של הלילה. בנוסף, יש במלון סוויטת ספא מפנקת המבטיחה למתארחים בה חוויה זוגית אינטימית ורומנטית.

בראון JLM. צילום: Max Kovalsky
בראון JLM. צילום: Max Kovalsky

בבראון מחנה יהודה, הצמוד לשוק, 110 חדרים. המלון מתכתב עם אווירת חיי הלילה של השוק ומציע חוויית אירוח אורבאנית שיקית וצבעונית. חדרי המלון מעוצבים כולם בצבעוניות כהה עם נגיעות מוזהבות ומיועדים לארח בנוחיות יחידים, זוגות ומשפחות. חדרי האמבט מעוצבים כאקווריום זכוכית שקוף (מוקף בווילונות הזזה), הרהיטים המשולבים בראטן קלוע מכניסים אל החדרים את אווירת הארטיזנל של השוק. בלובי המלון שוכנת ספריית האיקסים שהפכה לסימן ההיכר של מלונות בראון בארץ ובעולם.
להזמנת חדר בבראון JLM
להזמנת חדר בבראון מחנה יהודה

בראון מחנה יהודה. צילום: Max Kovalsky
בראון מחנה יהודה. צילום: Max Kovalsky

אלגרה

מלון הבוטיק אלגרה מספר את סיפור אהבתם של אלגרה בלו, יהודייה יפהפייה משכונת מחנה יהודה וג'ברא פרנסיס רח'יל, ערבי נוצרי, מהכפר עין כרם. בשיאו של הרומן, שהתרחש בשנות ה-20 של המאה ה-19, ברחו הנאהבים והתחתנו. משפחותיהם התנכרו להם אך כמו בכל אגדה הסוף טוב – בני הזוג חזרו לעין כרם ובנו בה את בית חלומותיהם.

גם כיום, שנים רבות אחרי, האהבה עדיין ניכרת בכל פרט ופינה במלון הוותיק והשקט המציע נופש באווירה אינטימית, אלגנטית ויוקרתית, באחד מ-14 סוויטות וחדרים מעוצבים בסגנון פיוז'ן, המתכתב עם רוח המקום ומשלב ישן וחדש עם אלמנטים מזרחיים ומערביים. המלון מתאפיין בחללים גדולים המעניקים "ספייס" לכל אורח שיכול גם לבחור היכן יאכל את ארוחת הבוקר שלו – בגג, בלאונג', בבוסתן או אפילו בחדר. במלון יש גם ספא מפנק ואפשרות לצאת לטיולי שטח בסמטאות הכפר. עין כרם עצמה פסטורלית ביותר, בבוסתן יש שפע פינות ישיבה אינטימיות, והנוף הנשקף מהגג יחרת בזיכרון הרבה אחרי שהחופשה תסתיים. מומלץ לאוהבים.
להזמנת חדר במלון אלגרה

 

גג מלון אלגרה, עין כרם צילום: איה בן עזרי
גג מלון אלגרה, עין כרם צילום: איה בן עזרי

בצלאל

במרכז ירושלים, צמוד למבנה ההיסטורי של בית הספר לאמנות ולעיצוב בצלאל, הוקם מלון בוטיק שכולו מחווה לאמנות ישראלית מקורית. המלון, מרשת מלונות אטלס, מונה 37 חדרים אינטימיים שמספרים את סיפורה של האמנות המקומית, שנמצאת בכל פינה ועל כל קיר.

עבודות של אמנים ומעצבים ישראלים מכל התקופות נמצאות בחללים הציבוריים ובחדרים – ציורים, עבודות פיסול, גופי תאורה, שטיחים ארוגים והדפסים ייחודיים – ולמרות זאת המלון אינו משדר ניכור כבמוזיאון. נהפוך הוא – האווירה חמה ואינטימית והצוות מקפיד להעניק תשומת אישית לב לכל אורח. בקומת הכניסה ממוקם חדר אוכל הזולג לחצר פרטית, שם מוגשת לאורחים ארוחת בוקר עשירה ואיכותית ו-happy hour – כיבוד קל בשעות אחר הצהריים, שיושתתו על מנות המזוהות עם המטבח הירושלמי וחומרי גלם שמקורם בדוכני שוק מחנה יהודה הסמוך.
להזמנת חדר במלון בצלאל

מלון בצלאל. צילום סיון אסקיו
מלון בצלאל. צילום סיון אסקיו

גורדוניה פרייבט הוטל

סמוך לקיבוץ מעלה החמישה, בגובה 800 מטרים ומול הנוף של הרי ירושלים – ממוקם גורדוניה פרייבט הוטל. כפי שניתן להבין משמו, המלון שם את פרטיות האורחים בראש מעייניו. 16 סוויטות יוקרה מאובזרות במיטב הטכנולוגיה עוצבו כך שכמעט שאין צורך לצאת מהן, אלא אם מתחשק לכם טיול בטבע. בנוסף, לכל סוויטה צמודים בריכה פרטית, דק שיזוף ו-Hot tub מחומם, שפונים אל חורש ירוק יפהפה.

לאונג' מעוצב כסלון מפואר מזמין להתרווח בכל שעות היום בפינות ישיבה מפנקות ומציע תפריט קולינרי שמבוסס על תוצרת מקומית ובר משקאות עשיר. ניתן גם להזמין את הסוויטות לאירועים מיוחדים כמו ירח דבש או מסיבת רווקות.
להזמנת חדר במלון גורדוניה

מלון גורדוניה (צילום: אדי ישראל)
מלון גורדוניה (צילום: אדי ישראל)

דן בוטיק ירושלים

דן בוטיק ירושלים ממוקם במרחק הליכה מהמושבה הגרמנית, השכונה הציורית גדושת בתי הקפה, המסעדות והבוטיקים – משקיף על הר ציון וחומות העיר העתיקה. המלון האינטימי שייך לרשת המלונות הוותיקה ומציע ארבעה סוגי חדרים, מחדר סטנדרט ועד סוויטה עם נוף לעיר העתיקה, כולם מעוצבים בסגנון מערבי עכשווי משולב במוטיבים מזרחיים.

כחלק מתפיסת עולמו הייחודית מקיים המלון שיתוף פעולה עם האקדמיה לאמנות ולעיצוב בצלאל, במסגרתו הוא נותן במה ליצירות הסטודנטים שמקשטות חללים שונים. לרשות האורחים עומדים בר אופנתי, מסעדה חלבית, חדר כושר, ספא ודק שיזוף הצופה לנוף של העיר העתיקה.
להזמנת חדר במלון דן בוטיק

מלון דן בוטיק ירושלים. חדר דלוקס עם נוף לעיר העתיקה. צילום: מתן דביר
מלון דן בוטיק ירושלים. חדר דלוקס עם נוף לעיר העתיקה. צילום: מתן דביר

הרמוני

בלב מדרחוב נחלת שבעה, במרחק דקות הליכה מחומות העיר, ממוקם מלון הרמוני המוקדש לצבעים ולניחוחות של העיר בה הוא שוכן. העיצוב נעשה בהשראת ירושלים המודרנית – העיר שחוברה לה יחדיו – המורכבת מפסיפס של דתות ולאומים והוא מאופיין בהדפסים גרפיים ובשילובי בדים לא קונבנציונליים, ועם ריהוט ופריטים ייחודיים היוצרים פסיפס מרהיב ונותנים ביטוי לקסם הירושלמי ולעושר התרבותי של העיר.

את המולת החוץ מחליפה אווירת נינוחות שלווה ועוטפת כבר בחלל הציבורי של המלון, הכולל מרפסת מרווחת וטרקלין מאובזר בספרים, שולחן ביליארד ואח. 50 חדרי המלון צופים לגגות ולסמטאות העיר.
להזמנת חדר במלון הרמוני

מלון הרמוני. צילום: נתן דביר
מלון הרמוני. צילום: נתן דביר

בת שבע

מלון הבוטיק בת שבע (מרשת מלונות JACOB), הממוקם בלב העיר, מציע  79 חדרים – כולם משקיפים אל עבר כיפת הזהב, הכותל או נוף גגות הבתים – מעוצבים בנוסטלגיה חמימה המציגה פסיפס של ישן וחדש, עתיק ומודרני. לגג המלון ששופץ בהשקעה גדולה נוספו שתי אמבטיות ג'קוזי עם ריצוף דק עץ. תוסיפו לזה סאונה יבשה, אזור שיזוף ומקלחת, פינות ישיבה וגם בר אלכוהול ותקבלו חוויית בילוי קסומה מול נוף עוצר נשימה.

גג מלון בת שבע. צילום: מקס מורון
גג מלון בת שבע. צילום: מקס מורון

על הפן הקולינרי אחראי השף משה אסולין שמגיש ארוחות בוקר ובראנצ'ים בניחוחות ובטעמים ירושלמיים, המבוססים על חומרי גלם מקומיים טריים. במלון גם חדר כושר מאובזר וטרקלין עסקים מהודר והוא מאופיין ברמת שירות גבוהה המושכת אליה קהלים מגוונים.
להזמנת חדר בבת שבע

איביס סטיילס

ממוקם במבנה היסטורי במדרחוב בן יהודה מלון איביס סטיילס (ibis styles) מציע 104 חדרי אירוח מסוגים שונים, כולל חדרי משפחה ומיני סוויטות, מעוצבים כהומאז' לשוק הירושלמי הצבעוני. כל חדר מעוצב כמרחב מגורים בפני עצמו שבו ניתן לנוח, להירגע או לעבוד – כשהמולת הרחוב נשארת בחוץ הודות לסטנדרטים הגבוהים של רשת ACCOR שמבטיחים חלונות אטומים לרעש. בקומה השמינית של המלון נהנים האורחים מארוחת בוקר עם נוף פנורמי מרהיב, ובימי חמישי-שבת ממגוון סיורים היוצאים מן המלון (בהרשמה מראש).
להזמנת חדר באיביס סטיילס

איביס סטיילס. צילום: יעל הרמן
איביס סטיילס. צילום: יעל הרמן

בית קטן בבקעה

"בית קטן בבקעה", מלון בוטיק קטן וציורי, נמצא בשכונת בקעה הציורית סמוך לבתי הקפה והמסעדות שבדרך בית לחם. הוא גם קרוב לטיילת שרובר המרהיבה ולמתחם התחנה הראשונה, כך שאם תבחרו לבלות שם את הלילה תהיו מוקפים באופציות נעימות לטיול לילי.

המלון שוכן בבניין ערבי מקושת משנת 1930. לאחר שיפוץ מוקפד הוסב המבנה למלון ובו 33 חדרים (כולל סוויטות) מאובזרים. תקרות גבוהות וגווני זהב משקפים את הדרה של ירושלים ועם זאת יוצרים אווירה אינטימית ונינוחה. את ארוחת הבוקר הכשרה למהדרין אפשר לאכול בחצר הפורחת. אל תחמיצו את בור המים עתיק ששופץ, חוויה שתוסיף ממד קסום לחופשה.
להזמנת חדר במלון בית קטן בבקעה

מלון בית קטן בבקעה בירושלים. צילום באדיבות המלון, סטודיו הראל

מלון בית קטן בבקעה בירושלים. צילום באדיבות המלון, סטודיו הראל

הקומה ה-21

הקומה-21 במרומי הבניין בקרן הרחובות המלךג'ורג' ובן-יהודה מוקדשת למלון בוטיק אורבני וצעיר. המקום כולל 14 סוויטות דופלקס, כל אחת מהן עוצבה בגוונים שונים בסגנון מודרני ועם שפע חפצי אמנות. המלון מתאים לאירוח אנשי עסקים, כמו גם לזוגות ומשפחות.

כל מי שרוצה להימצא במרכז העניינים אבל ליהנות משקט בשחקים ימצא את מבוקשו כאן ויוכל להשקיף על העיר מלמעלה באמצעות טלסקופ. בנוסף, כל סוויטה כוללת סלון מרווח, חדר שינה אחד או שניים, ג'קוזי, מטבח ופינת אוכל מאובזרים, אמבטיה, מקלחת ושפע מקום להניח את שקיות השופינג.
להזמנת חדר במלון הקומה ה-21

מלון הקומה ה-21 בירושלים. צילום: איתי סיקולסקי
מלון הקומה ה-21 בירושלים. צילום: איתי סיקולסקי

וילה בראון

הרבה לפני השקתו באביב השנה, מלון וילה בראון בירושלים עורר עניין רב. המבנה שהיה וילה בבעלות מנהל בית החולים רוטשילד ההיסטורי שופץ בקפידה וקירות האבן העתיקים שנחשפו הציתו את דמיונם של המעצבים.

האדריכלות הירושלמית של המאה ה-19 נתגלתה במלוא זוהרה והיתה הבסיס לעיצוב בהשראת תקופות שונות בעיר הקודש, מהניאו-קלאסית והעות'מאנית דרך מזרח פוגש מערב בימי המנדט ועד לימינו אנו. כל אחד מ-24 החדרים והסוויטות זכה לעיצוב ייחודי עד לפרטים הקטנים. לרשות האורחים עומדים בר תת קרקעי, ספא, ביסטרו ומרפסת גג, שממנה נשקף נוף עוצר נשימה של ירושלים.
להזמנת חדר במלון וילה בראון

הסוויטה במלון בראון בירושלים. צילום: אסף פינצ'וק
הסוויטה במלון בראון בירושלים. צילום: אסף פינצ'וק