הבריחה אל החופש: 10 מלונות הבוטיק הכי טובים בתל אביב

דה ג'אפה (צילום עמית גירון)
דה ג'אפה (צילום עמית גירון)

מחירי הטיסות בשחקים, הצפון והדרום מושבתים, והאפשרויות לחופשה איכותית ומפנקת הולכות ומצטמצמות. מזל שיש לנו את מלונות הבוטיק המעולים של תל אביב, מהגדולים והיוקרתיים ועד הקטנים והמוקפדים, שמאפשרים לעצום עיניים, לנשום ולדמיין מקומות וזמנים אחרים. אלה המומלצים שלנו

26 באפריל 2024

החופש תמיד היה נראה לנו מובן מאליו. החופש לטוס לחו"ל, החופש להתפנק בחופשה, החופש לגלות ערים חדשות בעולם, כל אלה התרחקו מאיתנו וממשיכים להתרחק בקצב מאז שבעה באוקטובר. ועכשיו כשהקיץ בפתח ומחירי הטיסות בשחקים, כשבמקביל צפון הארץ ודרומה הם אטרקציה תיירותית בעיקר לרקטות של חיזבאללה וטילים של ח'ותים, זה לא משאיר לנו הרבה אופציות – ומלונות הבוטיק המהממים של תל אביב נראים כמו אפשרות מוצלחת מתמיד. האמריקאים קוראים לזה Staycation. אנחנו קוראים לזה אהבה.

>> זה יהיה אחר מהמרחבים המעניינים בתל אביב. עוד לא ברור איך
>> איזה מלך ג'ורג': ביקרנו במלון החדש שמשגע את תל אביב

בוטיקים קטנים

1. אלקונין

כשמלון אלקונין בנווה צדק נפתח לפני כמעט שנה, כל העיניים הופנו למסעדה הראשונה בישראל של קבוצת רובושון, המחזיקה ב-31 כוכבי מישלן ובמסעדות ברחבי העולם. מאז המסעדה הכושלת נסגרה, וזו סיבה טובה לציין את שאר הדברים שעושים מהאלקונין מלון בוטיק מצוין: מבנה היסטורי (לפני 100 שנים פעל בו המלון הראשון בתל אביב) ששופץ באהבה וכבוד, עיצוב שמחבר בין העיר הלבנה לפריז הרומנטית, רוף טופ קטן אך מושלם עם בריכה ודק שיזוף וספא מושלם לא פחות, שמבוסס על מוצרי קלרינס.

מלון אלקונין (צילום סיון אסקיו)
מלון אלקונין (צילום סיון אסקיו)

החדרים בהירים, נעימים ומפנקים במגבות רכות ומוצרי קוסמטיקה שווים וארוחת הבוקר מוגשת לשולחן כאוסף של דברים קטנים וטעימים. למקרה שנשארתם בכל זאת רעבים – מה שלא צפוי כלל, הברים והמסעדות של לילינבלום והרצל נמצאים ממש מעבר לפינה. מ-1,305 ש"ח.
לילינבלום 9 

להזמנות 

2. בקסטייג'

האמרה שטבע שייקספיר הקובעת ש"כל העולם במה וכולנו שחקנים" מתממשת בבקסטייג', מלון בוטיק אורבני  מרשת אטלס, חמוד, ידידותי ותיאטרלי . למה תיאטרלי? כי באותו בניין ממש פעל תיאטרון אהל המיתולוגי, והמלון מתחקה אחר תיאטרון כמוסד בכלל ואחר אווירת מאחורי הקלעים בפרט. האולם הראשי הפך לאטריום שמכניס שפע אור טבעי לקומות וללובי, הבראנץ' המעולה (שפתוח גם לאורחים מבחוץ) שיצר שף עידו פיינר מוגש בסגנון שהוא מחווה לתיאטרון, וכשהמעלית מגיעה לקומה היעודה היא מכריזה על כך במחיאות כפיים.

כל העולם במה אז בואו לשחק. מלון בקסטייג' (צילום: נועם נתן דביר)
כל העולם במה אז בואו לשחק. מלון בקסטייג' (צילום: נועם נתן דביר)

בחדרים עצמם התיאטרליות מפנה מקום לנינוחות שקטה ומפנקת. ההצגה אמנם חייבת להימשך – אבל בחופשה לא פחות חשוב לישון טוב ולהשאיר קצת כסף לבזבוזים. מ-810 ש"ח ללילה.

בילינסון 6 

להזמנות

3. דה נורמן

שני מבנים איקוניים מתקופת הזוהר האדריכלית של העיר הלבנה הפכו במבצע הנדסי מרשים וארוך (יש כאלה שעוד זוכרים את הבור) לאחד ממלונות הבוטיק היפים, הרומנטיים והציוריים בעיר. פאטיו ירוק שכאילו הועתק מאחוזה בטוסקנה מוקף בחדרים וסוויטות שכל פרט בהם נלקח בחשבון, מהאמנות שעל הקירות ועד ציורי קיר  וריצוף מקוריים שמרטיטים את נימי הנוסטלגיה.

מלון נורמן. צילום: סיון אסקיו
מלון נורמן. צילום: סיון אסקיו

במרכז כל היופי הזה עומדים הלייבררי בר, מהברים הסקסיים והשיקיים בעיר, ומסעדת אלנה האלגנטית, בריכת שחייה ודק שיזוף על הגג ופינות קטנות לנוח בהן על ספסל בבוסתן, כי הרי לשם המנוחה התכנסנו. השירות מופתי בהתאמה, כזה שיגרום לכם להרגיש שכל משאלה ראוי לה שתתגשם, בהינתן התקציב כמובן. מ-3,120 ש"ח.
נחמני 23-25

להזמנות

4. דה דריסקו

דה דריסקו זכה לאחרונה לאות כבוד ראשון מסוגו בארץ עם צירופו ל-Relais & Châteaux, ארגון יוקרתי המאגד מלונות ומקומות אירוח מיוחדים ומסעדות מישלן. כעת בכל העולם יודעים את מה שבישראל ידוע מזמן, שמלון הבוטיק במושבה האמריקאית הוא לא פחות מאשר נכס תרבות שאפשר ללון בו, פנינה מהסוג שתיירים מנוסים ועתירי ממון מעדיפים על פני עוד מלון רשתי. 42 חדרים וסוויטות משקפים את ההיסטוריה של המלון, שנפתח לראשונה בשנת 1866, ורוף טופ קסום, ספא ומכון כושר מחברים בין הסיפור לבין המאה ה-21.

מלון דה דריסקו (צילום אסף פינצ'וק)
מלון דה דריסקו (צילום אסף פינצ'וק)

היהלום שבכתר, מסעדת ג'ורג' וג'ון עטורת הפרסים של שף תומר טל, ממוקמת בלובי המרהיב ומוסיפה צבע וחיים למבנה ההיסטורי. כדי לבקר בה אין צורך ללון במקום, אך כמובן שהידיעה שמיטה רכה ממתינה לכם במעלה המדרגות משדרגת את החוויה לרמת חופשה מפנקת בחו"ל. מ-1,120 ש"ח לאחר מבצע 30 אחוז הנחה כולל משקה מבר המלון בכניסה, מיני בר חינם, שוקולד לאונידס וסיור היסטורי חוויתי במלון וסביבותיו.
אוארבך 6 

להזמנות

5. רוטשילד 48

כל דבר שרותי ברודו נוגעת בו הופך לזהב – המסעדות, הבייקרי, הוטל מונטיפיורי וכעת גם רוטשילד 48, מלון בוטיק יפהפה שנפתח לפני שנה, בחלון הזדמנויות בין הקורונה למלחמה. יש בו בסך הכול 11 חדרים, או ליתר דיוק סוויטות מרווחות, שמעוצבות ביוקרה שקטה, תוך ירידה לפרטים הקטנים ביותר – מגבות רכות ודלתות שנטרקות בחרישיות, אמניטיז של הביוקר וקוקטיילים מבוקבקים במיניבר.

השיק והסטייל נתמכים בשירות שיודע עליכם הכול עד לרמת סוג הקפה המועדף ומידת החימום של מושב האסלה (טוב אולי הגזמנו, אותה תצטרכו לקבוע לבד אבל זה בערך הדבר היחידי). מסעדת השף טרם נפתחה מאז פרוץ המלחמה אך הבראסרי חי ובועט, מה שאומר שביניכם ובין ההמבורגר ביין המיתולוגי מפרידה רק המעלית הכי יפה בעיר. מ-3,300 ש"ח ללילה.
רוטשילד 48

להזמנות

בוטיקים גדולים

6. אלברטו

עם כל המסעדות והברים שהופכים את נחלת בנימין לרחוב הכי בולט בעיר, לא נתארגן על מקום לישון? אלברטו מרשת ישרוטל מציע הרבה יותר משנת לילה מפנקת, במבנה יפהפה משנת 1913 ששופץ ושומר באלגנטיות קלאסית. מאחורי חזית רומנטית המייצגת את הסגנון האקלקטי פזורים באלגנטיות 91 חדרים, שתי סוויטות, חדרים עם ג'קוזי וחדרים עם מרפסת אנגלית חמודה, כולם מאובזרים בהתאמה לחופשה אורבנית נינוחה ומעוצבים כדי לספק מפלט מההמולה שבחוץ.

מלון אלברטו (צילום אסף פינצ'וק)
מלון אלברטו (צילום אסף פינצ'וק)

חדר כושר, ספא קטן (עם חדר שירותים מדליק שתוכנן כנראה במיוחד לאינסטגרם) ורוף טופ עם בריכה עוזרים לעצב את הגוף לקראת גולת הכותרת – מסעדת רדלר הלוהטת של שף מושיקו גמליאלי (מונא, בר 51). את קירות המלון מעטר אוסף אמנות עכשווית-אורבנית של אמנים ותיקים וצעירים, מחווה לצבעוניות ולתזזיתיות של העיר ללא הפסקה.
נחלת בנימין 46

להזמנות

7. דה ג'אפה

מבחוץ הוא נראה כמו מבצר, מסוגר ונעול בפני בני תמותה, אך לבני המזל שמתארחים בדה ג'אפה מזומנת חוויה שכולה רכות מלטפת בהתאמה אישית. איך יודעים? כי מגזין התיירות קונדה נסט בחר לכלול את המלון ברשימת   The Best Hotels and Resorts in the World  : The Gold List 2023 בגלל אותם סטנדרטים של עיצוב ואירוח מוקפד. חדרים והסוויטות בסגנון אלגנטי שקט ממוקמים בשני מבנים, עתיק וחדש, כשבמרכז ניצבת מסעדת ג'יארדינו, שמובל השף המוכשר בר צנגר.

לא להאמין שזה ממש פה. החצר במלון ג'אפה (צילום עמית גירון)
לא להאמין שזה ממש פה. החצר במלון ג'אפה (צילום עמית גירון)

שיטוט במסדרונות משרה אווירת קדושה – בכל זאת פעם פעל כאן מנזר – שמגיעה לשיא בקפלה, אולם יפהפה שכיום מארח מסיבות והשקות נוצצות ואת שעת התה של הקונדיטור אלון שבו. ואם כבר הגעתם עד כאן, אל תשכחו להציץ בעבודה של דמיאן הירסט שתלויה בלובי, שמוסיפה עוד נופך בינלאומי למלון שבלב הלבנט. מ-2,200 ש"ח, כולל 200 ש"ח לבזבוזים בבר הבריכה (מבצע אביב) וילדים בחינם (מבצע קיץ, מותנה בהזמנה למבוגר).
יפת 36

להזמנות

8. דה ג'ורג'

צריך הרבה אומץ כדי לפתוח מלון תוך כדי מלחמה. לאלקו הוספיטליטי, חברת בת של אלקו (אלקטרה ועוד), יש אומץ, אורך רוח וכיסים עמוקים דיים כדי להקים פרויקט שאפתני בתקופה מוטרפת כל כך. ודה ג'ורג' הוא בדיוק כזה, "מרחב האירוח" ובו לא פחות משבע "חוויות אורבניות": מלון בן 170 חדרים מפנקים (אמניטיז של בולגרי וכפכפים ממותגים) עליהם חתום מעצב העל הספרדי לזארו רוזה ויולן, שעיצב את המלון כולו וכמה עבודות אמנות מרשימות הנמצאות בו; חלל עבודה וחדרי ישיבות לפגישות והשקות; אולם הופעות; קומת ספא וולנס עם חדר כושר ופילאטיס מבית BOOST – הסטודיו של רוני דואני; בריכה, ספא, סאונות ומרפסת לשיעורי יוגה.

דה ג'ורג' (צילום עמית גירון)
דה ג'ורג' (צילום עמית גירון)

גם בתחום האוכל דה ג'ורג' מפגיז עם ארבע חוויות אוכל עליהן חתום שף ברק אהרוני (לשעבר אלנה), ובראשן מסעדת שף שתיפתח בקרוב. המיקום במתחם יצחק שדה המתחדש וסמוך לתחנת הרק"ל מבטיח גישה נוחה לכל חלקי העיר, אבל בינינו – פראייר מי שמסכים לצאת. יש כל כך הרבה מה לעשות ולראות בדה ג'ורג', שחבל על כל דקה שמתבזבזת. הבוטיקיות משתקפת גם באפליקציה שמכילה את כל המידע הנדרש ובשירות אישי שמסייע למי שהתקנת אפליקציה גדולה עליו (מקרה שקרה). מ-1,050 ש"ח (מ-1,332 ש"ח כולל ארוחת בוקר) במחיר הרצה.
טל ישראל 5

להזמנות

9. דיוויד קמפינסקי

התקופה תקופת נכאים ואמנים זרים נמנעים מלהגיע לארץ, אך מי שכן הגיע ולן במלון דיוויד קמפינסקי הוא ידידה הטוב וכמעט יחיד של מדינת ישראל נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. הסוויטה הנשיאותית, שמיועדת גם לאייליסטים ובעלי ממון, מציעה עושר בלתי נתפס המשתרע על פני שלוש, כולל בריכה, מעלית פרטית, באטלר צמוד ובר אלכוהול של מקאלן. אבל בואו נחזור לעממיקו, ככל שאפשר לחבר בין המונח למלון היוקרה הנוצץ. כל אחד מ-250 החדרים בקמפינסקי מאובזר ברמת הרבה יותר מחמישה כוכבים. בחדר האמבטיה תמצאו מוצרי טואלטיקה מתוצרת מולטון בראון והמיטה, ברוחב שני מטרים, עוטה מצעים צחורים מכותנה משובחת וכריות פלומת אווזים לחלומות מתוקים.

ספא מפואר, מסעדת שף, בר וויסקי וסיגרים (וקוקטיילים שרקחו אנשי האימפריאל) ובריכת אינפיניטי מול הים מקיימים את ההבטחות של המותג הבינלאומי קמפינסקי, ו-LADIES AND GENTELMAN IN RED – תזהו אותם לפי הז'קט האדום, מוודאים שכל גחמה ומשאלה יתגשמו במלואם. מ-2,706 ש"ח.
הירקון 51

להזמנות

10. סטאי תל אביב

אל תתנו לשם להטעות אתכם: למרות הקשר ההדוק למיאמי והאיזכור לתל אביב, סטאי הוא לגמרי אייקון יפואי. וכן, קשה לדמיין שעד לפני כמה עשורים נודע המבנה היפהפה לשמצה כקישלה, בית מעצר מהתקופה העות'מאנית שפעל גם בימי המנד"ט. חלקים מחומות העיר ומהמבנה ההיסטורי שוחזרו בקפידה וכיום הם משמשים אלמנט דקורטיבי מיוחד במינו, המשתלב בעיצוב היוקרתי. ומה עושה את סטאי תל אביב למלון בוטיק שראוי להיכנס לרשימה מיוחסת זו? הכול בעצם – חדרים וסוויטות הפונים לים (אלא אם בחרתם בחדר משוחזר, שבו יש טונות אווירה ופחות נוף), פאטיו משובץ עצי פרי, בריכה שמשקיפה למפרץ יפו, ספא, חדר כושר ושירות שעוטף כל רגע מהחופשה במעטפת פינוק.

מלון סטאי. צילום: אסף פינצ'וק
מלון סטאי. צילום: אסף פינצ'וק

ממרומי מסעדת Ocean Grill, אחות למסעדה במיאמי, קו החוף של תל אביב נראה כמעט כמו סאות' ביץ'. מ-1,800 ש"ח כולל עיסוי זוגי בספא (מ-1.5). מ-15.5 מתווספת לחבילה האטרקטיבית ארוחת ערב במסעדת "קישלה" במחיר כולל מ-2,300 ש"ח.
דוד רזיאל 22

להזמנות