הפרי המותר: 8 מנות עם פירות שכדאי לנסות עכשיו

מרק משמשים קר בהרברט סמואל (צילום: יונתן בן חיים)
מרק משמשים קר בהרברט סמואל (צילום: יונתן בן חיים)

מרק משמשים, קרפצ'ו שרימפס עם אפרסק וסלט פלמידה עם אבטיח: פירות הקיץ כבר מזמן לא נתקעים באגף הקינוחים

20 ביוני 2019

1. מרק משמש קר | הרברט סמואל

אפילו שקצר פה כל כך המשמש, במסעדת הרברט סמואל הספיקו לתפוס אותו בדיוק בזמן כדי להכין מרק קיץ שמורכב מהנוזל הטרי של הפרי המשגע בתוספת משמש קצוץ, בזיליקום, סלרי ופלפל ירוק חריף. המרק מוגש צונן ושילוב הטעמים הפיקנטי והמתוחכם הופכים אותו למרענן הרשמי של החך שלנו בימים אלה. 38 ש"ח.
ריץ קרלטון, השונית 4 הרצליה, 073-2037596

2. פילה דניס עם אשכול ענבים | שחקי שחקי

יהלומה לוי מגישה בשחקי שחקי החדשה מנה קיצית במיוחד של פילה דניס צלוי עם שמן זית ומלח ים ולצדו אשכול ענבים צלויים, יוגורט באפאלו קריר, חזרת טרייה ונענע. מנה שמסתדרת מצוין עם כוס יין לבן וערב שרבי. 84 ש"ח.

שחקי שחקי

במיוחד לערב שרבי. פילה דניס עם אשכול ענבים בשחקי שחקי (צילום: איתאל ציון)
במיוחד לערב שרבי. פילה דניס עם אשכול ענבים בשחקי שחקי (צילום: איתאל ציון)

3. קממבר צלויה | אואזיס

השפית רימה אולברה מגישה כאן עוד אחד מהשילובים המפתיעים שלה – הפעם מדובר בגבינת קממבר המוגשת על עלה תאנה עם נתח פנצ'טה, פרי העונה בגריל וקרוסטיני פריך. בגרסת הענבים המיץ המתוק ניגר על הגבינה החריפה ויוצר חגיגה של קיץ בפה. 92 ש"ח (מנה זוגית).

אואזיס

4. קרפצ'ו שרימפס קריסטל ופירות | דלידה

דגים ופירות ים נאים הם השידוך המושלם לפירות הקיץ ובדלידה מגישים ספיישל נהדר של שרימפס קריסטל מקומיים פרוסים לפרוסות דקיקות עם שמן זית פישולין, שבבי פיסטוק, ליים, קרם אבוקדו, צ'ילי, נקטרינה, אפרסק וענבים עם עלי שיסו ובזיליקום. 58 ש"ח.

דלידה

היישר מתאילנד. סביצ'ה מוסר ים עם קרפצ'ו אננס בפארוק בשוק (צילום: יח"צ)
היישר מתאילנד. סביצ'ה מוסר ים עם קרפצ'ו אננס בפארוק בשוק (צילום: יח"צ)

5. פלמידה אדומה כבושה | אייבי

אסף דוקטור הולך על אדום עם אדום ומניח פלמידה אדומה כבושה על סלט אבטיח עם עלי ריג'לה, תערובת תבלינים מצרית וגבינת פטה כבשים. מתוק־מלוח ובעיקר קיצי ורענן מאוד עם טעמים מקומיים כמו שהדוקטור אוהב. 58 ש"ח.

אייבי

6. סנדוויץ' גבינת עזים עם אבטיח | ברווזי

בסנדוויצ'ייה העירונית בניצוחו של רז רהב ממשיכים להפתיע בשילובים לא שגרתיים, וכעת החליטו להיפטר מהנקניק ושאר הבשרים ולהביא את הטבע לקדמת הבמה. כריך חדש של גבינת עזים כולל גם פרוסות דקיקות של אבטיח אדום ופריך, זיתים ופטרוזיליה. 38 ש"ח.

ברווזי

הרבה דרכים לטפל בשזיפים. opa (צילום: אביב שוקרי)
הרבה דרכים לטפל בשזיפים. opa (צילום: אביב שוקרי)

7. סביצ'ה מוסר ים | פארוק בשוק

בביסטרו בשוק הפשפשים מגישים למתגעגעים לתאילנד את השילוב האולטימטיבי – סביצ'ה מוסר ים על מצע קרפצ'ו אננס טרי עם עשבי תיבול, גזרים בכל מיני צבעים וצ'ילי אדום. אנחנו בעד להתלבש על המנה הזאת בשעות אחר הצהריים עם כמה קוקטיילים במחירי האפי אוור. 58 ש"ח.

רבי נחמן 6 יפו, 03-6515670

8. סלט דובדבנים של ללי | הבסטה

בבסטה עושים כבוד לדובדבנים עם סלט שמוקדש רק להם. הסלט, לפי המתכון של הילה אלפרט, מורכב מדובדבנים שלמים ומגולענים בתוספת פטרוזיליה טרייה ותיבול שמן זית, מלח ופלפל. מליחות, מתיקות, חמיצות ויופיים של הדובדבנים הופכים את הסלט הזה למנה מרגשת באמת. 59 ש״ח.

הבסטה

וגם: התפריט החדש ב־Opa

את תפריט הקיץ הקדישה שיראל ברגר, השפית של Opa, לפירות וירקות העונה, והיא לוקחת עוד צעד אחד קדימה בתעוזה וביצירתיות. נדמה ששום מרכיב בארוחה הצבעונית הזו אינו מוגש בגרסתו הצפויה והידועה מראש. למשל, שזיף בוסר מוחמץ שמוגש על מצע של ריבת חרדל שחור עם קציפת שקדים ושמיר. מתיקות השזיף משתלבת נהדר עם מרירות השקדים וזוהי מנה רעננה וקלילה. ברגר מפליאה גם במנה מבריקה של אבטיח מיובש, מומלח וצרוב על הפלנצ'ה עם צ'יפס שום וצ'יפס תפוח אדמה מותסס, רוטב הבנרו פיקנטי, שמיר ונענע. זוהי מנה חכמה וחדשנית, שמגלה באבטיח עומק חדש ומפתיע ומותירה טעם של עוד. גם בדובדבנים מטפלת ברגר בשלוש דרכים שונות ומגישה מנה של דובדבן מיובש, דובדבן מושרה בשמן זית ודובדבן מותסס. הדובדבנים, באסתטיקה מרהיבה, מוגשים על מצע קרם חרדל ואגוזי מקדמיה עם תוספת של צ'יפס צלפים פריך ופולי קקאו גרוסים.

מחיר: 340 ש"ח לארוחה זוגית של שבע מנות עם לחם מחמצת וקינוח.

Opa