האמת שמאחורי המיתוס: האם המנזר יפתח ביום כיפור?

המנזר. צילום: יולי גורודינסקי
המנזר. צילום: יולי גורודינסקי

גם השנה ייסגרו כל בתי העסק בתל אביב ביום כיפור, חוץ מהמנזר, שיישאר פתוח בדמיונם של המוני תל אביבים על אף שבפועל הוא סגור לגמרי

21 בספטמבר 2015

הטקס המוכר חוזר על עצמו כל שנה: "מה עושים בכיפור?".
"לא יודע, אולי נשב במנזר. שמעתי שהוא פתוח".

האגדה האורבנית על קיומו של מקום אחד בלבד, מעוז חילוניות שכופר גם בקודש הקודשים, מתרוצצת בעיר עוד בטרם רובכם עברתם אליה. כולם יודעים לצטט אותה, כמעט אף אחד לא באמת בדק אותה.

>> מה הופך את המנזר לבר הטוב בתל אביב?

מנהלי המקום מצדם מכחישים בתוקף שנה אחרי שנה שהם צפויים לפתוח או שאי פעם פתחו דלתותיהם לקהל הרחב ביום כיפור. הבסיס לשמועה, ככל הנראה, נעוץ בדיווחם של מספר לא מבוטל של מקומיים על בילויים במקום לפני כמה שנים. בניגוד לפנטזיה שהתנפחה בדמיוננו על פאב סואן ובירה נשפכת באווירה נטולת פיח מכוניות, אנשים שבאמת היו שם מתארים אירוע חברתי מצומצם של יודעי ח"ן, בשיטת "חבר מביא חבר".

בחלומות שלכם. המנזר ביום חול (צילום: זיו שדה)
בחלומות שלכם. המנזר ביום חול (צילום: זיו שדה)

אירועים מסוג זה אינם נדירים בתל אביב, ובעלי פאבים לא מעטים פותחים את הדלתות בדיסקרטיות לחברים קרובים לצורך עינוי נפשותיהם באמצעות בירה וג'וינטים. המטרה המוצהרת של מרביתם היא לא לקיים אירוע חילוני ומתריס במחאה על השבתת המדינה הגורפת, אלא לספק חוויה משודרגת של "כיפור עם חברים" שכוללת יותר מסתם מרתון נטפליקס ופלייסטיישן. מסיבות ברורות אף אחד מבעלי הפאבים בעיר לא מוכן להודות שהוא מקיים אירוע דומה, ובוודאי שלא להזמין את כל תל אביב על חתוליה ואופניה. מלבד הטקטיקה הסיזיפית והמביכה של מעבר בין פאבים סגורים למראה בחיפוש אחר אירוע שתוכלו להתעלק עליו – אם אתרע מזלכם ולא יצרתם קשר מספיק קרוב עם האנשים הנכונים, תיאלצו גם השנה לשתות במרפסת.