מנת השבוע: את המנה הזאת של מיט קיטצ'ן אסור לכם לפספס

המבחר והמגוון של המסעדות התל אביביות שם את העיר במרכז סצנת הקולינריה העולמית, ואותנו עם רשימה שהולכת ומתארכת. מהן המנות שאסור לכם לפספס בתל אביב, איפה תמצאו אותן ומה חושב השף שיצר אותן? בדקנו

כבד אווז על צ׳ורוס, קציפת קרמל מלוח, קרמבל של פקאן וקינמון. צילום: אנטולי מיכאלו
כבד אווז על צ׳ורוס, קציפת קרמל מלוח, קרמבל של פקאן וקינמון. צילום: אנטולי מיכאלו
20 בנובמבר 2018

איפה? מיט קיטצ'ן

במסעדת השף מיט קיטשן, זה הכל לגבי אהבת בשר. עם אווירה בראסרית, שימוש במכשור מתקדם להכנת בשרים, מקרר יישון ומעשנת המדגישה את טעמי הבשר – זה הלוקיישן להפוך לקרניבורים בסטייל. מיט קיטשן הכשרה של נדב נצר הופכת נתחים למנות מוקפדות, שלא מתפשרות על טעם ומרקם ועושה את זה עם הרבה חן.

מיט קיטצ'ן. צילום: אנטולי מיכאלו
מיט קיטצ'ן. צילום: אנטולי מיכאלו

מה? כבד אווז על צ׳ורוס, קציפת קרמל מלוח, קרמבל של פקאן וקינמון

דבר השף/ נדב נצר

"הצ'ורוס, כמוני, מגיע מדרום אמריקה, אז מדובר במנה שמאפיינת אותי ונולדה מתוך אהבה לבשר. ההשראה למנה הזאת היא כמובן הבית, הטעמים שגדלתי עליהם והרצון לעשות משהו שונה וחדש.

נדב נצר ממיט קיטצ'ן. צילום: אנטולי מיכאלו
נדב נצר ממיט קיטצ'ן. צילום: אנטולי מיכאלו

השילוב של המתוק והמלוח יוצר בול את הטעמים שהחיך הישראלי אוהב – הקציפה האוורירית והמתוקה של הקרמל המלוח, הקראנץ' של הקראמבל והמליחות של הכבד משתלבים יחד לניסוי שהתברר כמוצלח מאוד. כשחושבים על כבד אווז, הקישור הבנאלי הוא לבריוש או ריבה, אבל רציתי לצאת מהקופסה וליצור משהו פחות מוכר. הצ'ורוס מביא את האלמנט המטוגן, כבד האווז נעשה על האש, הקציפה מקלילה והבצק פריך – יש פה שילוב של טכניקות והמון משחק בפה.

זו מנת הדגל שלי, היא פה מהפתיחה ולא משנה כמה אני משנה את התפריט, היא לא זזה ממנו. הקהל מאוד אוהב אותה והיא מעולה, במיוחד עבור אנשים שאוהבים כבד אווז ולא מפחדים לנסות משהו חדש".