וולקאם טו איזראל: 9 מקומות ישראלים לקחת אליהם אורחים מחו"ל

איז דיס סביח? תרצה בר. צילום: חיים יוסף
איז דיס סביח? תרצה בר. צילום: חיים יוסף

נפלו עליכם תיירים מחוץ לארץ ואתם ממש חייבים להראות להם את הוונדרפול פוד של תל אביב? אספנו לכם רשימת המלצות למסעדות שיעיפו להם את הדרכון מבלי לחסל להם את חגורת הכסף. רגע, חגורת כסף זה עדיין דבר שקורה? בכל אופן, אלה המקומות שימלאו להם את הבטן מבלי ליפול לקלישאות של המזרח התיכון

7 בנובמבר 2022

בית רומנו

בואו נתחיל באובייס: בית רומנו הוא המקום האידאלי לקחת חברים מחו"ל משום שהוא תמהיל תל אביבי מזוקק – המבנה עצמו, ההופעות שמתארחות בו חדשות לבקרים, הפיצה של התדר שאין גאווה ישראלית ממנה, ערב בקלאס במסעדת רומנו או פשוט להתפנק על מכבי בפארק המסילה. אם הם מזנטרופים מספיק, תוכלו גם להביא אותם לאוגנדה. כל מה שתל אביבי, מבלי דאווינים מיותרים.
דרך יפו 9

ארץ בלתי מוגבלת של אפשרויות. בית רומנו (צילום: אריאל עפרון)
ארץ בלתי מוגבלת של אפשרויות. בית רומנו (צילום: אריאל עפרון)

Ole

עדיין בפארק המסילה? כמה מטרים מרומנו תוכלו לסעוד ארוחה ממיטב המסורת הקולינרית הישראלית, הכוללת תפריט שמושפע מבית ילדותו המרוקאי של השף אורן אסידו, יחד עם חידושים עדכניים היוצרים מטבח פיוז׳ן מסקרן. נמליץ להתחיל בקובנה שמוגשת בהתחלה, שכן כל אדם בעולם צריך להכיר ולהוקיר את הקובנה הזו. גם מחבת חלקי הפנים על מצע החומוס היא פרשנות נהדרת למהו המטבח הישראלי. חוץ מזה, מבקר המסעדות שלנו עף על המקום.
שביל האטד 5

הם עוד יגידו לכם תודה. דג נא וגספצ'ו. OLE (צילום: איתיאל ציון)
הם עוד יגידו לכם תודה. דג נא וגספצ'ו. OLE (צילום: איתיאל ציון)

ג׳סמינו

אי אפשר לדלג על ג׳סמינו. סורי, ניסינו. פשוט אי אפשר. לאורחנו מחוץ לארץ מגיע את הפיתה הכי טעימה בעיר, עם טחינה שמטפטפת מכל עבר, ממולאת שקדי עגל חרוכים או בקבב חלומי, ובתוספת ירקות טריים בחריכה על הגריל. עד היום לא פגשנו באדם אחד, אורח או מקומי, שהתאכזב מג׳סמינו. כולל מבקר אוכל הרחוב שלנו.
אלנבי 99

אין עוד מלבדו. ג'סמינו (צילום: אנטולי מיכאלו)
אין עוד מלבדו. ג'סמינו (צילום: אנטולי מיכאלו)

אוזריה

לאוזריה מומלץ להגיע אחרי שעשיתם לאורחים סיבוב בשוק לוינסקי ומלמלתם כמה מילים על תבלינים וג׳נטריפקציה. זו, כידוע, ההכנה המושלמת לכרובית של אביבית, לפסטה השחורה ולשאר המנות הנהדרות והטריות שיש לאוזריה להציע. מבלי לעזוב את אווירת השוק התוססת, זה הסיום המושלם לביקור.
מטלון 44

אוזריה (צילום: תמר דניאלי להב)
אוזריה (צילום: תמר דניאלי להב)

תרצה

אה, בעצם אל תסיימו עם לוינסקי עדיין, כי יש עוד. זה אמנם כולל קצת עמידה בתור עם האורחים (אל תדאגו מזה, בחו"ל כבר רגילים), אבל אחרי שתכנסו לפחות תוכלו לעשות קצת שופוני ולספר להם על יין ישראלי מקומי, להשוויץ ברז רהב הצעיר וגם לאכול קרפעלך ממולאים בלחם אבוד, כי אנחנו בכל זאת יהודים.
החלוצים 3

תרצה בר. צילום: חיים יוסף
תרצה בר. צילום: חיים יוסף

דוק

האחים דוקטור עושים אוכל מקומי למהדרין. כל חומרי הגלם בהם הם משתמשים הם מתוצרת הארץ, וגם עונתיים, טריים ומובחרים. דוק (יחד גם עם אייבי והאחים) הם המקומות שיכולים ללמד את האורחים איך נראית קולינריה ישראלית איכותית שמושפעת וניזונה מסביבתה. לדוק מומלץ להביא אורחים שהם פודיז מביני עניין, או לפחות קולגות שצריך להתחנף אליהם.
אבן גבירול 27

מרלוזה בכרמל

כל ביקור תל אביב חייב לכלול עצירה בשוק הכרמל. סורי, זה כתוב בכניסה לנתב"ג. להסתובב בין המולת הבסטות, הירקות הצבעוניים ולעצור באחת מהחמארות המקומיות שמציעות אוכל טרי ומקומי. מרלוזה בכרמל היא מקום קטן ומשפחתי שמזקק מהות של מטבח מקומי ואינטימי יחד עם טאץ׳ של יד שף מיומנת. אל תפספסו את ערייאס הדג במיני פיתה. ישראלי, תל אביבי וטעים.
חיים חבשוש 39

וואט איז דיס, פיש עריאס? מרלוזה (צילום יח"צ)
וואט איז דיס, פיש עריאס? מרלוזה (צילום יח"צ)

בסטה

ואם כבר הסתובבתם בכרמל ובא לכם לארח בגבוה, אז אין כמו הבסטה. ביסטרו מקומי, מקורי וחדשני שמתעדכן בכל יום ומשלב קלאסיקות מהעולם עם אמירה תל אביבית ייחודית ואוכל טעים ברמות. בבסטה כיף לשבת באווירה נונשלטנית ולהרגיש בלב העניינים, לשתות מלא יין ולנסות ולשכוח מהצרות (ואולי גם מהמחיר שבסוף הארוחה, אבל אחרי אוכל כזה לא יהיה לכם אכפת).
השומר 4

בסטה (צילום: תמר דניאלי להב)
בסטה (צילום: תמר דניאלי להב)

עמיתה

ולסיום, עמיתה היא מקום שמגיעים אליו כדי להשוויץ בפטיסרי המקומי. אנחנו לא מתיימרים להיות פריז, אבל השף קונדיטוריות אנה שפירו ומיכל בוטון במקרה למדו שם, והביאו אלינו ללבנט מגוון מאפים מדופדפים עם נגיעה ים תיכונית רצויה. גם אם החברים שלכם צרפתים ברמת ברט על הראש, הם יופתעו מבריוש תפוזים וחוואיג׳ או דניש לימון ומרווה.
דרך שלמה 10

הנה בורקס שתמיד מכניס אותנו לסרטים. עמיתה (צילום: שי נייבורג)
הנה בורקס שתמיד מכניס אותנו לסרטים. עמיתה (צילום: שי נייבורג)