הוד והדר מהמזרח: 3 מסעדות אסייתיות חדשות שחובה להכיר

יאוזה (צילום: יהונתן בן חיים)
יאוזה (צילום: יהונתן בן חיים)

זה שנפתחות פה בעיר מסעדות אסייתיות על בסיס שבועי רחוק מלהיות סוד, אבל מה שמאפיין את גל הפתיחות האחרון הוא הרמה הגבוהה: לאונג'ים יוקרתיים, מיקומים אטרקטיביים ומנות עם שמות מפוצצים. אה, ולמען הסר ספק: זה טעים

15 באוגוסט 2021

פתגם סיני או יפני עתיק, אל תשפטו אותנו ברמת המלה, גורס כי בכל מקום שבו יחיו אנשים תפתח מסעדה אסייתית כמעט על בסיס שבועי. אמנם מדובר בעניין שגרתי לחלוטין, אבל מה שמאפיין את גל הפתיחות הנוכחי הוא שהמסעדות החדשות מכוונות גבוה – לאונג'ים יוקרתיים, מטבחים של פיוז'ן אסייתי ועוד המון תיאורים מפוצצים. אבל, היי – אם זה טעים אז אנחנו מרוצים. קבלו אותם:

1. יאוזה במרתף של סרפינה

זה אמנם נשמע כמו תחילה של סיפור אימה, אבל האמינו לנו שלא: במרתף של מסעדת סרפינה בצפון העיר נפתחה באחרונה "יאוזה" באווירה סקסית ואוריינטלית. בתפריט מככבות מנות שהתאזרחו במסעדות אסייתיות בארץ, חלקן בתוספת טאץ' יוקרתי מתבקש: טרטר בקר אסייתי, סביצ'ה דג ים וסלט הקיסר היפני (לבבות חסה, קרוטונים, אצות נורי קלויות, פרמז'ן ווסאבי) למנות ראשונות (68-58 ש"ח); ספרינג רול פרגית ובקר, באן אסאדו בבישול ארוך וגיוזה עוף כמנות ביניים (68-48 ש"ח); וסטייק פרגית סאטה, פילה סלמון צלוי ומדליוני פילה בקר וכבד אווז עם פטריית מלך היער ופירה תפוחי אדמה וכמהין לעיקריות (165-98 ש"ח). בתפריט הסושי תמצאו ספייסי טונה, ווג'י רול, סלמון גריל וסלמון קרים בתוספת קרם פרש וכן ספיישל יאוזה, מנה המורכבת מרול ילוטייל, אבוקדו, עירית, זיגוג קוג'י סויה ואיולי יוזו ורול טונה, אבוקדו ומלפפון עטוף בעירית קצוצה, מיקס עשבים ואיולי ווסאבי (88-62 ש"ח). יאוזה, אינשטיין 10, תל אביב, 03-6579080

אסייתית חדשה בצפון העיר (צילום: ארקדי רסקין)
אסייתית חדשה בצפון העיר (צילום: ארקדי רסקין)

2. לאונג' יפני בכיכר קדומים

בכיכר קדומים המתחדשת (עוד על זה בהמשך) נפתחה מסעדה יפנית באווירה לאונג'ית תחת השם הבלתי שגרתי Mr. Something Lounge. הקונספט פה הוא של ארוחת טעימות במסלולים שונים – ארוחת 9/11/14 מנות במחיר 400/500/600 ש"ח בהתאמה (כולל מים וסודה). טעמנו למשל ניגירי סלמון אפוי עם חמאת אינטיאס, פלפל טזמני וטריאקי מסורתי מוגש לצד ג'ינג'ר כבוש מתוצרת בית ווסאבי משורש ישראלי. בהמשך הארוחה מוגשים חציל במיסו קלאסי, גיוזות במילוי שבעה סוגי פטריות ("מנה שמחברת בין המטבח היפני לפטריות שגדלות בארץ") וקארי יפני מבושל בציר אינטיאס ורסקס, עם ארטישוק ירושלמי וחציל בטכניקת כבישה ייעודית לחמוצים שמוגשים עם קארי. על הקינוחים חתומה הקונדיטורית ילידת יפן נורית ציטיאת, פיינליסטית בריאליטי "הקינוח המושלם".
Mr. Something Lounge – לכל הפרטים

טרטר טונה. Mr. Something Lounge (צילום: יעקב בלומנטל)
טרטר טונה. Mr. Something Lounge (צילום: יעקב בלומנטל)

3. סאן יאנג בברנר

פתיחה נוספת שהכתה גלים באחרונה היא זו של "סאן יאנג", מסעדת פיוז'ן אסייתי שנפתחה במלון הבוטיק INK בברנר. היינו מעט ספקנים בהתחלה, אבל המבקר שלנו יצא מרוצה מאוד. עיון בתפריט מגלה צירופים יחסית מוכרים – למשל סקוורס  – טרטר טונה אדומה, קריספי רייס, אבוקדו כמהין, צ'ילי ירוק ושמן שומשום; שרימפס קריסטל בחמאת הדרים וטוגראשי על לחמניית חלב יפנית; בר ים צלוי בחמאה חומה, ציר סאקה, חציל במיסו ושמן ריחן; וצלעות טלה עם פירה תפוחי אדמה, צ'יפס ארטישוק ירושלמי וציר בקר במיסו. באגף הסושי תמצאו סשימי רול – טונה אדומה, בס, אבוקדו ועירית עטופים באצת נורי ומלפפונים עם קרם ג'ינג'ר וגזר; אאוט אוף קונטרול – ספייסי טונה ושבבי טמפורה בציפוי אבוקדו וטונה נאה; ומגורו נגירי – טטאקי טונה אדומה, אצבעות אורז, כבד אווז צלוי ורוטב סויה מתקתק. תפריט האלכוהול כולל קוקטיילים, סאקה מסוגים שונים וויסקי יפני לצד בירות ויין מהארץ ומהעולם. המחירים כמקובל בשוק: 42-64 ש"ח למנה ראשונה, 78-135 ש"ח לעיקרית, כ-55 ש"ח לרול סושי.
ברנר 14, תל אביב, 03-5030098, ראשון-שבת 18:00 עד 23:00

סאן יאנג (צילום: בן יוסטר)
סאן יאנג (צילום: בן יוסטר)