לכבוד הסיגד: 5 מסעדות אתיופיות שחובה לבקר בהן בעיר

טנאת. מאינסטגרם
טנאת. מאינסטגרם

בשנים האחרונות התפתחה סצינה מכובדת של מסעדות אתיופיות בעיר ומחוצה לה ואין כמו היום, חג הסיגד, להמליץ בפניכם על כמה מהם. למי בא קצת אינג'רה?

4 בנובמבר 2021

העדה האתיופית מציינת היום את חג הסיגד, המועד החשוב ביותר של בני הקהילה המציין את חידוש הברית בין העם לאל. כמו בכל שנה, האירוע המרכזי מתרחש בארמון הנציב בירושלים, אבל אנחנו פה בתל אביב ולא בעיר הקודש אז נסתפק במבחר המעולה של אוכל אתיופי שזכינו לו בשנים האחרונות. לפניכם חמש מסעדות אתיופיות שלימדו אותנו את חדוות האינג׳רה ובריאות הטף. 

1. באלינג׳רה

בבאלינג׳רה תמצאו מטבח אתיופי מסורתי טיפוסי שמציע כמיטב המסורת אינג׳רה, כמובן. אם במקרה אתם לא יודעים מהי אינג׳רה כהלכתה אז מדובר במעין פיתה שטוחה ורחבה שעשויה מהתססת דגן הטף. ההתססה היא שמעניקה לה טעם חמצמץ וייחודי. כאן תוכלו למצוא אינג׳רה (52 ש״ח) עם מגוון תוספות קלאסיות של עדשים, סלט חיטה ושאר מיני קטניות. וזה אפילו טבעוני! ובריא!
מל"ן 4 – 
03-525-2527

באלינג'רה. מאינסטגרם
באלינג'רה. מאינסטגרם

2. היילוגה

היילוגה גם היא מסעדה אתיופית מסורתית שמציעה מגוון אינג׳רות בתצורות שונות, הסתקרנו מאוד נוכח פיצת קמח הטף (38 ש״ח) שבוודאי מוסיפה ערך תזונתי למאכל האהוב ובחרנו להמליץ על תבשיל הביינתו שכולל עדשים, שעועית, חומוס פיקנטי, אפונה ועלי מנגולד ומתובל נפלא (40 ש״ח). טעים ונעים.
יהודה הלוי 49, 052-2676-238

3. אלמז מנדל

אלמז מנדל הוא מזנון עם אוכל אתיופי אותנטי המתמקד בעיקר באינג׳רה במגוון צורות ותצורות. תמצאו כאן רול אינג׳רה שהוא, אם תשאלו אותנו, מנת סטריט פוד אולטימטיבית שכן היא נותרת קלילה ולא מכבידה על החיך, ואפשר לשאת אותה לדרך. נמליץ על רול האינג׳רה במילוי עוף פרגית מתובל בקארי וקצת חריף, ומגיע עם תוספת ירקות (45 ש״ח).
הרב פרנקל 9, 050-730-0708

אלמז מנדל. מאינסטגרם
אלמז מנדל. מאינסטגרם

4. טנאת

טנאת היא מסעדה אתיופית טבעונית שמעלה על נס את המטבח האתיופי שאכן מתאים במתכוניו לטבעונים וצמחונים, מה טוב. נמליץ על סלט הדרקוש שמורכב ממיטב ירקות העונה: חסה, עגבניות שרי, קולורבי, שומר, פלפלונים, מלפפון, גזר על מצע של טחינת עגבניות וקרוטונים עם אינג׳רה פריכה ומהנה (38 ש״ח).
צ׳לנוב 27, 02-5222-289

5. חבש

חבש היא מסעדה שבה המנות גדולות ומוגשות בנדיבות ומיועדות לחלוקה, כשהן מוגשות למרכז השולחן. עיצוב המסעדה כבקתה אותנטית בכפר אתיופי מוסיף לאווירה הייחודית במקום. המנה הקלאסית במקום היא ״מוסב״ שבה כל המסובין לשולחן אוכלים מצלחת אחת ממגוון תבשילים המבוססים על חומרי גלם הנפוצים באתיופיה: קטניות כגון אפונה, עדשים וחומוס; שורשים כמו תפוחי אדמה, גזר וסלק וגם מנות המשלבות בשרים, ובהם עוף, כבש ובקר; ודגים.
הנגב 10, 03-516-4264