אוכלים שותים

7 מסעדות בתל אביב שלא יקרעו לכם את הכיס

נמאס לכם לשלם 70 ש"ח על סלט חסה עלוב? אלו המקומות שיגישו לכם אוכל במחיר שפוי בלי להתפשר על הטעם

מנזר. צילום: רן בירן
מנזר. צילום: רן בירן
26 באוגוסט 2019

ביצ'יקלטה

הפנינה הזאת היא לא רק חצר מעולה לשבת על בירה או קוקטייל, אלא גם בר אוכל עם תפריט מגוון ומושקע שמציע גם בשרים ופירות ים במחירים שפויים לגמרי. עם לוקיישן מושלם ומנות טעימות שלא ירוששו אתכם, אנחנו לא רואים שום סיבה לא לבוא לשם לארוחת ערב. אחרי שתסיימו להתענג על האוכל (ובייחוד על הצ'יפס חציל) אל תוותרו על המשתלה החדשה והבר המרים שפתוח בקומה העליונה עד השעות הקטנות של הלילה, שם הכיף האמיתי קורה.
נחלת בנימין 29, 03-643-3097

ביצ'יקלטה. צילום: ספיר קוסא
ביצ'יקלטה. צילום: ספיר קוסא

טאקריה

מסעדה מקסיקנית קלילה וצבעונית ששומרת על מטבח נאמן לדרום אמריקה עם התאמות לחך הישראלי, ובעיקר ווייב טוב. לאורך השנים הקפידו האחים רזין וטל שטרן לא להתפרע עם תמחור המנות, מה שמאפשר ללקוחות האדוקים גם להזמין אותן במשלוח באמצע יום עבודה. בפנים או בחוץ, בנעלי בית או בעקבים, בדייט על מרגריטה או בארוחה משפחתית – בטאקריה כל התשובות הנכונות.
טאקריה

טאקריה
טאקריה

טוני ואסתר

עם תפריט אוכל טעים ובמחירים שווים לכל סטודנט הקפה השכונתי של לוינסקי הוא נחלת היפסטרים פופולרית במיוחד. בין אם אתם באים לעבוד עם הלפטופ או לשבת עם חבר, בטוני תמצאו אוכל מגוון עם היצע טבעוני וצמחוני רחב טעים במיוחד. כך, למשל מנה משביעה של קציצה מפורקת על מצע של פירה תעלה 47 ש"ח וסלט עדשים ובטטה יעלה 45 ש"ח. למרות שמדובר בבית קפה המקום פתוח עד הלילה כך שלגמרי אפשר להגיע לארוחת ערב.
סמטת השוק, 03-528-1843

המטבחון

כבר יותר מ-20 שנה שהמטבחון מאכיל את התל אביביים באוכל ביתי זול וטעים. אחת המנות הכי מיתולוגיות שלו הוא הקוסקוס שמגיע עם בשר או עם ירקות, ועד היום לא קם לו מתחרה בעיר. האווירה במסעדה, שיושבת בפאתי כרם התימנים, אינטימית ורגועה, מחירי המנות העיקריות נעים סביב 50 ש"ח והחמין בשבת פשוט אלוהי.
רבי עקיבא 18, 03-516-3689

חמין של המטבחון. צילום: אילן עמיחי
חמין של המטבחון. צילום: אילן עמיחי

המנזר

אם כבר אנחנו בכרם התימנים, אי אפשר שלא לציין בגזרת האלכוהול את בר המנזר המיתולוגי, שמגיש  כבר יותר מעשרים שנה אלכוהול במחירים זולים במיוחד ביחס לשאר הברים בעיר. באשר לאוכל, המוסד הוותיק מציע תפריט אוכל נועז ומשובח בימים א'-ה' ויש אפילו עסקיות. אבל השוס האמיתי במקום הוא התפריט המתחלף בסופי השבוע, שף אורי פובזנר והסו-שפים יאיר גרוס ואדם מור, מוציאים תחת ידיהם מנות משוגעות מחומרי גלם מעולים, והמחיר עדיין שכונתי וידידותי. למשל, כריך PULLED PORK עם קול סלואו, צ'יפוטלה וודג'ס בצד, 65 ש"ח. התפריט מתעדכן מדי יום בעמוד הפייסבוק של המקום.
המנזר

המנזר
המנזר

דה סטריטס

כשמדברים על בית הקפה הפופולרי שמחזיק כמה סניפים בעיר במונחים של כסף חשוב להגיד שמדובר במקום שמציעה תמורה מעולה. גם אם ממבט ראשון המחירים נראים רגילים, הכדאיות האמיתית בסטריטס היא המנות העצומות בגודלן, שלעתים יכולות להספיק לחלוקה של שני אנשים ברמת רעב בינונית. התפריט מציע אוכל מפנק מכל הסוגים מסביב לשעון, כך שאין שום סיכוי שתישארו רעבים.
דה סטריטס

סטריטס דיזנגוף. צילום: יח"צ
סטריטס דיזנגוף. צילום: יח"צ

איטלקיה בפשפשים

מסעדה קטנה וותיקה בלב שוק הפשפשים, בלי גינונים ובלי מניירות: מפות משובצות, פחמימות למכביר, והכי חשוב – יין טוב ולא יקר. באיטלקיה תוכלו למצוא מנות קלאסיות מהמטבח האיטלקי שמחירן נע סביב 50 ש"ח ומוגשות באווירה חמה וחברית שמצדיקה כל שקל.
איטלקיה בפשפשים

ניוקי ציידים של האיטלקיה בפשפשים בניצוחה של נועה לוי. צילום: דרור עינב
ניוקי ציידים של האיטלקיה בפשפשים בניצוחה של נועה לוי. צילום: דרור עינב