פתוח ובטוח: המסעדות בתל אביב שחוזרות לפעילות עכשיו

פתוח ובטוח. הרצל 16 (צילום: יחסי ציבור)
פתוח ובטוח. הרצל 16 (צילום: יחסי ציבור)

גם בימי מלחמה, תל אביב נשארת העיר ללא הפסקה: מי ששרד את הקורונה לא מפחד גם מטרור, והמסעדות התל אביביות (או לפחות אלו שלא הפכו לחמ"ל עבור תושבי הדרום) חוזרות לפעילות הטבעית שלהן - לשמח אנשים עם קצת אוכל טוב לרגע מנחם קצרצר. רשימה מתעדכנת

18 באוקטובר 2023

את השפעת מבצע "חרבות ברזל" על ענף המסעדות מוקדם עדיין לאמוד. עם זאת ברור שמדובר באגרוף מוחץ לבטן הרכה. בעלי מסעדות וברים שטרם סיימו לספור את נזקי הקורונה נאלצו לסגור שוב את העסקים ולהתמודד בעצמם עם ההשלכות. והנה, רק אתמול הודענו על סגירתה של מסעדת 416 הטבעונית.

כעת, 12 יום מתחילת המלחמה, חלקם מחליטים לפתוח שוב. בשקט וללא גרם שמחה שקשורה לתחום האירוח אלא מתוך מצב של אי בהירות. מבין הברים של קבוצת האימפריאל, אמש (שלישי) שב לפעול האימפריאל עצמו, ובאופן מוגבל. "בקורונה ניתן מענה מהיר יחסית, אבל הפעם אף אחד לא נתן הנחייה מה לעשות", אומר בר שירה, אחד מהבעלים עם דרור אלתרוביץ' וגלעד לבנת. "אנחנו לא חושבים על פיצויים, זה לא הזמן, ורק רוצים לדעת מה לעשות עם העובדים. בינתיים החלטנו לפתוח כדי לתת לאנשים מקום לשתות משהו ולפרוק. פסק זמן של נורמליות. בלי הזמנה מראש, בלי מוזיקה חזקה ובלי אוכל כמעט, כי אין טבחים".

והם לא לבד. בשעה שמסעדות שף רבות מתפקדות כחמ"ל אספקת מזון (שילה, טאיזו, האחים), החל ביומיים האחרונים טפטוף מקומות שמחדשים את פעילותם – הסיבה נעוצה באילוצים כלכליים, וגם כדי לא להשתגע בבית. אגאדיר בנמל תל אביב ונחלת בנימין, צייט פור ברוט, פרא, שרונה מרקט, נולה, שישה במאי, גרקו אזורי חן, סרפינה, נורדיניו, הרצל 16, הוטל מונטיפיורי ודוכני אוכל רבים בשוק הכרמל כבר הודיעו על שובם לפעילות במתכונת מוגבלת.

יש גם גיוון במסגרת המקומות שפתוחים – נאם היא אופציה תאילנדית מושלמת, קלמטה פתחו במתכונת מצומצמת – אך עדיין יוונית למהדרין – וגם אל קלחה המצוינת של זיזו פתוחה כדי לספק חומוס להמונים הרעבים של העיר. אחרי שאת הימים האחרונים ניצלו כדי להפוך לחמ"ל, מסעדת אמש האהובה על תיירים תיפתח החל מ-19:00 ועד אחרון הלקוחות, למרות שרוב התיירים כבר ברחו. גם בית הקפה בוטי בכיכר דיזנגוף ושרונה יפתחו כהרגלם, ואיך לא – הסטריטס, אולי המקום הכי פתוח בכל תל אביב, לפחות באופן מסורתי. גם הבורגרים של אמריקה בורגר (כמו גם מיזם הקערות הבריאות, פלנטי) וליטל בורגר שופ יהיו זמינים, וכך גם פיצה לילה יהיו פתוחים מ-13:00 ועד הפיצה האחרונה. הספוט הוויטנאמי באן מי 13 פתוח מ-11:00 עד 18:00, ומאפיית דוכן לחם תהיה פתוחה מחר (חמישי) ובשישי במתכונת מצומצמת. 85/15 הבר מסעדה בכיכר רבין ייפתח ביום ראשון (22.10) בשעות 16:00-23:00 במתכונת מצומצמת ותפריט חלקי על בסיס מקום פנוי ובהתאם להנחיות פיקוד העורף.

קזינו סן רמו נפתח כבר מ-9:00, ובבר סקיי ריידרז בוחנים את השגרה. "אנחנו לומדים את עניין השעות מדי יום. הופתענו לגלות עד כמה זה עושה טוב ללקוחות שיש מקום לברוח אליו", אומר טל בן ברוך מבעלי הקבוצה. במסעדת צ'נה פרסם שף גיל דהאן סטורי כי המקום ייפתח היום (רביעי) בערב ל"יין וביסים".

במקביל, מסעדת רבות ממשיכות לפעול במתכונת משלוחים ו-T.A בלבד, ביניהם באלאדי שיק של ארז קומרובסקי ו-TYO היפנית, אך גם קבוצת טאיזו, ומגוון מסעדות נוספות – שנכון לעכשיו סגרו פעילות בעקבות ביקור ביידן, אך צפויות להיפתח שוב הערב.

ללא הנחיות ברורות אין ברירה אלא להחליט לבד על דרך פעולה. מקומות מסוימים הקדימו את שעות הפעילות, כנראה מתוך כוונה להימנע מכניסה לשעות החושך והאזעקות. הבסטה פתוחה מהצהריים עד לשקיעה. מסעדת פאסטל פועלת מהצהריים בתפריט מצומצם ובמסגרת ההגבלות להתקהלות, עד 50 איש בפנים ועשרה בגינה. מסעדת הבשרים טריגר הקדימה גם כן את שעות הפעילות לצהריים. המעדניות והמסעדות של רביבה וסיליה פועלות מהבוקר ועד לשעות הצהריים בלבד – מכאן אנו שולחות תנחומים לבעלים עמוס אפל ולמשפחתו על נפילת הבן, יפתח יעבץ אפל ז"ל.