בית קברות לחלומות: מיצב בכיכר רבין חולק כבוד אחרון למסעדות

עשרות מצבות נפרסו בכיכר רבין כדי לציין את מותן של עשרות מסעדות בעיר ובארץ בעקבות הטיפול הכושל במשבר הקורונה. המארגנים: "עשרות אלפי עסקים נסגרו והממשלה עוסקת אך ורק בהשרדותה"

מיצב המחאה בכיכר רבין, הבוקר(צילום: שלומי יוסף)
מיצב המחאה בכיכר רבין, הבוקר(צילום: שלומי יוסף)
26 באוגוסט 2020

הבוקר התעוררו תושבי תל אביב לעוד מיצב מחאה פוליטי בכיכר רבין, במסגרתו נפרסו עשרות מצבות ברחבי הכיכר, כל אחת מהן מוקדשת לאחת מהמסעדות ובתי הקפה שסגרו שעריהם לנצח בעקבות המשבר הכלכלי שנוצר מטיפולה הכושל של הממשלה במגפת הקורונה.

מאחורי המיצב עומד ארגון חדש בשם "מרכזים לצדק חברתי" שמתבסס על פעילי השומר הצעיר, ומגייס בימים אלה פעילים ומשאבים כדי להרחיב את פעילותו ברחבי הארץ. "הבעיה: הציבור איבד את האמון בהנהגה וביכולת שלה לפעול לטובת הציבור", נכתב בעמוד הפייסבוק של הארגון, ‍"הפתרון: בניית תנועת שטח אמיתית ורחבה בכל רחבי הארץ שתחזיר את הכוח לציבור ושתצמיח הנהגה חדשה".

בית קברות לכלכלה הישראלית, הבוקר (צילום: שלומי יוסף)
בית קברות לכלכלה הישראלית, הבוקר (צילום: שלומי יוסף)
"הגענו לכיכר רבין כדי להרכין ראש על הכלכלה הישראלית שקורסת", הסבירו חברי הארגון הבוקר, "מיליון מובטלים, עשרות אלפי עסקים שנסגרו והממשלה עוסקת אך ורק בהשרדותה. אין לנו ברירה חייבים וחייבות לבנות מחדש את הכוח של הציבור". בין המצבות שפוזרו בכיכר אפשר היה למצוא גם את שמותיהם של כמה מהמקומות האהובים בעיר שנכחדו בזמן המגפה, ביניהם קפה אלבי, איגרא רמא, נורמה ג'ין, השומר שלוש ועוד.
החודשיים הקרובים עשויים להיות קריטיים עבור ענף ההסעדה, ומסעדנים רבים מעריכים שלפנינו עוד סגירות רבות ומעציבות של מסעדות, ברים ובתי קפה אם לא ישונו תקנות התו הסגול לקראת תקופת החגים והחורף שאחריה. נתפלל לטוב.

בית הקברות של הכלכלה הישראלית.הגענו לכיכר רבין כדי להרכין ראש על הכלכלה הישראלית שקורסת.מליון מובטלים, עשרות אלפי עסקים שנסגרו והממשלה עוסקת אך ורק בהשרדותה.אין לנו ברירה חייבים וחייבות לבנות מחדש את הכוח של הציבור!הצטרפו אלינו https://bit.ly/Merkazim

פורסם על ידי ‏מרכזים לצדק חברתי‏ ב- יום שלישי, 25 באוגוסט 2020