מסעדת כרמלה בנחלה חוזרת, אבל בברלין

ארבע שנים אחרי שנסגרה בתל אביב, המסעדה המיתולוגית פותחת את שעריה לפופ־אפ קצר בברלין. בתפריט: מנות הדגל המפורסמות ויינות ישראליים

שף דניאל זך. כרמלה בנחלה (צילום: דניה ויינר)
שף דניאל זך. כרמלה בנחלה (צילום: דניה ויינר)
29 בפברואר 2016

מוזיקה טובה, אופנה נהדרת ושכר דירה נוח הן רק חלק מהסיבות שבגללן ישראלים רבים עוברים לברלין. עכשיו, כשמסעדת כרמלה בנחלה המיתולוגית נפתחת שם כפופ־אפ קצר, אין ספק שמדובר בתל אביב הקטנה.

התגעגעתם? גם אנחנו. ארבע שנים אחרי שנסגרה בבית העמודים היפהפה בנחלת בנימין, ייפתחו מחדש דלתותיה של המסעדה המיתולוגית כרמלה בנחלה בלוקיישן מפתיע: שכונת פרנצלאואר ברג בברלין. "כרמלה הייתה מסעדה שונה מאוד ביחס למסעדות השוק המודרניות. האווירה הזו נתפסת כמאופקת מידי לטעם הישראלי, ולתחושתי היא תעבוד מצויין, גם אם לזמן קצר, בברלין", מספר שף המסעדה דניאל זך. "האוכל של כרמלה הושפע תמיד מהקולינריה הגרמנית ולכן זה חיבור דיי הגיוני".

שונה ממסעדות השוק המודרניות. כרמלה בנחלה (צילום: דניה ויינר)
שונה ממסעדות השוק המודרניות. כרמלה בנחלה (צילום: דניה ויינר)

זך, שהיה גם הבעלים של המסעדה, חבר לזוג ישראלים שחי בברלין ופעיל מאוד בסצנה הקולינרית בה. לשניים מיזם קולינרי מצליח בשם Elements Of Food בבירה הגרמנית. יחד, הם מצאו בניין מרשים מסוף המאה ה־19, שבו ייארחו במשך ארבעה ימים ישראלים וגרמנים שירצו לטעום את המנות המיתולוגיות של זך.

"אגיש את סלט עשבי התיבול שאי אפשר בלעדיו, יהיה גם סלט אגסים עם ארוגולה, אגוזי מלך וגורגונזולה – מתוק, חריף, מלוח, אלו שילובי טעמים שכרמלה תמיד הייתה טובה בהם. הלהיט הגדול שקרוי על שם חמותי, סלט אילנה, יהיה שם גם: סלט חסה עם וינגרט של פעם. בגזרת הבשר לא אוותר על הפרגיות הצלויות בתיבול שווארמה עם אגסים ובצלים צרובים".
כרמלה בנחלה התאפיינה בבראנץ' סופשבוע שהתפרסם בעיקר בזכות הפרעצלים הטריים שהכין זך. גם את הבראנץ' הזה הברלינאים יזכו לאכול בלווי אלכוהול איכותי ויינות ישראלים.

סלט עשבי תיבול. כרמלה בנחלה (צילום: דניה ויינר)
סלט עשבי תיבול. כרמלה בנחלה (צילום: דניה ויינר)


כרמלה בנחלה בברלין, 17־20 במרץ, הזמנת מקום דרך האתר, עמוד הפייסבוק או המייל:
info@foodelements.net