בלאדי סאנדיי: מסעדת מאייאר נסגרת

לדברי הבעלים המסעדה נסגרת בעקבות סכסוך עם בעלי הנכס, ותיפתח מחדש במיקום אחר

אוסמה דלאל, מאייאר. צילום: רן בירן
אוסמה דלאל, מאייאר. צילום: רן בירן
1 באוקטובר 2017

מסעדת מאייאר תסגר היום בעקבות מחלוקת עם בעלי הנכס. המסעדה שנפתחה רק באוגוסט 2016 בהובלתו של השף אוסמה דלאל (בן ה- 26), החליפה ממש במהלך השבועות האחרונות את התפריט, והמנות החדשות זכו לביקורות נלהבות.
מאייר נפתחה בתום מסע חניכה מפרך שערכו לדלאל ג'ו מרסיאנו (קנטינה) ומאיה בר זאב. דלאל, שהיה שף ובעלים של מסעדה קטנה בעכו, הגיע במשך למעלה משנה מידי יום לתל אביב עם מלאי של מתכונים וחומרי גלם שאסף בשקדנות בעכו ובישל לשניים.

הקהל התל אביבי התמסר. אוסמה דלאל. צילום: אנטולי מיכאלו
הקהל התל אביבי התמסר. אוסמה דלאל. צילום: אנטולי מיכאלו

ילד הפלא מעכו

תחילתו של הסיפור כשבר זאב, שעבדה אצל מרסיאנו, סיפרה לו על ארוחה שאכלה אצל דלאל בעכו. מרסיאנו, הבעלים של הקנטינה ודמות מפתח בסצנה הקולינרית והבליינית מאז ימי קפה 1900 ומסעדת איל פאצ'ו, נסע עם בר זאב לעכו לאכול, והיא הביעה נכונות להשקיע במסעדה שהחליטה לפתוח לאוסמה דלאל בתל אביב. היה ברור לה שהיא עלתה על משהו ששווה להניח עליו את הז'יטונים. מרסיאנו הבין במהלך הארוחה ההיא שני דברים: שהוא אוהב את האוכל של דלאל, ושהאוכל הזה יצטרך לעבור אדפטציות כדי להתאים לתל אביב.
הקהל התל אביבי התמסר לדלאל, שמסעדת מאייאר שלו התמקמה בתוך מלון עלמה היפה שברחוב יבנה במקום ביסטרו עלמה של השף יונתן רושפלד. מהרגע הראשון, ועם התגבשות התפריט הפכה מאייאר לקונצנזוס. דלאל אף האיר זרקור על המטבח הערבי עכואי המקורי. אוסמה דלאל מסר: "היתה לנו שנה מלאת יצירה וסיפוק. אנחנו מחפשים חלל חדש למסעדה כדי שקהל הלקוחות שלנו יוכל במהירות לשוב ולבלות אצלנו. שנה טובה לכולם."