סירים של פועלים: שפירא מתחדשת במטבח רפאים עם בישולי מאמות

עידו פוקס השתלט על המטבח של אטלס שפירא המושבת ומציע תבשילים מנחמים ומשתנים במשלוח או בטייק אווי. בימי שישי יהיו גם חומוס ושקשוקה

קציצות במרק אדום וחומוסים. תמר ובנצי (צילום: עידו פוקס)
קציצות במרק אדום וחומוסים. תמר ובנצי (צילום: עידו פוקס)
8 בנובמבר 2020

פתיחת המסעדות שאינה נראית באופק מעודדת את מגמת מטבחי הרפאים. אחרי שמות מוכרים כמו ארז קומרובסקי, קפה טאיזו והפופ אפ התאילנדי של נדב ודניאל מהמטבח המנצח MKR, מגיע תור העסקים הקטנים. בבר־מסעדה אטלס בשכונת שפירא, הסגור לפי ההוראות, החל לפעול מיזם ארוחות צהריים סטייל פועלים. עידו פוקס, טבח במקום, מעמיד בכל יום סירים ומוכר תבשילי מאמות –  קציצות עם אפונה ברוטב עגבניות ואורז, קוסקוס ומרק, שעועית ברוטב עגבניות עם כדורי בשר ועוד. "במהלך הסגר הראשון הגשתי את התזה שלי בספרות וביקשתי מרן דהן, הבעלים של אטלס, לעבוד במטבח. התחלנו לעבוד יחד על תפריט ואז בא הסגר השני", הוא משחזר. "רן החליט לקחת חופש ואמר שאם אני רוצה לעשות משהו במטבח אני מוזמן. תפסתי את ההזמנה הנדיבה בשתי ידיים והתחלתי להפעיל את תמר ובנצי, על שם סבא וסבתא שלי".

קוסקוס בשלישי. תמר ובנצי (צילום: עידו פוקס)
קוסקוס בשלישי. תמר ובנצי (צילום: עידו פוקס)

התפריט מתחלף כמעט מדי יום וכולל ארוחה מלאה – בשר או דגים ולצדם אופציה טבעונית, תוספת ולפעמים סלט קטן (35־48 ש"ח). כמקובל בז'אנר יום שלישי מוקדש לקוסקוס, ובשישי תוכלו לקבל חומוס (23 ש"ח) ושקשוקה (25 ש"ח). הטעם כמו במטבח של סבתא אך הסטנדרט תואם מסעדה. "חשוב היה לי לעבוד ממטבח מקצועי כדי ליצור אוכל ביתי ברמה גבוהה מבחינת ניקיון ובישול. כשהעליתי לפייסבוק צילום של אפונה ברוטב עגבניות מישהו ממצרים שלח לי הודעה בערבית 'דמיינתי שאמא שלי מכינה את זה'. זה בדיוק מה שאני מחפש".

חומוס מטמטם. תמר ובנצי (צילום: עידו פוקס)
חומוס מטמטם. תמר ובנצי (צילום: עידו פוקס)

את ארוחת הפועלים אפשר לאסוף בטייק אוויי או לקבל במשלוח לשכונת שפירא וקריית שלום (חינם) ולנווה שאנן (10 ש"ח). שאר העיר תצטרך לחכות קצת. "כל יום מגיעות לפחות שתי בקשות ממרכז העיר. אני מנסה לחשוב איך לשלוח לטווח גדול יותר בלי להתקרב לוולט. גם ככה למסעדנים קשה כיום", אומר פוקס ומוסיף שהסיבה העיקרית להקמת המיזם היא געגוע לאירוח. "אם האטלס היה עובד לא הייתי מתחיל בכלל עם הפרויקט , למרות שזה האוכל שאני הכי אוהב. בישול הוא מבחינתי כמו בית, אך יותר ממה שאני אוהב לבשל אני אוהב להאכיל. במצב הקיים אני שמח להביא אוכל כמו של סבתא אך חסרה לי התקשורת האנושית שאין לה תחליף".

תמר ובנצי, מסילת ישרים 15א' תל אביב, ראשון־חמישי 12:00-16:00 או עד שהאוכל נגמר, שישי מ־11:00. להזמנות 054-2341355 ובפייסבוק