מאמי ובורי לנצח: פופ אפ תאילנדי חדש ליוצאי MKR

בחודש הקרוב ישגרו יוצאי הריאליטי נדב ודניאל מנות תאילנדיות בועטות במשלוחים ממטבח בדרום העיר. "כל אחד יכול למצוא את מידת החריפות שמתאימה לו", הם מבטיחים, ומדווחים כי מחלקת הקינוחים תהיה קיטשית במיוחד

פוצי מוצי תאילנדי. נדב ודניאל (צילום: יאיר ולר)
פוצי מוצי תאילנדי. נדב ודניאל (צילום: יאיר ולר)
22 באוקטובר 2020

בית תאילנדי – מאחוריך? נדב ודניאל, מאמי ובורי מהעונה האחרונה של MKR המטבח המנצח, פותחים פופ אפ תאילנדי שיפעל למשך חודש. ממטבח בדרום העיר הם משגרים מנות תאילנדיות בועטות כמו שבישלו בריאליטי, בטעמים שגרפו מחמאות מהשופטים חיים כהן ורותי ברודו. "הקורונה הביאה הזדמנות מבורכת", הם אומרים. "אמנם חלמנו על מסעדה אך לא היינו ניגשים לזה כל כך מהר. אנו עדיין בתחילת הדרך".

עד לסגר הראשון ובמשך חמש השנים האחרונות ערכו נדב ודניאל ארוחות פרטיות בביתם שבקדימה ובבתי לקוחות. "היינו בתפוסה מקסימלית עם אירועים  שנעצרו אך אנו לא ששים לחזור אליהם. יש לנו בבית תינוקת בת שבעה חודשים ואנחנו רוצים לשמור על עצמנו. יש לנו הרבה חברים שאיבדו חוש טעם וריח וזה ממש מלחיץ". במקביל לארוחות הם הוצפו בהצעות בעקבות התכנית, אך מסיבות מובנות שללו פתיחת מסעדה בתקופה הנוכחית. במקום זאת, שכרו מטבח בדרום העיר ובחודש הקרוב הם יוציאו ממנו מנות תאילנדיות במשלוחים. "אנשים שאלו איך אפשר לטעום את האוכל שלנו וחיפשנו איך להביא אותו אליהם. הבנו שאם אין אפשרות לעשות את הדבר שאנו רגילים אליו, נחשוב על פיתרון אחר. בזכות הקורונה נדחקנו לפינה והגענו לפורמט שמתאים לנו ולתקופה".

ייצוג לכל מחוז. נדב ודניאל (צילום: איליה מלניקוב)
ייצוג לכל מחוז. נדב ודניאל (צילום: איליה מלניקוב)

nadav ve daniel – Thai Love Story ממקסם את הסטאר קווליטיז שהביאו את בני הזוג לגמר: מטבח תאילנדי אותנטי שנדב למד מהפועלים של אביו במושב פארן, וזוגיות מפרגנת גם ברגעי מתח ולחץ. התפריט נחלק לחטיבות גיאוגרפיות, ממחוז איסאן שבצפון, המאופיין בתבלינים וחריפות חורכת, דרך המרכז ועד לדרום הרגוע מבחינת טעמים. טעמנו חלת דג פריך – דג מטוגן בטכניקה תאילנדית שהופכת אותו לפיסות קראנצ'יות, המוגש עם סלט קולרבי וסלרי ברוטב חמוץ־פיקנטי (58 ש"ח) וסלט סום טאם בועט (42 ש"ח), קאו סוי צ'יקן – מרק קארי ואטריות ביצים מתוצרת בית עם פרגית צלויה בציר בעל טעמים עמוקים ומורכבים, ופאד סי יו – אטריות אורז ובשר מפורק (68 ש"ח). את ההצגה גונב הקינוח, עוגת פנדן וקוקוס במתיקות עדינה עם קראמבל יוגורט ורוטב קוקוס למון גראס (42 ש"ח). "מחלקת הקינוחים היא התחום שלי", צוחקת דניאל. "קראנו לה פוצי מוצי כי היא מייצגת את הקיטשיות שלנו. חלוקת העבודה בינינו ברורה – אני אחראית על ניהול, אופרציה מיתוג ושיווק ונדב יוצר את המנות. הוא המשורר, אני רק עוזרת לו לכתוב".

עוגת פנדן וקוקוס. נדב ודניאל (צילום: איליה מלניקוב)
עוגת פנדן וקוקוס. נדב ודניאל (צילום: איליה מלניקוב)

ב־MKR ננזפתם לא אחת שהאוכל חריף מדי. 

"כל זוג בתכנית מקבל נרטיב וזה היה הנרטיב שהוצמד לנו, שאנחנו מבשלים חריף והארדקור. בפופ אפ יש אוכל חריף אך גם מנות שמתאימות לכל המשפחה. ארוחה תאילנדית מורכבת ממנות לחלוקה וכל אחד יכול למצוא בה את מידת החריפות שמתאימה לו. יש מי שיאהב ביף ג'רקי, מנה אותנטית עם רוטב חריף מאוד, ומישהו אחר יתחבר לחלת דג פריך שיש בה עלים רעננים ורוטב מאוזן ורגוע, מנה שאינה זקוקה לחריפות. אבל בכל מקרה הקפדנו לשמור על הדי.אן.איי שלנו".

מה יהיה בתום החודש? הפופ אפ הוא בלון ניסוי לקראת מסעדה?

"אנחנו כרגע כל כך שקועים בכאן ובעכשיו שאין לדעת. העבודה של השבועות הארוכים מתנקזת לימים אלה של ההשקה וזו התרגשות מטורפת. מה אחרי אנחנו עוד לא יודעים, אבל בטוח שיהיה טעים".

נדב ודניאל פופ אפ, ראשון־שני, שלישי וחמישי 12:00־16:00, 17:00־22:00, רביעי 19:00־22:00, שישי־שבת סגור. להזמנות