האם מסעדת שיפודי אירופה תיסגר?

דוד טור: ״הבנין יהפוך לבית מלון. אם לא ישתלם לנו לחדש את החוזה ניאלץ לסגור ולחפש לוקיישן אחר״

פליקס רוזנטל בשיפודי אירופה. צילום: אנטולי מיכאלו
פליקס רוזנטל בשיפודי אירופה. צילום: אנטולי מיכאלו
2 באוקטובר 2017

אחרי שבוע דרמטי שבו התבשרנו שגם מסעדת ברנז'ה המושקעת של הראל בלו בשרונה וגם מסעדת מאייאר בכיכובו של השף אוסמה דלאל נסגרות, עתה גם עתידה של שיפודי אירופה לא ברור.

שיפודיית השף העדכנית בראשות המסעדן ואיש חיי הלילה דוד טור, כשהשף שרון כהן אמון על הצד הקולינרי שלה, הוקמה בקיץ 2016 עם תפיסת הסעדה מקומית רעננה וחסרת פורמליות. פותחים שולחן עם סלטים ובוחרים שיפוד מהוויטרינה, עם מבחר שמתחיל בפרגית ים תיכונית וקבב טלה וממשיך לעבר שיפודי קוקי סאן ז'אק או חלומי. 

דוד טור. צילום: איליה מלניקוב
דוד טור. צילום: איליה מלניקוב

לפני ארבעה חודשים הצטרף לצוות המסעדה השף פליקס רוזנטל שסגר את מסעדת חאן מנולי שבבעלותו. בראיון עמו הוא אמר כי "מאז שנכנסתי לאירופה הכל השתנה. האווירה של הצוות במטבח, הפלייטינג של המנות והשפה שלהן. כל צהריים אנחנו מדפיסים תפריט ערב שלם, שזה דבר שלקוח מהעולם שלי. יש לנו פירות ים, דגים מקומיים ועוד דברים שפחות היו קודם. שיניתי את הסלטים, שעליהם הייתה הכי הרבה ביקורת. סלט הגזר מתובל באריסה מתוצרת בית והסלק מתבשל בסיר מלא קפה שחור ותבלינים שנותנים לו אופי אחר. המקום נהיה עונתי יותר ומשקף אותי".

דוד טור: ״כבר מזמן ידענו שהבנין מתעתד להפוך להיות בית מלון ושאנחנו בתקופת חסד. עכשיו זה כבר ברור שתוך כמה חודשים הבנין משנה את הייעוד שלו. אנחנו עוד לא יודעים אם נוכל להישאר במבנה הזה לפרק זמן שמשתלם לנו לחדש את החוזה עבורו. אם לא, ניאלץ לסגור ולחפש לוקיישן אחר״.