קפה אירופה פותחים שיפודייה בשד׳ רוטשילד

וגם: בנצי ארבל (סורה מארה, מפגש האושר) פותח מקום בשד' בן גוריון ואסייתית חדשה במקום הביסטרון של יהלומה בלוינסקי

קפה אירופה. צילום: אורי חזיזה
קפה אירופה. צילום: אורי חזיזה
25 בפברואר 2016

אחרי סגירתה של אדורה ביסטרו שלושה חודשים בלבד אחרי פתיחתה, לטיים אאוט נודע כי השף אלי שטיין נמצא במגעים עם קבוצת הבוקסה. הקבוצה, שלה בר גלרייה בשדרות רושטשילד, עתידה לפתוח מקום חדש בשוק הטורקי ביפו. בעלי הקבוצה פנו למספר שפים בעיר במטרה לבנות תפריט למקום החדש, ובהם גם שטיין. שטיין בתגובה: "אם אחליט לעבוד איתם זה יהיה נחמד. כרגע אני בוחן הרבה הצעות".

לדברי אחד הבעלים של הבוקסה, המקום החדש עתיד להיפתח בחודשים הקרובים והוא יהיה שונה בתחליט מהמקום בשדרות רוטשילד.

[tmwdfpad]

בודק הצעות, שטיין. צילום: איליה מלניקוב
בודק הצעות, שטיין. צילום: איליה מלניקוב

בנצי ארבל עושה את בן גוריון

השף בנצי ארבל (מפגש האושר, סורא מארה, אספרנטו) יפתח לקראת סוף מרץ את "ויה סאן גוריון", בית אוכל בשדרות בן גוריון פינת ריינס. הבוטקה, שיחליף את קפסיטו השכונתי, עתיד להיפתח מחדש כקיוסק אירופאי. "אנחנו רוצים לגרום לכל אחד או אחת להרגיש, גם אם זה לרגע אחד קטן, כמו במקום שהם היו בו פעם באירופה", משתף ארבל על הפרויקט העתידי. "התפריט יתבסס על אירופה כמו שאנחנו מכירים אותה היום – אוכל שכולו השפעות מהגרים". בנוסף לתפריט המסקרן, האווירה כולה תשדר אירופה: הזמנות שנלקחות ללא צעקות כשהמנה מוכנה, חיבור חופשי ל־WiFi ומיתוג מהוקצע. "חלמתי על הקונספט עוד מהימים שגרתי באיטליה" ארבל מוסיף בהתרגשות. "ויה סאן גוריון תהיה קצת ברלין, קצת לונדון, קצת רומא, קצת פריז ולא מעט תל אביב"

מכניס את אירופה לבוטקה, ארבל. צילום: אנטולי מיכאלו
מכניס את אירופה לבוטקה, ארבל. צילום: אנטולי מיכאלו

בבוקר תמצאו במקום  קפה, סנדביץ' ומאפה, ומהצהריים ייתווספו גם פסטות, פיצות וסנדביצ'ים עם שמות וטעמים מיוחדים כמו רומא־מומבאי עם הרבה קארי וסנדביץ' טונה־קלברזה עם נוכחות מרשימה של חריף. הקיוסק, שמתפרש על פני שמונה מטרים שלמים, יכיל בכל סנטימטר את הדנ"א של ארבל: אוכל שמח ואווירה נהדרת. והשוס? עשרות מגזינים מחו"ל שרק יחכו שתעלעלו בהם.

משפדים את רוטשילד

מאז אביב 2012 קפה אירופה הוא אחד ממקומות הבילוי עם ההייפ הכי מבעבע בעיר, שלא לדבר על התפריט המבריק שהשף שרון כהן בנה בו של מנות סקסיות בתמחור הגיוני ונוח. עכשיו קבוצת השותפים של קפה אירופה מקימה את שיפודי אירופה, בשדרות רוטשילד 9א', במבנה הצמוד לקפה אירופה, ובמקום מסעדת האוכל הבריא קפה לואיז. מזללת השיפודים אמורה להיפתח באפריל.

קפה אירופה. צילום: גוני ריסקין
קפה אירופה. צילום: גוני ריסקין

אסייתית חדשה במקום הביסטרון של יהלומה

פיפי (פעמיים בפ' לא דגושה) הוא הכינוי שבו מוכרת השפית יפעת תבואה. אחרי 15 שנים של עבודה במטבחי העיר, ובהם במסעדת האנוי, תבואה תפתח בית אוכל אסייתי בשם פיפי'ז ברחוב זבולון, במקום הביסטרון של יהלומה (שעבר לנמל תל אביב). תבואה תנסה לתת במקום ייצוג למנות אסייתיות החביבות עליה באופן אישי מהמטבח הוויטנאמי, הסיני וההודי, ובמחירים נגישים במיוחד של עד 55 ש"ח למנה.

רכש חדש בז'אז'ו

לאחר עזביתה של השפית עדי לוי, ז'אז'ו בר יין במתחם שרונה גייס רכש חדש. תכירו את אילון פרבר, אקס טאיזו, שיעמוד בראש המטבח של ז'אז'ו בחודשים הקרובים. פרבר נמצא במקום על תקן זמני עד שיימצא מנהל מטבח קבוע.