המשטרה בשירות בן גביר: פעיל מחאה הותקף בכיכר הבימה ונעצר

צילם את המפגינים ונעצר. קוסטה בלאק (צילום מסך: מתוך עמוד הטוויטר של ישראל פריי @freyisrael1)
צילם את המפגינים ונעצר. קוסטה בלאק (צילום מסך: מתוך עמוד הטוויטר של ישראל פריי @freyisrael1)

קוסטה בלאק, ממובילי מחאת בלפור, עמד בכיכר הבימה וצילם את הפגנת נשות השוטרים שהתקיימה במקום. ח"כ איתמר בן גביר ויואב אליאסי שהגיעו לנאום בהפגנה זיהו אותו ושיסו בו את המפגינים. בלאק נעצר על ידי שוטרים שהגיעו למקום ללא עילה ברורה

17 באוגוסט 2022

אתמול בשעת אחר הצהריים מאוחרת התקיימה בכיכר הבימה הפגנה של נשות שוטרים בקריאה לתמיכה בשוטרים ושוטרות ובקריאה "לכבד את השוטרים". במקום נכחו כעשרים מפגינות בלבד, אך להפגנה הקיקיונית הגיעו שתי דמויות בולטות: חבר הכנסת איתמר בן גביר ויואב ("הצל") אליאסי. במקום נכח גם צוות צילום של ערוץ 14 ומספר פעילי ימין קיצוני. אל המקום הגיע גם אחד מהבולטים בפעילי מחאת בלפור, קוסטה בלאק, והחל לצלם את הנוכחים.

ישראל פריי מ"דמוקרט TV"  דיווח כי בלאק עמד בצד וצילם את ההפגנה, זוהה בידי יואב אליאסי ("הצל") ששיסה בו את המפגינים ("הוא פעיל נגד המשטרה") ואלה תקפו אותו בצעקות ובקללות. השוטרים שנכחו במקום בחרו לעצור דווקא אותו, ללא עילה ברורה, והוא נלקח בניידת למעצר. עדי ראייה טענו כי פעילי הימין הקיצוני שנכחו במקום הם אלה שסימנו עבור השוטרים את בלאק, ולמעשה פעלה המשטרה בשליחותם למרות שעל פי הסרטונים לא נעשתה כל עבירה מצדו של בלאק.

בלאק, ממייסדי תנועת "קומי ישראל" של צעירי מחאת בלפור, ביקש להבין את עילת המעצר, והשוטרים טענו כי עומד נגדו צו מעצר אך סירבו לנקוב בעילת המעצר ואמרו שיציגו את הצו רק בתחנת המשטרה. אל התחנה הגיעה חברת הכנסת אמילי מואטי ממפלגת העבודה במטרה לברר את נסיבות מעצרו ולסייע בשחרורו. ברשתות החברתיות תקפו בתגובה את השר לבטחון פנים עמר בר-לב, שאוזלת ידו מול הפוליטיזציה של המשטרה הובילה לתבוסתו בפריימריז.

אתמול בבוקר פורסם כי איתמר בן גביר מתכוון לקדם בכנסת הבאה את "חוק הגירוש" שיאפשר את שלילת אזרחותם של מתנגדי משטר וגירושם מהארץ בגין "חוסר נאמנות" והכריז כי ישלח אותם "ברכבות לאירופה". תנועת "קומי ישראל" הגיבה בטוויטר בחריפות אופיינית ומסרה כי "החלאה היודונאצי בן גביר מאיים להעיף את אזרחי ישראל מארצם לאירופה ברכבות (!) עכשיו בגלל כל הסיפור הזה של מיזוג אוויר לפני שנה, חשוב לנו נורא לדעת באיזה טמפרטורה מדובר היום? שנדע מה ללבוש". תגובת המשטרה למעצר טרם התקבלה.