תל אביב גאה להציג: סופ"ש הגאווה יוצא לדרך. אלה הכבישים שייחסמו

אבל מה עושות בשמונה בערב כשהמצעד נגמר? מצעד הגאווה 2021 (צילום: ליאור חורש)
אבל מה עושות בשמונה בערב כשהמצעד נגמר? מצעד הגאווה 2021 (צילום: ליאור חורש)

מחר (חמישי) צפוי יום של כאוס בכבישי תל אביב: מצעד הגאווה יתחיל לראשונה ב-17:00 בערב, אבל הכבישים והרחובות הסמוכים לו ייחסמו החל מ-06:00 בבוקר. גם בשישי צפויים שיבושים בתנועה עקב חסימתן של שדרות רוקח לטובת מסיבת הגאווה המרכזית בפארק הירקון. כל הפרטים

חיכינו לזה כל השנה – חג ההרמות הרשמי. מצעד הגאווה הגיע ואיתו סופ"ש הגאווה הגדול בתולדות ישראל, שמפוצל השנה לשני אירועים מרכזיים – מצעד הגאווה ומסיבת הגאווה – שישתלטו על תל אביב בחמישי ושישי הקרובים. אבל אין שום דבר בחיים שהוא רק טוב, כי גם למצעד יש את הדאון-סייד העירוני שלו וצריך להיערך אליו מראש. אתם יודעים במה מדובר. חסימות כבישים כמובן.

>> כל מה שצריך לדעת על אירועי סופ"ש הגאווה: המדריך
>> הלוהטות והנכונים: 24 הליינים הלהטב"קים שירימו לכם בסופ"ש
>> "לא מדובר רק בחגיגות. מדובר בחופש שלנו" // שמעון שירזי

שימו לב: מצעד הגאווה יחל לשם שינוי מחר (חמישי, 8.6) החל מהשעה 17:00 בטיילת להט. אמנם המצעד מתחיל רק אחר הצהריים, אבל חסימות הכבישים יחלו כבר מוקדם מאוד בבוקר ברחובות הבאים: ​רחוב הרברט סמואל ייחסם לתנועה לכיוון דרום מרחוב של"ג ועד רחוב יחזקאל קויפמן כולל דרך השירות. רחוב הירקון ייחסם לתנועה לכיוון דרום מרחוב ז'בוטינסקי.

המצעד חוזר אל הטיילת, הפעם בלי התעלפויות מחום. מצעד הגאווה 2021 (צילום: דין אהרוני רולנד)
המצעד חוזר אל הטיילת, הפעם בלי התעלפויות מחום. מצעד הגאווה 2021 (צילום: דין אהרוני רולנד)

למעשה, כל הרחובות שמתממשקים עם רחוב הרברט סמואל ייסגרו החל משש בבוקר: רחוב פרישמן יחסם לתנועה לכיוון מערב מרחוב דיזנגוף ועד לרחוב הרברט סמואל. רחוב טרומפלדור ייחסם לתנועה לכיוון מערב מרחוב בן יהודה ועד הרברט סמואל. רחוב גאולה ייחסם לתנועה לכיוון מערב מרחוב הירקון ועד לרחוב הרברט סמואל. רחוב זרובבל ייחסם לתנועה לכיוון מערב מרחוב הירקון ועד לרחוב הרברט סמואל. רחוב נחמיה ייחסם לתנועה לכיוון מערב מרחוב הירקון ועד לרחוב הרברט סמואל.​

אם זה לא מספיק, אז החל מהשעה 12:00 ייסגרו מחר רחובות וכבישים נוספים לתנועה. איזה כבישים? ובכן:

​רחוב הירקון ייחסם לתנועה לכיוון צפון מרחוב יוסף הלוי ועד לרחוב י.ל גורדון
רחוב יחזקאל קויפמן יחסם לתנועה לכיוון צפון מרחוב אילת ועד לרחוב יוסף הלוי
רחוב נחום גולדמן יחסם לתנועה לכיוון צפון מכיכר השעון עד לרחוב קויפמן
רחוב אילת ייחסם לתנועה לכיוון מערב מרחוב אליפלט
רחוב אליפלט ייחסם לתנועה לכיוון צפון מדרך שלמה
דרך סלמה תיחסם לתנועה לכיוון מערב מרחוב אליפלט
רחוב מאפו ייחסם לתנועה לכיוון מערב מרחוב בן יהודה ועד לרחוב הירקון
רחוב נס ציונה ייחסם לתנועה לכיוון מערב מרחוב בן יהודה ועד לרחוב הירקון
רחוב גאולה ייחסם לתנועה לכיוון מערב מרחוב הכובשים עד רחוב הרברט סמואל
רחוב הרב אהרונסון ייחסם לתנועה לכיוון מערב מרחוב הכובשים ועד לרחוב הירקון
רחוב נחמיה ייחסם לתנועה לכיוון מערב מרחוב הכובשים עד רחוב הרברט סמואל
ורחוב הכרמלית ייחסם לתנועה לכיוון מערב מרחוב הכובשים עד רחוב הירקון

בהתאם לעומסים ולעובדה שחלק נכבד מהעיר תסגר, ייתכנו חסימות תנועה נוספות ברחובות הסמוכים המעטים שכן פתוחים: ​רחוב בן יהודה לכיוון צפון מרחוב אידלסון ועד רחוב י.ל גורדון כולל הרחובות החוצים. רחוב הכובשים לכיוון צפון מרחוב יוסף הלוי ועד רחוב אלנבי כולל הרחובות החוצים. רחוב גאולה לכיוון מערב מרחוב אלנבי. ורחוב טרומפלדור לכיוון מערב מרחוב חובבי ציון.

ואיפה לא תהיה חניה? בשום מקום, אתם בתל אביב, יא מצחיקים. אבל החנייה אסורה ברחובות שעל ציר המצעד: הירקון, קויפמן והרברט סמואל, כולל כביש השירות. רכבים חונים ייגררו.

דמיינו את זה, אבל בשקיעה. מצעד הגאווה (צילום: גיא יחיאלי)
דמיינו את זה, אבל בשקיעה. מצעד הגאווה (צילום: גיא יחיאלי)

מה מחכה לנו ביום שישי?

הבלאגן על הכבישים ימשיך גם ביום שישי, באופן מעט פחות דרמטי אולי, עקב התרחשותה של מסיבת הגאווה המרכזית בפארק הירקון (שישי, 9.6, פתיחת שערים ב-12:00). מה מחכה לנו חוץ ממוזיקה כיפית והמון אדם צוהל? צירי תנועה חסומים, כמובן.

כבר ביום חמישי בשעה 22:00 ייסגר חניון גני יהושע לחניית כלי רכב עד למחרת בשעה 20:00. שדרות רוקח תחסמנה לתנועת כלי רכב בין רחוב שטרית לדרך נמיר בהתאם לעומסי התנועה משני הכיוונים.

גני יהושע, אנחנו בתוככם. מסיבת הגאווה 2022 (צילום: גיא יחיאלי)
גני יהושע, אנחנו בתוככם. מסיבת הגאווה 2022 (צילום: גיא יחיאלי)

לשירות הציבור ישארו פתוחים החניונים הבאים: היכל שלמה סיקסט, אצטדיון רמת גן, הדר יוסף החוויה האולימפית, מגרשי הטניס וחניון הגולפיטק. שירות "נעים בסופ"ש" יתוגבר לטובת האירוע וייצא מרחוב שטרית החל מסיומה של המסיבה. גם רכבת ישראל אמורה לתגבר את שעות פעילות הרכבות, אבל אין לדעת ואת כל הפרטים תוכלו למצוא באתר רכבת ישראל.

ביום האירוע יסומנו החסימות ודרכי גישה באפליקציית ווייז – מומלץ להתעדכן גם דרכם כי למה לא. שימו לב כי לא ניתן להכנס למתחם האירוע של המסיבה בשישי עם כיסאות, מחצלות, רכב דו גלגלי, אופניים וקורקינטים, קסדות, סוללות של אופניים חשמליים, אלכוהול, נשק (ולא תותר הפקדה במקום), בקבוקי זכוכית, בעלי חיים (פרט לכלבי נחייה באימון או בתפקיד) ומכלי תרסיס. ותרימו.