בשל הקורונה: מצעד הגאווה נדחה למועד לא ידוע

עיריית תל אביב, ולצדה עיריות ירושלים, חיפה ובאר שבע, הודיעה כי מצעד הגאווה לא יתקיים ביוני ובמקומו יהיו אירועים וירטואליים. "מקווים שנוכל לקיימו בסוף הקיץ"

מצעד הגאווה 2019 (צילום: דין אהרוני רולנד)
מצעד הגאווה 2019 (צילום: דין אהרוני רולנד)

זה היה קצת צפוי, אבל בכל זאת כואב: עיריית תל אביב הודיעה כי בצל משבר הקורונה מצעד הגאווה, שאמור היה להתקיים ביוני הקרוב, נדחה למועד לא ידוע. אל תל אביב הצטרפו מוקדי המצעדים הגדולים והוותיקים בישראל – הערים חיפה, ירושלים ובאר שבע.

בעירייה ציינו כי לאור ההגבלות על התקהלויות, שמועד פקיעתן אינו ידוע, יתקיימו אירועים מקוונים בשיתוף ארגוני הקהילה והתארגנויות מקומיות. לצד המאבק הלהט"בי לשיוויון, האירועים השנה יביעו סולידריות עם כלל אזרחי ישראל החווים במלוא העוצמה את המשבר הנוכחי, ויצדיעו לעובדות ועובדי מערכת הבריאות.

בעירייה הוסיפו כי הם מקווים שיוכלו בכל זאת לקיים בסוף הקיץ את המצעד המסורתי – שהרי מדובר בהרבה יותר מחגיגה צבעונית. איתי פנקס ארד, חבר מועצת העיר ומחזיק תיק הלהט"ב, מסר כי "את המאבק הלהט"בי לשיוויון אי אפשר ואסור לעצור – לא ניתן לזכויות שלנו לצעוד במקום. יחד עם זאת ברור שהמצעדים אותם אנחנו מקיימים מאז המצעד הראשון בתל אביב משנת 1998 צמחו להיות אירועי ענק שקיומם עלול להוות סכנה למשתתפים. אנו מעמידים בראש סדר העדיפויות שלנו את השמירה על בריאות האזרחים, תמיכה באוכלוסיות המוחלשות בתוך הקהילה ושותפות בדאגות הקיום של כולנו – בכל אלה אנחנו פועלים כקהילה שהיא חלק מהחברה הישראלית. נשאף לקיים את המצעד לקראת סוף הקיץ בתקווה שהתנאים יאפשרו זאת".