7 מקומות סודיים בתל אביב ובסביבה ליהנות בהם עם הילדים

מרמת השרון ועד יפו: 7 מקומות שאתם אולי לא מכירים לבילוי נפלא עם הילדים - במיוחד בחודשים החמים

תל חדיד (צילום: אורי)
תל חדיד (צילום: אורי)
19 ביולי 2017

גן הנצח

זה מפתיע, אבל למרות השם מלא הפאתוס, גן הנצח לא ממוקם בארץ התיכונה אלא ברמת השרון (למרות שהיא סוג של הארץ התיכונה בין גוש דן ואזור השרון). זה לא פארק אלמוני עבור תושבי רמת השרון, אבל סביר להניח שתושבי הערים שבסביבה לא מכירים אותו עדיין. אז תרגישו חופשי להשתלט על המקום וליהנות משטח ירוק ענק במרכז שהוא לא פארק הירקון או הגן הלאומי. בתוכנית: המון צל ועצים, בריכות, מתקני ספורט וטיפוס ובעיקר: הצצה לאיך שהחיים שלכם היו נראים ביקום מקביל שבו עברתם לרמת השרון.
גן הנצח, הנצח 25 רמת השרון

יקום מקביל. פארק הנצח ברמת השרון
יקום מקביל. פארק הנצח ברמת השרון

עוד טיולים עם הילדים:
8 טיולים עם הילדים שייקחו אתכם הכי רחוק מהבית
6 יעדים לנסיעה קצרה מת"א עם הילדים

ארנבים וחיות אחרות ביפו

נכון שלהסתובב ביפו ולחפש חיות זה הימור, ויש סיכוי שלא תמצאו ארנב אחד מסכן, אבל אם כן, זה כל כך הרבה יותר שווה מהצב הבינוני שמצאתם בגינה בתור ילדים. בגינות ובפארקים של דרום יפו יש לא מעט חיות שלא כל כך מקובל לראות אותן משוטטות חופשי בעיר. מלבד חתולים ונחילים של יונים יש המון משפחות של תרנגולים שמגדלים שם אפרוחים ושומרים על מאזן אימה מול חתולי הרחוב, אבל הכי שווים הם ארנבי הרחוב שאפשר לראות מדי פעם מסתובבים בגינות או ליד פחי זבל. הקיץ שעבר היה שייך לפוקימון, בקיץ הזה מוצאים גם דברים שקיימים מחוץ לטלפון. חוץ מזה, בפארק מדרון יפו ובסביבתו אפשר למצוא לפעמים טווס סורר.
פארק דוידוף, אד קוץ' 10 יפו; גן נחל הבשור, נחל הבשור 14 יפו

האי בפארק הירקון

פעילות קצת לא חוקית אבל נטולת קורבנות? נשמע מצוין! קצת קשה להסביר איך להגיע אל האי, כי לא מדובר פה במספרי רחובות, אבל בואו ננסה: שביל ישראל עובר צמוד לנחל הירקון ומדרום לאגם. אם הולכים עם האגם על שביל ישראל לכיוון רמת גן (כלומר מזרח), אפשר בשלב מסויפ לראות שביל לאי מבודד על האגם. הבעיה? שער נעול חוסם את הגישה לשביל. הפתרון? מה שאלפי משפחות עשו לפניכם: לטפס (או לשחות, אבל מדובר בירקון). הצלחתם? יופי, מזל טוב, יש בבעלותכם אי פרטי למשך כמה שעות. עכשיו נסו להשיג שם קליטת רשת, כי מה לעזאזל יש לעשות על אי.
פארק הירקון, גני יהושע תל אביב

תל חדיד

מה מיוחד בתל חדיד, שנמצא מצפון לבן שמן וממזרח לחולון? ובכן, מדובר בתצפית אידיאלית על כל גוש דן. יש באזור גם שטח לקמפינג לצד חורשות נטועות שאמורות להעניק צל, אבל בעיקר יש לכם פריבילגיה לקחת את הילדים ולהראות להם את המטרופולין הענקי שבו הם גרים ממקום רחוק דיו, שבו לא רואים את הפקקים והלכלוך, ואחר כך לחזור כמובן לפקקים וללכלוך.
תל חדיד, כביש 444

לא רואים את הפקקים והלכלוך. תל חדיד (צילום: אורי)
לא רואים את הפקקים והלכלוך. תל חדיד (צילום: אורי)

תצפית קייט סרפינג

לשלוח את הילדים ללמוד ספורט אתגרי זה די מסוכן (מה גם שמדובר בעסק לא זול), אבל ללכת עם הילד לראות אחרים מבצעים ספורט אתגרי? אדיר. גם אקרובטיקה, גם בילוי בשמש ובמקרה הכי רע – גם שיעור על החיים ועל המוות. אחד החופים הכי טובים ומפורסמים לספורט ימי הוא חוף געש, שנמצא חצי שעה מתל אביב ועדיין מבודד מאוד יחסית. עוד מקום שבו תוכלו לצפות בקייט סרפרים מתרסקים אל מותם הוא ברצועה שבין חוף הגולשים עד חוף תאיו בבת ים. עדיף בשעות אחר הצהריים המאוחרות.
חוף געש, מועצה אזורית חוף השרון; חוף הגולשים, בת ים

מצפה רובינשטיין

לא מכירים את מצפה רובינשטיין? ובכן, זה משום שלא מדובר במצפה בגוש דן. מדובר במצפור קרוב ליישוב עמינדב. נשמע כמו שם תנ"כי? נכון, אבל מדובר ביישוב שנמצא בערך באמצע הדרך לירושלים. מצד אחד טיול רציני, מצד שני – רק חצי שעה נסיעה מתל אביב. המטרה היא לצאת בערב ולהתרחק מהאוויר המזוהם של גוש דן כדי לארגן צפייה בכוכבים, שנראים לא רע איפשהו בין שני הערים הגדולות בארץ, מה גם שבלילה אין שמש, שזה בכלל מדהים.
מצפה רובינשטיין, יער עמינדב (סמוך ליד קנדי)

מצפה רובינשטיין ביער עמינדב (צילום: אבישי טייכר)
מצפה רובינשטיין ביער עמינדב (צילום: אבישי טייכר)

קטיף עשבי תיבול

הביטוי "יער מאכל" נשמע לכם היפי מדי? יש מצב שאתם צודקים, אבל בכל זאת, יער המאכל בדרום תל אביב הוא אחד הפרויקטים הקהילתיים החמודים ביותר שנעשים בעיר. צמוד לפארק החורשות (גן כיפי ומוצל ברובו) נשתלו שלושה דונמים של יער שהמטרה שלו היא להעניק מקור אוכל. כן, מה ששמעתם, אוכל לא גדל לבד על המדפים של ה־AM:PM. הזדמנות לקחת את הילדים לקטוף את מה שצומח בגן לארוחת הערב.
יער מאכל, עופר כהן 19 תל אביב