הפעם מוציאים מאה: מרחבי למידה חינמיים נפתחים לציבור

הגיע הזמן להתרכז | צילום: יח"צ
הגיע הזמן להתרכז | צילום: יח"צ

עיריית תל אביב יפו החליטה לצאת במהלך ולספק מרחבי למידה חינמיים בחודש הקרוב. יהיה ווי-פיי, יהיה מזגן, יהיו כמה שקעים שאתם רוצים ויש באזור גם מלא בתי קפה שתוכלו להדחיק בהם את הדדליינים שלכם. רק תבואו עם מוטיבציה ללמוד ויכולות ריכוז

תקופת המבחנים הגיעה, ואיתה – אין איך להתחמק מזה – גם המבחנים. מה סטודנטים טובים צריכים לעשות כדי להצליח? ללמוד. רק שבעיית הנדלן בעיר הזאת לא משאירה לנו חלל למידה נינוח בדירה הקטנה שלנו –  שלא לדבר על המוזיקאים בעיר הזאת, וכן אנחנו מדברים על השכן שמנסה להתקבל ל"כוכב הבא", אבל סביר יותר שיגיע ל"המתחזים". מה עושים במצבים כאלה? מזל שיש מרחבי למידה חינמיים שהעירייה מספקת. כן כן, חללים שלמים עם וויי-פיי, מזגן, שקט מופתי ושקעים. כל כך הרבה שקעים. אז איפה תוכלו ללמוד? ואיפה כדאי לנשנש על הדרך? יש לנו את כל התשובות. האזורים יהיו פתוחים החל מהיום (חמישי 15.6) עד סוף הקיץ (31.7), במהלך כל השבוע בימי החול משעות הבוקר עד שעות הערב. 

מרכז העיר

ברחוב מזא"ה 9 מחכה לכם "בית הצעירים", כנראה כי הוא מכיל צעירים. הכניסה היא דרך בית קפה תמוז, שם תוכלו להתפנק במאפה טעים. בית הצעירים ממוקם מול בית הקפה "פעמיים קפה", כך שאם נגמרים המאפים בתמוז, תוכלו גם ללכת למקום שהסתפק בסאבטקסט עבור השם שלו. 

בית הקפה "פעמיים קפה". לא הרבה השתנה מאז. צילום: נבו יהודאי
בית הקפה "פעמיים קפה". לא הרבה השתנה מאז. צילום: נבו יהודאי

בקרבת עזריאלי ושרונה מחכה לכם מרחב למידה בשכונת מונטיפורי. המקום נמצא ברחוב בית שמאי 7. שעות הפתיחה הן עד הצהריים, אז שימו לב לא להגיע אחרי 16:00. ואם חשקה נפשכם, תוכלו למצוא סניף של פליישמן בדרך בגין. כן, כי אין כמו כריך כדי להדחיק את כל ההגשות. 

צפונית משם, במוזיאון תל אביב לאמנות, תוכלו גם למצוא פינת עבודה. מומלץ במיוחד לסטודנטים לאמנות שצריכים קצת השראה, או לכל סטודנט אחר שמרגיש בנוח בין כל היצירות. בשדרות שאול המלך 27 תוכלו להתמקם מהבוקר עד אחר הצהריים בריכוז גבוה. מה תאכלו? אנחנו מניחים שהמסעדה האיכותית פסטל היא קצת מחוץ לטווח היכולת, וגם קצת מפספס את המטרה של ללמוד, אז נסתפק בקפה סטודיו שקיים במוזיאון. 

​צפון העיר 

בית הצעירים ולנברג 32 – שנקרא על שם, איך לא, ראול ולנברג – פתוח במהלך כל השבוע, כולל גם הסופ"ש. ואיך תזינו את עצמכם? ובכן, המבורגר של הגראג' נמצא בקרבת מקום. אם אתם מעוניינים בנשנוש קטן יותר, גם "מאפיית המשפחה" תעשה אתכם חסד.

הסופרנו של הגראז'. עושה חשק להגיע ללמוד. (צילום: יחסי ציבור)
הסופרנו של הגראז'. עושה חשק להגיע ללמוד. (צילום: יחסי ציבור)

צוקי אביב הוא מרכז למידה שיעניק לכם את כל מה שאתם צריכים – ריכוז, מרחב וגם מרחק הולם מכל מה שקורה בעיר. בכתובת רחוב שמואל שניצר 6 תוכלו ללמוד יומם וליל, בימי ראשון עד חמישי מהבוקר עד 16:00. בימים ראשון, שני ורביעי תוכלו לתפוס את המקום גם בשעות הערב, מ-19:00 עד 21:00. במרחק הליכה משם תוכלו למצוא את "בוטיק סנטרל", שישמחו לעורר אתכם עם קפה ומאפה. 

​ דרום העיר

פופ אפ הקשת הוא מקום עם שם של מסעדה, אבל באמת שזה מרחב שיעזור לכם ללמוד ולהתרכז כמו שצריך. ברחוב שדרות ישראל גורי 61 תוכלו במהלך השבוע ללמוד מהבוקר עד אחר הצהריים ולהספיק את כל מה שתכננתם לכתוב בשבועיים האחרונים ודחיינתם עד המוות. היינו רוצים גם להמליץ לכם על משהו לאכול, אבל לא היה שום דבר בקרבת מקום. אז אתם יודעים. וולט. 

בבית הצעירים "ורדיאל 17" – נחשו באיזה כתובת הוא נמצא – תוכלו לתהות לעצמכם למה לכל מרחבי הלמידה קוראים בית הצעירים. המקום פתוח במהלך השבוע 12 שעות ביום, וזה לא מעט, אם כי בימי שישי תוכלו להסתפק רק בשעות הבוקר. מה אוכלים באזור? קודם כל – כל שוק התקווה ומטעמיו נמצאים ממש במרחק הליכה. וחוץ מזה, אי אפשר שלא להמליץ ספציפית על בוסי. בשר על האש, קלאסיקה למי שרוצה להדחיק דדליינים. 

הרציף הוא מרחב למידה ברחוב הגליל 6, שפתוח במהלך השבוע עד שעות אחר הצהריים. שם תוכלו להתכונן כהלכה לכל המבחנים שלכם ולהנות קצת מהאנרגיה של דרום העיר הקשוחה. מה אפשר לאכול באזור? אם חשקה נפשכם במתוק, וחשקה, תוכלו להכנס למתוקו ולזלול עוגייה. 

תביאו איתכם גם פרטנרים ללימודים. צילום: שאטרסטוק
תביאו איתכם גם פרטנרים ללימודים. צילום: שאטרסטוק

נווה עופר היא השכונה היא אנדרגראונד שיש בעיר, ואנחנו מתים עלייה. ברחוב שז"ר 12 תוכלו להתכנס ללמוד בימים ראשון, שני, רביעי וחמישי מהשעה 13:30 עד העשה 18:30. ימי שלישי זה יום קצר למשכימי קום – מ-8:30 עד 12:30. אם התמזל מזלכם ואתם רעבים, דעו שמאפיית הלחם הבוכרי מספקת מאפים מעולים ויכולה לעשות לכם שמח בבטן. 

מרכז הגר"א, שממוקם ברחוב הגר"א 28, מאכלס גם הוא מרחב לימודים מיוחד לצעירים שצריכים לחרוש. במהלך השבוע תוכלו לבלות שם מהבוקר עד הערב, ובימי שישי מהבוקר עד 12:00. אם אתם רוצים להתחמק מעוד מסמך שצריך לפתוח, תוכלו לחזור לזיכרונות מהטיול בהודו ונאפל, ולאכול בגורקה קיטשן

יפו

בית הצעירים ביפת 83 פותחת את דלתו עבור אלה שצריכים להשקיע, ומעניקה לכם במהלך השבוע מרחב למידה מהבוקר עד הלילה ללא הפסקה. אם מצאתם את עצמכם מבולבלים וזקוקים למשהו לאכול, אז דעו ששיפודי זיקה, אחת מהשיפודיות הכי טובות בעיר, זה מה שאתם צריכים. 

בית רק"ע הוא מקום שמארח סטודנטים בשמחה, וגם כאלה שסתם צריכים להתרכז לקראת דברים חשובים אחרים. ברחוב הרב רובינשטיין 14​​ תוכלו לשהות מהבוקר עד הלילה גם כן ללא הפסקה. אם שערי שמיים נפתחו וכך גם התאבון שלכם, דעו שיש את בית חולים וולפסון בקרבת מקום. אוקי, המלצה רעה, אבל יש שם כמה פינות אוכל שיוכלו לספק לכם מזון, וגם מזון למחשבה בנוגע לשבריריות החיים.

דמיינו ביצה על המנה המפוארת הזאת אחרי סשן למידה טוב. המשולש של אבו חסן
דמיינו ביצה על המנה המפוארת הזאת אחרי סשן למידה טוב. המשולש של אבו חסן

בית מרים – הבית לשיוויון מגדרי פותח את דלתותיו ומעניק שוויון גם לסטודנטים. ברחוב יהודה מרגוזה 54 תוכלו לפנק את עצמכם במרחב למידה שפתוחה בימי ראשון, שני ורביעי מתשע בבוקר עד שלוש בצהריים. מה בקרבת מקום? אבו חסן. קלאסיקה של חומוס. 

בית הבאר מספק לכם מים לנחלה ולחוכמה וברחוב דרך שלמה 6 תוכלו ללמוד ולמלא מחדש את מעיינות הלימודים. במהלך כל השבוע החל מהבוקר עד חמש אחר הצהריים. מה באזור? חומוס ביירות שיסגור לכם את השנ"צ ממש טוב.