מרימים להם: משרד התרבות הגדיל את תקציב התמיכה בקהילה הגאה

משרד התרבות העלה את סכומי התמיכה באירועי התרבות של הקהילה הגאה לשנה הקרובה. בנוסף, אישרה העירייה תקציב מיוחד להרחבת המרכז הגאה בעיר

דגל הגאווה (צילום: Shutterstock)
דגל הגאווה (צילום: Shutterstock)
30 בדצמבר 2015

העדפותיה של שרת התרבות והספורט בעניין חלוקת התקציב וההתערבות שלה בתכנים גרמו לתחושה שאת השינויים שיקרו תחת שרביטה, יהיה קשה מאד להפוך בחזרה. אבל הכותרות הצבעוניות שמייצרת רגב מאפילות אולי על הרגעים הטובים שלה. אז הנה, קחו אחד כזה: במשרד התרבות והספורט התקבלה השבוע החלטה להעלות את סכומי התמיכה באירועי התרבות של הקהילה הגאה ביותר מ-200 אלף שקלים, וארבעה פרויקטים של המרכז הגאה בתל אביב נכנסו לרשימה.

"לפני הכל, כשיש צעד חיובי אני מברך עליו", פותח איתי פנקס, חבר מועצת העירייה ויו"ר המרכז הגאה בתל אביב. "בשורה התחתונה, מירי רגב העלתה באופן משמעותי את תקציבי התרבות לקהילה הגאה וזה מבורך. אני לא חשוד בתמיכה בליכוד, אבל חושב שהיחסים שלה עם הקהילה והגישה שהפגינה כלפינו היא חיובית וחותרת לשוויון באופן עקבי. שוויון מתבטא גם בחלוקת משאבים, וזה קורה בתקציב שהיא אחראית עליו". הפרויקטים שזכו לתמיכה ממשלתית הם להקת הנוער של אנסמבל המרכז הגאה, כפר הגאווה, הגייזמרים (המקהלה הגאה) והגלגל, תיאטרון קהילתי לקשישים.

הגדלת התקציב היא עוד צעד בדרך לשוויון מלא. מצעד הגאווה האחרון (צילום: מיכאל שבדרון)
הגדלת התקציב היא עוד צעד בדרך לשוויון מלא. מצעד הגאווה האחרון (צילום: מיכאל שבדרון)

מאחורי הקידום התקציבי לקהילה הגאה בעיר עומדות סיעות מרצ ורוב העיר שמיוצגות בעיריית תל אביב, בשיתוף פעולה עם יניב ויצמן, מחזיק תיק הקהילה הגאה. הפעילות שלהם הניבה פרי נוסף: תקציב מטעם עיריית תל אביב לתכנון של הרחבת המרכז הגאה בגן מאיר. "מדובר בבנייה של קומה נוספת, וסוף סוף תהיה מעלית שתנגיש את המרכז לכולם. הולכים להיות שינויים גדולים", ממשיך פנקס. לדבריו, התמיכה הכספית משקפת את שביעות הרצון מתוצרי המקום. "המרכז עמוס בפעילות, עד שלפעמים אנחנו נאלצים לדחות אירועים. אביהו מיזן, רכז התרבות במרכז הגאה ומנהל המרכז יובל אגרט עושים עבודה מצוינת שמושכת עוד ועוד אנשים למקום. הגדלת התמיכה של משרד התרבות היא עוד ביטוי לזה שהפעילות התרבותית במקום איכותית ומבוקשת וזוכה להכרה מצד הגורמים המקצועיים, גם ברמה ברמה הלאומית".