סופר סופ: מרקיה חדשה מבית משייה ומגרב מרחיבה את האימפריה

מטבח הרפאים של קבוצת בארקה האוס מתרחב עם אחת המנות הלוהטות, ליטרלי, של התקופה. בתפריט: מרקים מהעולם (עוף פולני, תום יאם תאי) וכל החשודים המידיים

המרקיה של מגרב. סופר (צילום: אסף קרלה)
המרקיה של מגרב. סופר (צילום: אסף קרלה)
8 בפברואר 2021

סופ נאצי – מאחוריך: אחרי סופלייר של בנצי ארבל ממפגש האושר והסופיה בשוק הכרמל – שניהם ילידי החורף האחרון – קבלו את סופר (souper), מרקייה חדשה מבית קונצרן מגרב שנפתחת היום (ב'). המסעדה שהפכה למטבח רפאים מפתחת קונספטים חדשים ומרק הוא עוד פרק בתסריט שממשיך להיכתב.

מגרב ממוקמת במתחם המגדלים ביגאל אלון, ליד בנייני משרדים שהתרוקנו מעובדיהם. כשהתברר שחברות ההייטק ימשיכו לעבוד מהבית חישבו אסף ליס ואלון פרידמן, בעלי קבוצת קבוצת בארקה האוס, מסלול מחדש. "יכולנו לסגור, שזו לא אופציה רעה מבחינה כלכלית, או להמשיך. בחרנו באפשרות השנייה כי אי אפשר לכמת בכסף את שמירת המותג בחיים", הם מסבירים. כיום משרת המטבח הענקי שמתחת למסעדה את משלוחי אונזה, משייה וקיטשן מרקט בערב, ובצהריים את המותגים מגרב ואבו ג'מיל. כעת נוסף סופר, מותג ארוחות מרק. "למדנו שבצהריים אנשים מעדיפים אוכל קל. כשפתחנו את מגרב שמנו לב שמנות גריל פחמים נמכרות הרבה יותר בצלחת מאשר בפיתה. אנשים לא רוצים לאכול בצק ולחזור למשרד, זה לא עובד".

ארוחת מרק. סופר (צילום: אסף קרלה)
ארוחת מרק. סופר (צילום: אסף קרלה)

ארוחת סופר סטנדרטית כוללת מרק, בריוש וקראמבל. גזרת המרקים מגוונת ונעה ממרקי עדתיים־לאומיים כגון מרק עוף פולני ומרק בצל ויין לבן קטיפתי ועד מרקים אסייתיים: בנגקוק תום יאם גאי עם ציר עוף, צ'ילי ובאקצ'וי וחזה עוף בגלייז שהעיף לנו את הפוני בעושר טעמיו (כולל תבלין חריף אש בצד), ואורנג' סאמוי טבעוני עם קרם ירקות כתומים וקרם קוקוס. בתווך תמצאו מרק שעועית אדומה ובשר, מרק ארטישוק ירושלמי ואת אם כל המרקים – מרק קרם כרובית, כרישה וכמהין שהיה ונותר מיתולוגי, "מנה שמוגשת בקיטשן מרקט כבר שבע שנים ואי אפשר להוציא אותה מהתפריט".

לכל מרק מצורפים בריוש לבחירה (שום ופטרוזיליה, לימון, מעושן ועוד) וקראמבל – טופינגז צ'יפס כרישה, קריספי שאלוט, קרוטוני חמאה ועוד תחליפים מתוחכמים לשקדי מרק, שהופכים את המנה העשירה גם ככה לארוחה מגוונת ומספקת. המחיר לדיל כולו כ־50 ש"ח. בתום החורף יוחלפו המרקים בסלטים, אופציה קיצית לארוחה קלה.

געגועים לקיטשן מרקט. סופר (צילום: אסף קרלה)
געגועים לקיטשן מרקט. סופר (צילום: אסף קרלה)

סופר הוא כאמור עוד לבנה בחומה של בארקה האוס. בקרוב יתווספו לרשימה קולומבוס – מותג המבורגרים בטעמים מהעולם והמותג האסייתי ריקשה. "אלה דברים שימשיכו גם אחרי הקורונה ונוכל לפתח אותם לנקודות מכירה פיזיות. אנו מכינים את עצמנו לכל תרחיש ובנינו מותגים שמתאימים למטבח המפלצתי שהקמנו במגרב, שיוכל לתמוך בנקודות קצה".

לשאלה האם לאור מהלך המשלוחים תחזורנה מסעדות ההיי אנד של הקבוצה לפעול משיבים השותפים בחיוב מוחלט. "שתיהן יחזרו בדיוק לאן שהיו לפני הקורונה. למשלוחים של קיטשן ומשייה יש ביקוש אדיר. אנשים מקבלים הביתה ארגז שמעביר את חוויית המסעדה עד לרמת סכו"ם, כוסות ופלייליסט וכותבים לנו 'זו פעם ראשונה שהרגשנו קרובים למסעדה בשנה האחרונה'. אנו מאמינים שהכול יחזור לשגרה ושלאחר שאנשים נכלאו בבית במשך שנה הם רק ירצו לצאת".
להזמנות