משבר הקורונה: העירייה מקימה קרן סיוע לתמיכה באמנים

ראש העיר רון חולדאי: "בעת הנוכחית עומדים רבים מאנשי עולם התרבות בפני מצוקה קשה ונראה שאין מי שבכוונתו לתת להם מענה. תרבות ואמנות הכרחיות לקיומנו הרוחני"

הקורונה לא פגעה בעוצמה הכלכלית של העירייה. בניין עיריית תל אביב-יפו (צילום: דוברות העירייה)
הקורונה לא פגעה בעוצמה הכלכלית של העירייה. בניין עיריית תל אביב-יפו (צילום: דוברות העירייה)

עיריית תל אביב-יפו מקימה קרן סיוע לאמנים בהיקף של 700 אלף שקלים יחד עם קרן תל אביב, לאור המצוקה הקשה אליה נקלע ענף התרבות ועל רקע הפגנת תעשיית התרבות המתוכננת היום בכיכר רביןבמחאה על קריסתו הצפויה של ענף התרבות בארץ ללא תוכנית חילוץ ממשלתית.

הסיוע מיועד לאמני העיר העצמאיים ולעובדים תושבי העיר של תאגידי התרבות העירוניים ועמותות התרבות הנתמכות על ידי העירייה. הוא יוענק בשני מסלולים: האחד – מענקים לאמנים ולעובדי תאגידי התרבות העירוניים ועמותות התרבות הנתמכות בידי העירייה אשר נקלעו למצוקה כלכלית חריפה; והשני – מלגות לאמנים עצמאים עבור פעילות אמנותית שיקיימו בשבועות ובחודשים הקרובים.

הכספים לקרן החירום התקבלו ממספר תורמים פרטיים דרך קרן תל אביב לפיתוח ובמאצ'ינג מתוך התקציב העירוני. מקבלי המענקים ייבחרו על ידי ועדה ייעודית שתתכנס בימים הקרובים.

"תל אביב–יפו משמשת מיום היווסדה כמרכז התרבות של ישראל ואמניה הרבים הם שהופכים אותה לכזו", אמר ראש העיר רון חולדאי. "בעת הנוכחית עומדים רבים מאנשי עולם התרבות בפני מצוקה קשה ונראה שאין מי שבכוונתו לתת להם מענה. הקרן שהקמנו אינה גמ"ח, כי אם סיוע כלכלי לטובת פעילות בהווה ובעתיד. תרבות ואמנות הכרחיות לקיומנו הרוחני ועל כן עלינו לדאוג ליוצרים ויוצרות לטובת היום שאחרי".

ד"ר הלה אורן, מנכ"ל קרן ת"א: "ההתגייסות של פילנתרופיה ישראלית מרגשת – שישים אחוז מהתורמים לקרן הסיוע הם מפה. אנחנו מזמינים את כל מי שביכולתו להצטרף למעגל האחריות ההדדית ולסייע יד ביד עם העירייה לאמנים שמטה לחמם נפגע".