משחקים לילדים בימי קורונה: 11 משחקים שאפשר לאלתר בקלות

סגורים בבית והילדים מטפסים על הקירות? זה הזמן לעבוד על הלכידות המשפחתית (או לפחות לנסות לשרוד בלי לאבד את השפיות). הנה כמה משחקים הום מייד לכל המשפחה

ההוא עם הטריוויה (מתוך "חברים")
ההוא עם הטריוויה (מתוך "חברים")
17 במרץ 2020

הימים הם ימי משבר הקורונה בישראל. כל משפחה ספונה בביתה ומכל סלון ברחבי העיר עולה הקריאה: אמאבא, משעמם לי. אין גן, אין בית ספר, הנדנדה בגן השעשועים היא מדגרת וירוסים פוטנציאלית ועל פגישות עם חברים אין מה לדבר. מה נשאר לנו לעשות בחיים האלה? לבנות ארמון מכריות בסלון, כמובן! ותתפלאו, זה יכול להיות הכי כיף בעולם. הנה עוד כמה רעיונות יצירתיים למשחקים לילדים שלא דורשים שום ציוד מיוחד ומדורגים גבוה במדד הבונדינג המשפחתי:

טעימות עיוורות

התחילו מחוש המישוש: המנחה מכסה את העיניים של שאר המשתתפים, ובכל פעם מגיש להם פרי אחר שעליהם לזהות (לא לשכוח לשטוף ידיים, כן?) זה עובד גם על חוש הריח למתקדמים והרעבים יעברו מיד לשלב הטעימות (אפשר גם לערבב קוביות בביס אחד כדי לאתגר). הכינו את הקרמבולה!

טריוויה משפחתית

זוכרים את הפרק ההוא ב"חברים" עם הטריוויה שעלתה למוניקה ורייצ'ל בדירה שלהן? ברור שכן. אז כזה, רק שלכם: מאיזו חיה סבתא הכי נבהלת? מה אופק הכי אוהב לאכול? עד איזה גיל טליה פחדה מדשא? לא חייב להשקיע בלוח ענקי, כרטיסיות יספיקו – רק תדאגו ללוח תוצאות צנוע.

ההוא עם הטריוויה (מתוך "חברים")
ההוא עם הטריוויה (מתוך "חברים")

עוד דברים שיעזרו לכם לצלוח את הימים האלו:
הצגות הילדים של אורנה פורת זמינות לצפייה ביוטיוב
משלוחים בימי קורונה: כך תמשיכו לאכול מעולה גם כשהמסעדות סגורות 

חפשו את המטמון

כל מה שצריך לעשות הוא לכתוב כמה משימות וחידות על פתקים, לפזר אותם בבית (שימושי לבדיקת חמץ של פסח) וקיבלתם תעסוקה לשעתיים לפחות. אחרי פתירת הפתק הראשון יקבלו הילדים רמז למיקום הפתק הבא וכן הלאה. המטמון לא צריך להיות יקר ואפילו יכול להיות פריבילגיה בבית (לא לסדר שבוע, לקבל את השלט לכל היום).

קפסולת זמן

כל אחד מבני הבית כותב על דף מסר לעצמו של העתיד: עצה לחיים, מחשבות כמוסות, משהו שהוא רוצה להשיג ומה ירצה להיות שיהיה גדול. כל הפתקים נכנסים לקפסולה (יעני קופסה ממקסטוק) וכולם יוצאים לקבור אותה מחוץ לבית במטרה לחפור אותה החוצה בעוד חמש או עשר שנים, תלוי בסבלנות שלכם (ואם תזכרו איפה זה). הכי אמריקאי שיש.

ילדים, לפעמים מה שחיפשתם נמצא בקופסא ממקסטוק (מתוך "איך פגשתי את אמא")
ילדים, לפעמים מה שחיפשתם נמצא בקופסא ממקסטוק (מתוך "איך פגשתי את אמא")

קולאז' משפחתי

יש דבר אחד יותר ישראלי מאיקאה והוא מגנטים מאירועים. בשלב הזה כנראה שהם תופסים לכם את רוב דלת המקרר, אז רתמו את הקטנטנים ליצירה משותפת שכוללת גזירה, הדבקה ונצנצים על בריסטול. אפשר גם להקדיש לזה לוח שעם, או להכין שרשרות לתלייה בחדר (שלהם).

התמונות שבאלבום

שניים במחיר אחד: בוסט של נוסטלגיה לכם ויופי של דרך לספר לילדים איך הכרתם, על החתונה והמשפחות המורחבות (ולהכיר להם את הקונספט של תמונות מודפסות, כשחושבים על זה). העיון בתמונות ילווה בסיפורים ופאן פאקטס על קרובי המשפחה, או למתקדמים: זהו את אבאימא בתמונות ילדות, ובמקרה של אחים – גם את עצמם.

הקוסם

עוד לא פגשנו ילד או ילדה שלא אוהבים קסמים. הם לא חייבים להיות מתוחכמים במיוחד, כך שבצפייה משותפת בטוטוריאל ביוטיוב (חזי דין, חן הקוסם, EvanEraTV או AboutMagic) תוכלו להרגיש צ'יקו ודיקו לכמה שעות. רק קחו בחשבון שהילדים יציגו לכם את הקסם החדש פעם בשעה בתשע השנים הקרובות.

להכין סרטון ויראלי

נכון, עוד מוקדם לקרוא לו ויראלי ואתם בכלל לא חייבים לפרסם אותו, אבל העיקר הוא הפעילות. תכינו רעיון מראש על הסאונד של פורטנייט או "לט איט גו" הפנומנלי – ריקוד, ליפסינק או סתם מתיחה, ואם ממש אין לכם רעיונות – בשביל זה יש מאות סרטונים אחרים שזכו בתואר "ויראלי" בכבוד.

פאזל דק־דק

תקשיבו לנו, אל תחפפו עם פאזל 48 חלקים של פו הדוב, כי אחרי מעט מדי זמן שוב תחזרו לחוסר האונים שהניע את המהלך מלכתחילה. לכו על זה בגדול – פאזל אלף חלקים ולא חתיכה פחות – רצוי של תמונת נוף עם ים ושמים. כדי שהם לא יאבדו סבלנות אתם חייבים לשבת יחד, עדיף עם מוזיקה ונשנושים.

עוף מוזר

הסעיף הזה הוא לא המלצה לארוחת צהריים (שאגב כדאי שתבשלו יחד), אלא פונה לסקרנות של הילדים. רובם אוהבים חיות, ואם אתם לא מרשים לאמץ חתול או חרדון זה לא אומר שאי אפשר ללמוד עליהם. פתחו ויקיפדיה (או אנציקלופדיה בשביל הרטרו) וחפשו את החיות הכי מוזרות שיש. אפשר גם לשלב את זה במשחק "ארץ עיר" שמתמקד בקטגוריית בעלי החיים.

אוהל בסלון

אי אפשר בלי הקלאסיקה שעל ברכיה גדלנו כולנו. היתרונות ברורים: לילדים זה כמו קאמפינג, ובינתיים אתם יכולים לנמנמם במזגן על הספה. ארגנו שלל סדינים (עם אוהל אמיתי זה פחות כיף, נראה לנו), שקי שינה, קופסאות שימורים ופנסים, והתניעו את האיוונט עם כמה צ'יזבטים שתתחרטו עליהם בערב.