Time Out תל אביב About

Time Outתל אביב הוא חלק מרשת Time Out Global — רשת מדיה בינלאומית הפועלת ב-360 ערים מרכזיות וב-60 מדינות ברחבי העולם. Time Out הוא אחד ממקורות התוכן המקיפים והאמינים ביותר בתחומי התרבות, הקולינריה, הבילוי ותיירות עירונית. התוכן, שמתעדכן 24/7, נכתב ונערך על ידי צוות עיתונאים מקצועי מקומי בישראל, בהתאם לסטנדרטים של Time Out העולמית.
טיים אאוט

כזה עוד לא ראינו: משתתפי "משחקי השוק" פושטים על לוינסקי

משחקי השוק. צילום: אסקפיזם
משחקי השוק. צילום: אסקפיזם

מדובר בשילוב של חדר בריחה, חיבה (לעתים יתרה?) לתכניות ריאליטי מז'אנר הבישול וכמובן - לתבלינים והפיצוחים של השוק האהוב. יצאנו לבדוק מדוע אנשים בגירים מסתובבים ברחבי השוק עם סינר ירוק ונענים לקריאה "קבוצת המלפפונים"

7 בדצמבר 2021

מה לא ראינו ברחובות תל אביב? סיורים קולינריים, מסיבות אוזניות, הדרכות גרפיטי וטיולי סגווי. אבל בכזאת אטרקציה ביזרית עוד לא נתקלנו: קחו את המירוץ למיליון, תוסיפו לזה את משחקי השף ותמקמו את הכל בשוק לוינסקי – והנה קיבלתם את 'משחקי השוק', אטרקציה שתספק לכם אסקפיזם מהנה ואפילו משביע.

אנשי ״אסקפיזם״, חדר בריחה הממוקם באלנבי, מצאו את עצמם קצת תקועים בתקופת הקורונה. מאחר ורוב האטרקציות שלהם מתרחשות בחללים סגורים, הם לא הצליחו לעמוד בתקן התו הירוק. מכאן עלה הצורך למצוא אטרקציה חדשה לקבוצות שתהיה כיפית ומותאמת למצב החדש. היה ברור שיש צורך בחוויה שתתקיים בחלל פתוח שיכול להכיל כמויות גדולות של אנשים.

עובדי החברה לקחו את הידע שיש להם ביצירת חידות והחליטו לשלב את זה עם סיורים קולינריים בתל אביב – תמיד אטרקציה פופולרית. מה שנוצר בסוף זו הכלאה מגניבה של חדרי בריחה עם האווירה המיוחדת והחוויה הקולינרית שיש לשוק לוינסקי להציע.

ק שוק לוינסקי המקושט. צילום: מערכת טיים אאוט
ק שוק לוינסקי המקושט. צילום: מערכת טיים אאוט

במשחק משתתפות קבוצות של 10 עד 100 משתתפים שמתחלקות ביניהן לקבוצות קטנות יותר שיתחרו אחת בשנייה. כל קבוצה מקבלת שם וסינר בצבע אחר. למשל: קבוצת המלפפונים עם סינר בצבע ירוק. לאחר מכן חברי הקבוצה מקבלים הוראות מהמדריך שלה ומעובדים נוספים שפועלים מרחוק ומתחיל מירוץ שיש בו חידות, משימות וטעימות ברחבי השוק ובין הדוכנים השונים. בסוף הקבוצה המנצחת זוכה בפרסים ובזכות לידידות עולם (או לפחות עד שיעזבו את המשרד).

תהינו איך הסוחרים הוותיקים של השוק והשכנים ההיפסטרים מגיבים לקרנבל שקורה להם מתחת לבית. לשם כך ישבנו עם אריק טורקניץ, ההוגה של המשחק ומנהל ״אסקפיזם״, כדי לקבל ממנו קצת תשובות.״בעלי הדוכנים משתפים פעולה, מקבלים קבוצות בחיוך ועושים את מה שצריך לעשות כחלק מהמשימה או מהחידה שיש להם באותו דוכן. הקורונה הייתה תקופה לא פשוטה בשביל עצמאים והשווקים עדיין לא לגמרי התאוששו כי עדיין לא מגיעים תיירים כמו פעם. בסופ״שים שוק לוינסקי מפוצץ אבל במהלך השבוע הם צמאים ללקוחות. אנחנו מביאים להם קבוצות במהלך השבוע והם כבר דואגים משם שהם יקנו. הם אסירי תודה על זה. מבחינת שכנים מי שגר מעל שוק לוינסקי רגיל לרעש״.

אנחנו מודים שבהתחלה קצת חששנו מהמסחור ההולך וגובר של שוק לוינסקי (היי סניף של גולדה). בכל זאת, הסיבה המרכזית שהוא הפך להיות כל כך פופולרי בשנים האחרונות היא האותנטיות הייחודית שלו שקצת נעלמה לעומת שווקים כמו שוק הכרמל או הפשפשים. אבל היי, אם זה טוב לסוחרים, לשחקנים המשתתפים ולסחר – זה טוב גם לנו.

רוצים לקבל את ״טיים אאוט״ למייל? הירשמו לניוזלטר שלנו
popup-image

רוצה לקבל גיליון טרי של TimeOut עד הבית ב-9.90 ש"ח בלבד?

(במקום 19.90 ש"ח)
כן, אני רוצה!