המשטרה ביטלה מסיבה של קולקטיב ראביטס אין דה סנד

מספר שבועות לאחר ביטול פסטיבל דוף, המשטרה אסרה על קיום מסיבה בכפר הנוקדים בעקבות "מידע מודיעיני על ביצוע עבירה"

הפגנת סצנת הטראנס בכיכר רבין. צילום: אורן זיו
הפגנת סצנת הטראנס בכיכר רבין. צילום: אורן זיו
10 ביולי 2019

מסיבה אלקטרונית נוספת שיועדה להתקיים באוויר הפתוח בוטלה על ידי המשטרה: הפעם זוהי המסיבה התקופתית של קולקטיב Rabbits in the Sand, שהייתה אמורה להתקיים ביום שישי (12.7) בכפר הנוקדים. לפי עמוד הפייסבוק של ראביטס, משטרת ישראל אסרה על קיום המסיבה בעקבות קיומו של "מידע מודיעיני על אנשים שעתידים לבצע עבירה, היכן תבוצע העבירה, מתי תבוצע ואפילו באילו שיטות". "למרות כל המידע הזה, המשטרה בוחרתש לא לפעול כנגד העבירה וה'איום' על שלום הציבור, אלא להעניש באופן קולקטיבי את ציבור המשתתפים באירוע ולסגור את המרחב בו היה אמור להתקיים", הוסיפו הנהלת ראביטס. כפר הנוקדים הפך בשנים האחרונות למוקד פופולרי לקיום אירועים דומים, בין היתר בהפקות של קבוצת אי בודד. עוד צוין בפוסט כי ברביעי (10.7) נקבע דיון בבית המשפט המחוזי, אך כאשר בית המשפט התכנס לדון בעתירה, העותרים בחרו למשוך אותה.

הביטול של המסיבה של ראביטס מתווספת לשורה של אירועים דומים שחוו בעת האחרונה ביטולים על ידי המשטרה, בראשם פסטיבל הדוף, פסטיבל טראנס ותיק ופופולרי, שסגירתו אף הובילה לקיום הפגנה בכיכר רבין תחת הכותרת "תנו לרקוד בשקט", שתקיים בסוף השבוע שורה של מסיבות וכן הפגנה גדולה בכיכר רבין ב-18.7.

אחת הטענות המרכזיות של הראביטס, בדומה לטענות של מפיקים אחרים שהאירועים שלהם נסגרו בנסיבות דומות, הוא מועד ההודעה על הביטול. "העובדה שההחלטה של המשטרה מתקבלת שלושה ימים לפני קיום האירוע, כשלמעשה היא הייתה מעורבת בבנייתו כבר מחודש מאי 2019, אינה מקרית. ההחלטה הזו מצטרפת לשורה של החלטות זהות, במהות ובתוכן, שניתנו כנגד מארגנים אחרים של אירועים אחרים, גם הן ימים ושעות לפני קיום האירועים", הם כתבו. בפוסט גם מצוין כי העובדה שהם קיבלו ניסוחים זהים מתחנות משטרה שונות מצביע על כך שזאת החלטה שהגיעה מהדרגים הגבוהים במשטרה. עוד נכתב כי לרוב במקרה של קבלת "מידע מודיעני" נהוג לקחת את החשודים לחקירה ולהרחיקם משטח האירוע.

ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל פועלת במהלך כל ימות השנה לאפשר את קיומם של אירועים המוניים תחת כיפת השמיים. הבקשה לקיים את האירוע נבחנה במקצועיות ובכובד ראש ואף התחילה עבודת מטה לאישורה אולם בהתחשב במכלול שיקולים אובייקטיביים, בהתאם להערכת המצב ולתמונת המודיעין שהתקבלה במשטרה בימים האחרונים והוחלט כי בשל החשש לשלום הציבור לא ניתן לקיימו.

נציין כי בכל מצב בו מפיק אירוע חולק על הדרישות שנקבעו על ידי המשטרה בהקשר זה, עומדת לו הזכות לערער ולהציג את השגותיו לעיון חוזר בפני הדרגים הממונים. משטרת ישראל תמשיך לפעול לקיומם של אירועים המוניים, בהם גם אירועי תרבות מעין אלו, אולם לא תתפשר על בטחונו, שלומו ובטיחותו של ציבור המשתתפים ותנקוט בכל הצעדים הנדרשים מכוח החוק במשטרה לאפשר את קיומם בבטחה".

נציגי Rabbits in the Sand סירבו להתראיין או למסור תגובה נוספת בנושא.