למצוא את הסנטר: 80 אנשי מקצוע עוזרים לכם להתמודד עם הכאב

זה בדיוק מה שהיינו צריכים, מתחם הנפש והגוף החדש בסנטר. צילום: אלכס קפלן
זה בדיוק מה שהיינו צריכים, מתחם הנפש והגוף החדש בסנטר. צילום: אלכס קפלן

בדיזנגוף סנטר נפתחו מגוון מקומות לסיוע לאזרחים, אבל זה אחד שאתם חייבים להכיר - פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, מטפלים הוליסטיים ואנשי מקצוע נוספים מחכים לכם בסנטר כדי לשוחח, לעבד ולעזור לכל מי שמעוניין לפרוק את מה שעובר עליו. ועובר עלינו המון

16 באוקטובר 2023

עוד יוזמה מרגשת שנכנסת אל ליבנו ומשקיטה שם את החרדה: בדיזינגוף סנטר נפתח מתחם שיח חופשי ושחרור מחרדות לטובת הציבור הרחב, הפועל על ידי עשרות אנשי מקצוע מנוסים, וללא תשלום כמובן. אם אתם צריכים לשוחח, לפרוק מהלב או סתם להרגיש שאתם לא לבד – זה המקום שיכול לסייע עבורכם.

במסגרת היוזמות למען חיזוק העורף, הדיזנגוף סנטר מפעיל את מרכז השיח החופשי לצורך שחרור חרדות וחששות. המרחב הבטוח הזה מציע לכל אדם בגילאי 18 ומעלה שנמצא בכל סוג של חרדה או מצוקה, להגיע ולפרוק את אשר על ליבו ללא תשלום. במקום מחכים לכם למעלה מ-80 פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, מטפלים הוליסטיים ואנשי מקצוע נוספים שיקבלו את פני הבאים, ויזמינו את המבקרים לשיחות של אחד על אחד בישיבה מרחב או בהליכה רגלית בתוך הסנטר.

המטרה היא לאפשר לכל אחד לפרוק את תחושותיו האישיות, לשתף במה שעובר עליו ואם צריך, לקבל הפניות למרכזים הטיפוליים הנדרשים. המתחם מעוצב עם פינות ישיבה של ספות וכריות רביצה נוחות, כך שממש אפשר לשרוף יום בדיבורים על הרגשות שלנו, וזה כנראה הדבר הבריא ביותר שאתם יכולים לעשות. המרכז פרוש על פני 250 מ"ר, והוא ממוקם במרחב המוגן שנמצא בקומה מינוס 1 בדיזנגוף סנטר – כך שגם אם תהיה אזעקה, אתם והחרדות שלכם מוגנים.

מחכים לכם במרחב המוגן של הלב. צילום: אלכס קפלן
מחכים לכם במרחב המוגן של הלב. צילום: אלכס קפלן

המרחב פועל בהובלתו המקצועית של עו"ס אלון סגל – פסיכותרפיסט מנוסה ובעל תואר שני בעבודה סוציאלית קלינית, קב"ן במילואים ויוצא סיירת צנחנים. סגל מסביר את הצורך: "המלחמה מעלה אצל כולנו תחושות ורגשות לא פשוטים, אנחנו מזמינים אתכם לכוס קפה ולשיחה, כדי שלא תישארו עם זה לבד. זה הזמן לצאת מהבית וצריכת יתר של חדשות, כולם, ללא יוצא מן הכלל, מוזמנים לשתף במתחולל בתוכם, במרחב נעים, מוגן ובטוח". זה יוזמה נהדרת, אבל חשוב להדגיש שהשיחות שיתקיימו במקום אינן מהוות טיפול או תחליף לטיפול – במידת הצורך, מי שזקוק לכך יופנו לגורמי המקצוע הרלוונטיים עבורם.

מרכז שיח חופשי לשחרור מחרדות פועל ללא תשלום בקומה מינוס 1 בדיזנגוף סנטר, הכניסה משער 7.
שעות פעילות: א'-ה': 10:00-19:00, ימי שישי: 10:00-13:00.