גופי התקשורת בישראל מדירים צעירים מהשיח. נסתדר בלעדיהם

כנס "מתחת לרדאר" בנושא משבר האקלים (צילום באדיבות "מתחת לרדאר")
כנס "מתחת לרדאר" בנושא משבר האקלים (צילום באדיבות "מתחת לרדאר")

"מתחת לרדאר", גוף תקשורת מצעירים לצעירים, חוגג היום בצהריים (שישי, 12:00) שנה לקיומו עם כנס צעירים חגיגי באוזן. אורי הרצברג, ממייסדי "מתחת לרדאר", קורא לכם להצטרף למהפכה ולהפסיק לצרוך תקשורת ארכאית שמתייחסת אליכם כאל דור מנותק

גופי התקשורת בישראל לא פונים לצעירים. הפלטפורמות לא נכונות והשימוש בהן נעשה בצורה שגויה, הנושאים לא רלוונטיים, הטקסטים ארוכים, השפה גבוהה מדי, הוויזואליות לא מושכת. הצעירים בישראל מודרים מהשיח התקשורתי ומקבלים תדמית של דור מנותק שלא אכפת לו מה קורה סביבו. 

לגופי התקשורת ולבעלי האינטרסים נוח מאוד להשאיר אותנו בנקודה הזאת. אנחנו נשארים מנותקים והם מרוויחים כסף על גבנו. כותרות צהובות, זריעת פחד, ליבוי שנאה ונתינת במה להתבטאויות גזעניות ומסיתות הן רק חלק מהדרכים שבהן התקשורת המסחרית משתמשת כדי לייצר טראפיק. חלק גדול מגופי התקשורת כבר מזמן מכרו את האמת שלהם לחברות ענק והפכו להיות מכונות משומנות שגורמות לך להתמכר לפחד ולתחושת "הנה, הלכה המדינה".

ישיבת מערכת "מתחת לרדאר" (צילום באדיבות "מתחת לרדאר")
ישיבת מערכת "מתחת לרדאר" (צילום באדיבות "מתחת לרדאר")

המטרה שלהם היא להישאר באיזור הנוחות. קשה מאוד לייצר תוכן איכותי לצעירים, להנגיש לנו אותו בפלטפורמות מתאימות ובצורה שבה אנחנו צורכים תוכן. זה דורש מגופי התקשורת להמציא את הגלגל מחדש ולנקוט שינויים רבים בדרכים שבהן הם מייצרים תוכן כבר שנים. מה שהם בוחרים לעשות זה בעצם להתייחס אלינו כאל דור של ספוגים שצורך כל דבר שזורקים עליו, דור אדיש שלא אכפת לו מה קורה סביבו.

אחרי שבמשך תקופה ארוכה לא הצלחתי לצרוך תקשורת וחוויתי את תחושת הניתוק המדוברת על בשרי, הבתי שאני ממש לא היחיד שמרגיש ככה. הבנתי שהדור שלי צורך תוכן בצורה חדשה ואחרת ואף גוף תקשורת לא מנסה או אפילו מצליח לפנות אלינו.

אז היי, אני אורי הרצברג, בן 22 מתל אביב ולפני שנה הקמתי בהתנדבות יחד עם שותפיי – איתי, טל, אביגיל ויערהגוף תקשורת לצעירים שנקרא "מתחת לרדאר". ב"מתחת לרדאר" אנחנו לוקחים את הנושאים הכי חשובים, בוערים ורלוונטיים שאנחנו שומעים עליהם, וגם את אלה שבכלל לא, ומנגישים אותם בפלטפורמות הנכונות, בשפה פשוטה, בטקסטים קצרים ובגובה העיניים. התוכן שלנו נכתב מנקודת מבט צעירה שמבינה את המורכבות ואת המציאות היומיומית של הצעירים והצעירות במדינת ישראל. המטרה: לייצר תקשורת נגישה ואטרקטיבית מצעירים לצעירים

עמוד האינסטגרם של מתחת לרדאר נמצא כבר שנה באוויר. המערכת שלנו כוללת 35 צעירים וצעירות ממקומות שונים בארץ שפועלים בהתנדבות מלאה. אנחנו מנגישים חדשות, אקטואליה, פוליטיקה, תרבות, דעות שונות ועוד. הובלנו צעירים להצביע בבחירות, לפעול למען משבר האקלים, לשמוע צדדים שונים ולא מוכרים בחברה הישראלית, להביע את דעתם ולייצר שיח אמיתי.

>> סוף עידן השופרות: מחשבות על תפקוד התקשורת בפרשת פגסוס
>> הצגה של אישה אחת: למה כולם צופים בערוץ אור-לי ברלב?

אני מאמין גדול בדור שלנו ואני באמת מאמין מאוד ב"מתחת לרדאר" ובטוח שאם נפעל יחד אנחנו יכולים להביא לשינוי אמיתי במעורבות, בתרבות השיח, בתפיסה ובהשפעה שלנו על המתרחש במדינה. עמוד האינסטגרם של מתחת לרדאר הוא רק התחנה הראשונה, ואחרי שנה אינטנסיבית של פעילות אני יכול להגיד בלב שלם שאנחנו מוכנים לכבוש את היעד הבא: אירועי תקשורת, תרבות וחברה לצעירים. הצעד הראשון שלנו בדרך החדשה קורה היום (שישי, 29.4, 12:00) בכנס הצעירים הראשון של מתחת לרדאר. הצטרפו אלינו.

איפה? בספייס החדש והמגניב של האוזן בתל אביב // מה הולך להיות שם? הרצאות קצרות על הדברים החשובים באמת – פוליטיקה, משבר האקלים, מיניות, דעות ועוד ופאנל אמנים צעירים (שאת רובם אתם כבר מכירים), אלכוהול, מוזיקה טובה ובעיקר – מלא אנשים מגניבים // למי זה מיועד? לצעירים וצעירות שרוצים לפגוש ולשמוע אנשים מגניבים ומעניינים שמשנים את פני המציאות בישראל, לחשוב וליזום איתם // כמה עולה? 40 ש"ח שהולכים אך ורק לכיסוי עלויות // עוד פרטים ורכישת כרטיסים כאן 

אורי הרצברג, "מתחת לרדאר" (צילום באדיבות "מתחת לרדאר")
אורי הרצברג, "מתחת לרדאר" (צילום באדיבות "מתחת לרדאר")