חוזרים לבית הספר: הפעילויות והמשחקים שיפיגו את החששות

החזרה לבית הספר עלולה להיות אירוע טראומתי, אפילו לוותיקי ג2. הנה כמה פעילויות ומשחקים שיפיגו את החששות החברתיים ואולי גם ייתנו לילדים שלכם פור קטן בחשבון

"החברים הסודיים של לואי"
"החברים הסודיים של לואי"
22 באוגוסט 2018

החברים הסודיים של לואי

סרט
לואי מרגיש בודד ואין לו הרבה חברים, וגם אבא עסוק כל הזמן. הכל משתנה כשהוא פוגש שלושה חייזרים עם כוחות מופלאים שהופכים להיות חבריו הסודיים. יחד הם עוברים חוויות מסעירות ומצחיקות, ובדרך לומדים שיעור על חברות אמיתית ועל כוחה של משפחה. קומדיה, מדובב לעברית.

סינמטק, שפרינצק 2 תל אביב, רביעי (29.8) 11:00, 13:00, 40 ש"ח, לכל המשפחה

[tmwdfpad]

גלי

הצגה
יש מסורות שאסור לפספס: בכל שנה, קצת לפני פתיחת שנת הלימודים, מעלה תיאטרון אורנה פורת את המחזמר "גלי" המבוסס על שיריו של אהוד מנור. גם השנה עולה גלי הנרגשת לכיתה א' עם פרפרים בבטן, ומשתפת בכך את החברים – דני השכן, הנחליאלי, עץ הברוש ועוד חברים פרוותיים מהגינה. הם עוזרים לה להתמודד עם החששות ומלמדים אותה על חריצות וסבלנות.

← מוזיאון תל אביב לאמנות, שדרות שאול המלך 27, חמישי (30.8) 11:30 ו-18:00, 70 ש"ח, לגיל 5־8

עוד כתבות מעניינות:
סדרת הספרים שכל הילדים (ובמיוחד הילדות) חייבים להכיר
החוגים הכי שווים שיזיזו את הילדים מפורטנייט
שתי נשים הקימו פסטיבל לילדים על הספקטרום – וזה לגמרי פוליטי

שנה אחת

ספר
אם בדיוק עברתם דירה, הספר הזה יכול לרכך את המכה: המשפחה של נורי עוברת לבית חדש בכפר, והוא מוקף פתאום בילדים שאינו מכיר שלהם מנהגים קצת אחרים. תהליך ההיכרות וההשתלבות, שמתואר בהרפתקאות משותפות, שזור בבינג' של לוח השנה העברי – ועל הדרך אפשר להתכונן נפשית לחגים המתקרבים.

← "שנה אחת בכפר", מאת יערה ענבר, איורים: עפרה איל. הוצאת ידיעות ספרים, 78 ש"ח, לגיל 9־14

הסוד של מאיה

אפליקציה
לא שאנחנו ממליצים על שקיעה במסכים, אבל אולי הגיע הזמן להפסיק להיבהל מהם. האפליקציה של מט"ח מגיעה עם תשעה משחקי חשבון והכרת מספרים. המשחקים קיבלו שמות של חיות – עכבר, חפרפרת, פינגווין (ומעוצבים בהתאם, בשביל שיהיה גם כיף בכל הסיפור) – ומלמדים את שמות המספרים, השוואה ביניהם, סדר ומנייה.

← "הסוד של מאיה", חינם בגוגל פליי ואפסטור, לגיל 4־6

מסנג'ר קידס

אפליקציה
הנה פתרון שעשוי לדחות מעט את הקץ: אם אתם פחות מתלהבים מהרעיון שהילדים שלכם יתרוצצו ברשתות החברתיות מגיל צעיר, אבל אתם גם ריאלים ומבינים שהם חייבים לתקשר איכשהו, מסנג'ר קידס עשוי להיות התשובה. כמו ההוא שמגיע עם פייסבוק מינוס חשבון פייסבוק. אבל אם אתם באמת ריאלים אז כנראה הבנתם שהילדים שלכם כבר שם.

← מסנג'ר קידס, חינם בגוגל פליי ואפסטור

עת לאיית

משחק קופסה
משחק שדורש סבלנות גם מההורים וגם מהילדים, אבל משתלם לשני הצדדים. הילדים צריכים לאיית את מה שמצויר בקלפים, לדוגמה תפוח. הלוח המיוחד בנוי כך שאות לא נכונה לא תוכל להיכנס לכרטיס המקודד. המשחק גמיש במיוחד – לא רק שהוא בנוי לפי דרגת קושי עולה (היכרות עם האותיות, בניית מילה לפי תמונה וכתיבת מילים ומשפטים ללא כרטיסי תמונה), אלא שאפשר להמציא פעילויות עצמאיות משלכם בעזרת הכלים שבערכה.

← עת לאיית (קודקוד), 129 ש"ח, מגיל 5

עת לאיית, קודקוד (צילום: הרצנו בע"מ)
עת לאיית, קודקוד (צילום: הרצנו בע"מ)

רוצים להתעדכן ראשונים בכל מה שחם בתל אביב? הורידו את האפליקציה שלנו!
להורדה לאייפון | להורדה לאנדרואיד