שמחה רבה שמחה רבה: מתנות החג הכי טעימות לפסח

קולקציית אוטולנגי בהביטאט (צילום סטודיו סרקס)
קולקציית אוטולנגי בהביטאט (צילום סטודיו סרקס)

הגעתם לדקה ה-90 ועדיין לא מצאתם מה לקנות לעצמכם או ליקיריכם? אנחנו פה לסייע עם כמה המלצות ראויות וחגיגיות. תודו לנו אחר כך

11 באפריל 2022

1. אהרוני, איקה, אפייה 

מה זה פסח ספר מתכונים לא כשל"פי כלל שכתב דרור כהן, פיינליסט "הקינוח המושלם" ובעל אתר האפייה בייקרי 365. 14 פרקים עוסקים בעולמות האפייה כשבכל פרק מתארחת אושיית קולינריה מקומית. למשל מיקי שמו בפרק עוגות ועוגיות, אהרוני בפרק מאפים מקומיים, איקה כהן בפרק השוקולד והקונפיסיירית רונית צין קרסנטי בפרק הממתקים (תוכלו לקצר הליכים ולרכוש ממתקים שלה ביריד שולחן עורך בשוק הנמל).
מתאים לדודה שתמיד מפגיזה בקינוחי קונדיטוריה מושקעים.
מחיר 149 ש"ח
להשיג באתר  

כל הסלבס בפנים. בייקרי 365 וחברים (צילום יח"צ)
כל הסלבס בפנים. בייקרי 365 וחברים (צילום יח"צ)

2. תרבות, זהות ופיקניק במאדים

מה זה סיורים מודרכים במרכז אסיף בחול המועד (19.4, 22.4, 10:00, 12:00). בתכנית הצצה לספרים נדירים בספרייה הקולינרית, התרשמות ממיצב "פיקניק על מאדים" של האמן והמעצב עומר פולק, שעוסק בזהות, תרבות, קיימות וחדשנות, וביקור בגג, בחווה הוורטיקלית ובגינה האורבנית של המרכז ובה מגוון צמחי מאכל מקומיים וטכנולוגיות חדשניות בתחום האגרו-טק.
מתאים לסבא וסבתא פודיז, שיסיימו את הביקור בבית הקפה הצמוד על כבד קצוץ וסלט נחמה ריבלין
מחיר 40 ש"ח לאדם
הזמנת כרטיסים באתר 

אסיף (צילום: עמית גירון)
אסיף (צילום: עמית גירון)

3. Hennessy’s Nemesis

מה זה נמסיס שוקולד רכה וקטיפתית עם רמז לארומה עשירה של קוניאק Hennessy, מסוג הקינוחים שאוכלים בכפית ולא עוזבים עד שנגמר אפילו שמדובר בעוגה שלמה. בקונדיטוריית דלאל תוכלו להשיג את הקינוח הנחשק במארז בשני גדלים, הראשון בצירוף בקבוקון מיני Hennessy V.S (50 מ"ל) והשני הכולל גם מיקס קראנץ' אגוזים, עוגיות פיננסייר קוקוס, פלאסק Hennessy V.S (200 מ"ל) וזוג בקבוקי פיבר טרי.
מתאים לדייט מושקע בתום ארוחת החג
מחיר 64/192 ש"ח
להשיג בדלאל הקונדיטוריה (כל ישראל חברים 7, נווה צדק), קפה דלאל (ז'בוטינסקי 108), שה דלאל (יהודה המכבי 73) ובוולט

נמסיס והנסי מדלאל (צילום קיס אנד טל)
נמסיס והנסי מדלאל (צילום קיס אנד טל)

>>חג של שותים: 25 יינות מומלצים לפסח 2022 באתר השולחן

4. אוכלים את פריז

מה זה ערכת המלצות קולינריות לעיר האורות שמגלה איפה מוצאים את הקרואסון המושלם ומה לקנות בפרומז'רי הסודי שרק פריזאים מכירים. איש הקולינריה רן ורדי, בעל הבלוג Hungry Paris וקבוצת הפייס "קולינריה צרפתית", יצר רשימה מפורטת מחולקת לקטגוריות, מפטיסרי ובולנז'רי ועד המקום המצטיין לאכול בו מאכל צרפתי ספציפי, מפת ניווט לאיתור ההמלצות בשטח ועצות וטיפים, כולם זמינים לשימוש בטלפון הנייד תוך כדי תנועה.
מתאים לבן דוד שמבריז מהסדר לחופשה בפריז
מחיר 95 ש"ח במבצע עד סוף אפריל
להשיג באתר  

5. שותים ומתיישנים

מה זה קמפיין "תתיישנו" של יקב הרי גליל, שנועד להעלות מודעות סביבתית וחברתית באמצעות מארזי חג ובתוכם כלי מטבח ובית, מפות, בגדים ולוקטו על ידי סטייליסטית מחנויות וינטג' ויד שניה בגליל ובגולן, כרטיס תרומה בסך 50 ש"ח למימוש בסניפי הביגודית של ויצ"ו ובקבוק יין של היקב, הפועל בהרמוניה עם הטבע והסביבה ומעודד קיימות.
מתאים למארחים עם תודעה סביבתית וסטייל
מחיר 150-300 ש"ח
להשיג באתר

פסח בסימן קיימות. יקב הרי גליל (צילום יח"צ)
פסח בסימן קיימות. יקב הרי גליל (צילום יח"צ)

6. כלים של אוטולנגי

מה זה FEAST, קולקציית כלי אוכל והגשה בעיצוב השף יותם אוטולנגי, מי שאחראי במידה רבה לפופולריות של המטבח הישראלי בעולם, מחבר ספרי בישול והבעלים של מסעדות ומעדניות מצליחות בלונדון. הקולקציה נוצרה מתוך מחשבה על ארוחה משפחתית שמחה וצבעונית, כאשר הגדלים השונים של הצלחות, הצבעים והדוגמאות משקפים תבלינים המגדירים את הטעם.
מתאים לחברה שיודעת להעריך אמנות
מחיר 85-310 ש"ח
להשיג בהביטאט, אבן גבירול 2, תל אביב; דן דיזיין סנטר, הלח"י 2, בני ברק; המדע 10, הרצליה

בהשראת ארוחה משפחתית. אוטולנגי (צילום סרקס סטודיו)
בהשראת ארוחה משפחתית. אוטולנגי (צילום סרקס סטודיו)

7. תבשילים ותרומה למטרה טובה

מה זה שת"פ בין חברת סוגת למעדניית סוליקה של שף אבי ביטון הוליד תבשיל פקיילה מסורתי מבשר, שעועית לבנה וירוקים ומרק עוף ואורז תורכי עם פרגיות, אורז ועגבניות, שתי מנות חגיגיות שיכולות להשתלב בצורה מושלמת גם כמנה עיקרית בליל הסדר. כערך מוסף יתרם חלק מההכנסות שבמכירת המנות ל"בית לינה", המעניק בית לנשים שנפלטו ממעגל הזנות. winwin situation.
מתאים לארוחת חברים ביום שאחרי + ליטוף קטן למצפון
להשיג בסניפי סוליקה ובהזמנה באתר

סוליקה וסוגת (צילום אולגה טוכשר)
סוליקה וסוגת (צילום אולגה טוכשר)

8. גלידה ידידותית לסביבה

מה זה רשת וניליה ועמותת אקואושן, הפועלת לשימור הסביבה הימית של ישראל, משתפות פעולה לקראת החג ב"מה נשתנה הלילה הזה" – במארז גלידה רב-פעמי ידידותי לסביבה הכולל 1 ק"ג גלידה, 3 תוספות לבחירה, כפיות עץ וחוברת פעילות לילדים בנושא שמירת הים והחופים. קוד QR המוצמד לאריזה מוביל לדף נחיתה ובו מידע על הפעילויות המשותפות ועל חשיבות צמצום השימוש בכלים חד פעמיים.
מתאים לאחיינים שמוצאים את האפיקומן, ושעל הדרך ילמדו לחלוק
מחיר 135 ש"ח
להשיג בסניפי וניליה

ידידותי לסביבה. וניליה (צילום רונה הוניג)
ידידותי לסביבה. וניליה (צילום רונה הוניג)

9. הזדמנות לשינוי במטבח

מה זה ספר חדש של השפית זהר לוסטיגר בשן שפותח דלת לשינוי תזונתי מבלי להתפשר על הטעם. 120 מתכונים צמחוניים וטבעוניים פשוטים יחסית, גם למי שמטבח אינו הטריטוריה הטבעית שלו, מקלים על אימוץ אורח חיים בריא לצד טיפים נבונים, מבחירת חומרי גלם וקריאת תוויות ועד טכניקות עבודה במטבח וארגון מזווה. כיף של ספר גם לקריאה במרפסת על קפה ומצבריי.
מתאים לכל מי שנמצא בעיצומו של ניקוי אביב
מחיר 148 ש"ח
להשיג באתר 

לאכול טוב יותר, זהר לוסטיגר בשן (צילום דניאל לילה)
לאכול טוב יותר, זהר לוסטיגר בשן (צילום דניאל לילה)

10. מארזים של קפה קסטל

מארזי המתנה של קפה קסטל הם פתרון פשוט, קל ובעיקר נגיש. החל ממארז צנוע של עראק נוח לימון קטן, עוגת גזר מיוחדת לפסח ואגוזי מלך בקליפתם ועד סט של 6 מפיות עריכה מפשתן, מיקס אגוזים קלויים, יין אדום, נרות לבנים לפמוטים ושברי שוקולד.
מתאים למי שנזכרתם ברגע האחרון שמגיעה לו תשומת לב
מחיר 98-240 ש"ח
להשיג בקפה קסטל, אבן גבירול 151 תל אביב, 03-554-3255, ובאתר

מארזים של קפה קסטל (צילום יח"צ)
מארזים של קפה קסטל (צילום יח"צ)

11. מארז אביב

מה זה קברנה סובניון וסובניון בלאן מסדרת אדמה, חרוסת תמרים לפי מתכון ביתי וקונפיטורת פירות יער מרכיבים מארז פסח של יקב תבור, שבכרמים האקולוגיים שלו מתקיים איזון בין אדמה, חי וצומח מתוך תפיסה שמערכת אקולוגית בריאה מיטיבה עם כל הצלעות שבמשולש.
מתאים למארחים עם זיקה למסורת ולשמירת הסביבה
מחיר 149 ש"ח
להשיג בחנויות היין והאלכוהול המתמחות ובמרכז המבקרים של היקב

אביב ביקב תבור (צילום יח"צ)
אביב ביקב תבור (צילום יח"צ)