הבאנו משהו קטן: מתנות החג הכי מוצלחות (וטעימות) לפסח 2023

מארז מדברי, אסיף (צילום מתוך האתר)
מארז מדברי, אסיף (צילום מתוך האתר)

הגעתם לדקה ה-90 (כן, עכשיו זו כבר הדקה ה-90) ועדיין לא מצאתם מה לקנות ליקיריכם - או לעצמכם? אנחנו כאן עם ההמלצות הכי טובות של החג הזה, כולל מארז קולינרי מדברי מיוחד ורום שיעשה את העבודה שארבע כוסות יין לא הצליחו לעשות

4 באפריל 2023

1. כל טוב המדבר

במחווה למדבר וליצרנים הפועלים בו בתנאים קשוחים מציע המרכז הקולינרי אסיף לחג מארז מוצרים מדברי מקומי ובו סילאן משני זני תמרים, שמן זית סורי ממצפה רמון, עשבי תיבול ותבלינים מהמדבר, פולי קפה בקליה מסורתית, אבן יוגורט וקרקרים מקמח חומוס ועוד ועוד. למארז הגדול ניתן להוסיף צנצנת "שומר מדבר" של השפית שיראל ברגר (OPA), ואפשר גם להרכיב עצמאית מארז לטעמכם.
לילינבלום 28, 225-420 ש"ח

השומר החדש. שיראל ברגר (צילום אביב שקורי)
השומר החדש. שיראל ברגר (צילום אביב שקורי)

2. הזמנה לחג הבא

ביקב הרי גליל עלו על רעיון מבריק שיארגן לכם הזמנה גם לשנה הבאה: מארז יינות איכותיים שיכולים להתיישן עד פסח 2024, למשל "אור" בלאן דה נואר וקברנה סובניון "בר". להמתקת הגלולה שהמארחים ודאי הבחינו בה מצורפת מהדורה מוגבלת של שוקולד Golda Pink ממולא ביין "יראון" המוכר והאהוב וגאדג'טים משלימים כגון פותחן בקבוקי יין ודיקנטר. כל קנייה היא גם תרומה לצוותי חירום בגליל שאינם יכולים לחגוג את החג בחיק המשפחה, כך שהנתינה גדולה שבעתיים.
להשיג בחנויות היין המובחרות, 80-300 ש"ח

עד שנה הבאה. יקב הרי גליל (צילום יח"צ)
עד שנה הבאה. יקב הרי גליל (צילום יח"צ)

3. מחבת מידוריאמה

לאחר שהתמכרנו למכשירי הבישול של NINJA פונה המותג הבינלאומי לטפל בכלי בישול והוא עושה זאת באופן הכי ידידותי למשתמש. POSSIBLE PAN היא מחבת ורסטילית שמתאימה לכל שיטת בישול ולכן יכולה עקרונית להחליף את כל ארון הסירים והמחבתות שלכם. היא מאובזרת בשתי פיות מזיגה בגדלים שונים ובשכבת ציפוי NeverStick עמידה במיוחד, ומגיעה עם מסננת מובנית מנירוסטה המשמשת גם כסלסלת אידוי ומרית שמתאימה  לדופנות המחבת. מדובר במוצר שימושי במיוחד, ואלמלא המחיר היינו קונים לעצמנו גם סיר מאותה סדרה. 
ניתן להשיג ברשתות המשביר לצרכן, מחסני חשמל ובאתר היבואן, 749 ש"ח, כולל חוברת מתכונים בעברית ו-10 שנות אחריות.

נינג'ה במטבח (קרדיט שריג יבואן רשמי)
נינג'ה במטבח (קרדיט שריג יבואן רשמי)

4. דה דארק סייד

שמן הזית MIDNIGHT מבית פתורה נושא סיפור מעניין: הזיתים נמסקים עם שקיעת החמה ומובלים מיד אל בית הבד לכבישה בחושך ובטמפרטורה נמוכה במיוחד, כדי לשמור את הכלורופיל שבפרי ולקבל מיצוי ראשוני עדין במיוחד. מיד כשפותחים את הבקבוק השחור עם ציור הינשוף – ושאפו על המיתוג – מכה באף ניחוח פירותי ירוק ועשיר שעושה נפלאות בכל סלט הכי פשוט ואפילו בקינוח. אם צריך עוד סיבה לרכוש את שמן הזית היוקרתי (למרות המחיר) נציין שרק לאחרונה זכה מידנייט במדליית זהב בתחרות שמן הזית הנחשבת בעולם NYIOOC 2023 – The New York International olive oil competition.
לרשימת החנויות, 165 ש"ח

מידנייט פתורה (צילום גלעד קוולרציק)
מידנייט פתורה (צילום גלעד קוולרציק)

5. באהבה, ריהאנה

כשארבע כוסות יין לא מספיקות לטשטוש התודעה באירוע המשפחתי צריך משהו חזק יותר לסיים איתו את הסדר. רום מאונט גיי אקליפס מבית רמי קוואנטרו מיוצר כבר יותר כבר יותר מ-300 שנים באי ברבדוס שבקריבים, מקום הולדתה של ריהאנה למקרה שלא ידעתם. הוא מיושן בחביות ברבן חרוכות ומביא לשולחן ניחוחות עדינים-מעושנים של משמש, בננה ווניל שישלימו את עוגת השוקולד-מצה לקינוח.
להשיג בחנויות האלכוהול, 144 ש"ח

מברבדוס לליל הסדר (צילום באדיבות הכרם)
מברבדוס לליל הסדר (צילום באדיבות הכרם)

6. גלידת השחר העולה

הוזמנתם לחג ונתקעתם ברגע האחרון בלי מתנה? שת"פ בין גלידריית לג'נדה והשחר העולה מניב גלידת השחר העולה ומצות – טעם חדש לחג ובו ממרח השוקולד האהוב ומצות. בפורמט גלידה זה נשמע קצת מוזר אך במבחן הטעימה אין מי שלא יודה לכם.
להשיג בסניפי לג'נדה, 110 ש"ח לקילו

לג'נדה השחר העולה (צילום יערה גדרון)
לג'נדה השחר העולה (צילום יערה גדרון)

7. BUYME

פתרון דחק של הרגע האחרון, אבל תכלס ביימי הוא המתנה מושלמת. אתם קובעים את הסכום ומקבל המתנה מחליט איפה לבזבז אותו – ביציאה למסעדה מתוך מבחר מרשים (טאיזו, פרונטו, יפו תל אביב ועוד), סושי, בית קפה, אלכוהול ועוד, ובכל הארץ.
לרכישה

תמיד טוב. ביימי (צילום יח"צ)
תמיד טוב. ביימי (צילום יח"צ)