מתעצבנים: סרטון הטיקטוק הקלישאתי שלכם על תל אביבים לא מצחיק

כן, גם כשנפתלי בנט עשה אותה ב-2014 הדמות הזו היתה שחוקה. צילום מסך מתוך קמפיין "מפסיקים להתנצל"
כן, גם כשנפתלי בנט עשה אותה ב-2014 הדמות הזו היתה שחוקה. צילום מסך מתוך קמפיין "מפסיקים להתנצל"

תל אביב מושלמת, חוץ מאיפה שהיא לא. ובעיר תוססת שכזו, תמיד יש ממה להתעצבן. והפעם: גל סרטוני הטיקטוק של "אנחנו תל אביבים" מחזיר בפעם המי יודע כמה את אותה הבדיחה הקלישאתית על תל אביבים שהפכה למיושנת לפני יותר מעשור. חלאס, מגיע לנו עלבון יותר מצחיק מזה

20 בינואר 2024

“אנחנו תל-אביביים": ככה מתחיל סרטון הטיק-טוק הגרוע ביותר שתראו היום, באחריות. ואני אפילו לא מדבר על סרטון ספציפי, אלא על ז'אנר סרטוני ה"אנחנו X" בטיק-טוק – אתם יודעים, הסרטונים האלה בהם דמות מכריזה על עצמה כחלק מקבוצה ספציפית, ואז שופכת את כל הסטריאוטיפים שקשורים לקבוצה הנ"ל. זה ז'אנר גם ככה גרוע, אבל תוסיפו לו סטריאוטיפים תל-אביביים עצלנים, ויש לכם מתכון בטוח לכאפה לפרצוף של עצמכם. אבל למה הקלישאות האלו כל כך מעצבנות אותנו?

>>

קשה לדעת מתי בדיוק התחילו להיווצר סטריאוטיפים על תל-אביבים. יכול להיות שכבר ב-1909 תושבי ירושלים היו יורדים על ה"אחוזת-ביתים" הפלצנים והמתנשאים ששותים קפה ואוכלים לבן. אבל אין ספק שבעשורים האחרונים, אנחנו תושבי העיר ללא הפסקה סבלנו הרבה עלבונות מהשכנים שלנו (ועוד אחרי שהיינו כל כך נחמדים ונתנו להם לבקר פה!). אם כן, הגיע הזמן להפסיק את זה. או לפחות להפסיק ליצור תוכן אינטרנטי עצלני שמשתמש בסטריאוטיפים האלה. לא כי זה פוגע בנו כתל-אביבים, אלא פשוט כי זה לא מצחיק. אגב, הטרנד הזה היה לא מצחיק כבר לפני 11 שנה.

זה מרגיש כאילו כל יום אנחנו נחשפים למערכון טיק-טוק אחר בו אנשים מדברים באותה האינטונציה התל-אביבית הזאת שכולנו בבירור מדברים בה, ועושים דברים שכולנו עושים כמו… לדבר באנגלית? לקשקש על סלבס? ללבוש משקפיים? מה לעזאזל הסטריאוטיפים האלה אפילו אמורים להביע? מאיפה הם באו? והאם האנשים שיוצרים את הסרטונים האלה יכולים סוף סוף להיסגר על רשימת סטריאוטיפים מסודרת כדי שנדע איך אנחנו אמורים להתנהג?

הנושא הזה גדול יותר מסתם כמה יוצרי תוכן בטיק-טוק. אנחנו מופצצים בפרסומות שונות מעסקים כמו AM:PM, שמשתמשות בקריקטורות תל-אביביות שמרגישות כאילו באו ממערכון ישן של "ארץ נהדרת". שלא לדבר על העירייה שלנו עצמה, שמשתפת פעולה עם דמות התל-אביבי המעצבן הזה בכל מיני קמפיינים ויראליים. איך זה קרה שעיר שאמורה לייצג חופש להיות מי שאתה הפכה להיות ייצוג לאותה הדמות החוזרת. זה אפילו לא נכון! תל-אביביים הם בכלל מאוד רב-גוניים! כולנו אינדיבידואלים! טוב, בעצם אני לא. 

@may.calderon1

הסוףףף- קרה לי פשוט בכל חלק בסרטון מישהו יודע באיזה שעה המזרקה מתחילה בדיזינגוף? #תלאביב #תלאביבים #מאיסטורי

♬ מי משוגע – דודא גאנג

יש הרבה דברים גרועים בתל-אביב, ועל לא מעט מהם תוכלו לקרוא כאן באתר זה ממש. אבל אני מרגיש שאנחנו צריכים לדרוש יחס טוב יותר, או לפחות שאם כבר מעליבים אותנו, שלפחות יעשו זאת בצורה מדויקת, חכמה והכי חשוב – מצחיקה! תשאלו כל קומיקאי שאי פעם השתתף ברוסט (הנה לכם קלישאה תל אביבית אמתית) – זה לא משנה עד כמה הירידה שלך טובה אם אין בה גרעין של אמת, אבל תמיד חשוב לדאוג גם שאנשים יצחקו. אחרת זה סתם מביך. כמו הסרטונים האלו. נו מה, אני תל אביבי. ברור שאני שונא את הטרנד הזה.