אוכל נהדר. מחיר מצוין. והוא אפילו לא מגיע ממסעדה

ניצול ההזדמנויות הכי טוב בעיר. הג'רקי התאילנדי של "נדב ודניאל" (צילום: איליה מלניקוב)
ניצול ההזדמנויות הכי טוב בעיר. הג'רקי התאילנדי של "נדב ודניאל" (צילום: איליה מלניקוב)

איך זה שזוג צעיר בלי נסיון, בלי הכשרה קולינרית מסודרת ובלי מסעדה, אחראי לאחת האופציות הקולינריות הטובות בעיר? מבקר המסעדות עודד קרמר נשאר בבית כדי לבחון את "נדב ודניאל" וחזר משתאה

14 בפברואר 2021

לפעמים צריך להתחיל מהשורה התחתונה – המשלוחים של "נדב ודניאל" הם אחת האופציות הקולינריות היותר מוצלחות בתל אביב כרגע. ועכשיו אחרי שסגרנו את העניין הזה, אפשר לחזור להתחלה.

כי בואו לא נשקר. זוג צעיר, בלי נסיון או הכשרה קולינרית מסודרת, שהפציעו בתוכנית ריאליטי שלא בדיוק הצליחה להוציא כוכבים (לא כולל השופטים), ושמעולם לא הייתה להם מסעדה. על הנייר היה לזה את כל הפוטנציאל להיות כשלון מהדהד. אבל משהו קרה בדרך. אולי זה מזל של מתחילים. אולי יש ניסים. אולי החיבור עם הנסיון של יובל בן נריה והמטבח המשופשף של "טאיזו" עשה את הקסם שלו. ואולי כל התשובות נכונות.

עוד לפני שהתחלנו ראינו שהדברים מתקתקים. ברור לכולנו שבמשלוח מנות מגיעות מפורקות ושצריך לעשות את ההרכבה הסופית בבית. הבעיה היא שיותר מידי פעמים זה מצריך כישורי פיתרון פאזלים וחידות הגיון, שקשה לעשות על בטן ריקה. כי לך תדע בדיוק מה הולך עם מה. כאן הדבר הזה טופל באופן מתוקתק להפליא. כל מרכיב שהגיע בנפרד סומן במדבקה שציינה לאיזה מנה הוא שייך. והכוונה היא ל*כל* מרכיב, עד רמת פלח הליים. כל כך, פשוט שלא ברור איך זה עדיין לא הסטנדרט. אבל יאללה דיברנו מספיק. בואו ניגש לאוכל.

למי אכפת שזה מהטלוויזיה, תביאו עוד 10 כאלה. "נדב ודניאל" (צילום: איליה מלניקוב)
למי אכפת שזה מהטלוויזיה, תביאו עוד 10 כאלה. "נדב ודניאל" (צילום: איליה מלניקוב)

התחלנו עם Love גאי, שזו דרך תאילנדית חביבה להגיד סלט עוף. טוב, לא באמת. מדובר בפרגיות קצוצות שמתובלות (אם להתנסח בעדינות) די בעדינות, אבל זה עובד לגמרי ומתאזן כששופכים מעל רוטב חמוץ מתוק חריף אגרסיבי למדי. תוסיפו לזה גם גרגירי רימון וחתיכות קטנות של פרגיות מטוגנות שמוסיפות קראנצ'יות לאירוע, וגם את הרעננות של עלי כוסברה ונענע, והתוצאה מוצלחת למדי.

גם הספרינג רול "מתחת למים" נתן עבודה. בניגוד לשם שלו (שהוא מחווה למנה שהם בישלו בטלוויזיה או משהו כזה) הוא לגמרי ממולא בעוף. ליתר דיוק בעוף, לבבות וכבדי עוף. למרות שבתכלס הוא היה יכול גם להיות ממולא בטופו. דפי האורז היו מטוגנים כל כך טוב ורוטב נאם ג'ים החמוץ החריף היה כל כך מוצלח, שזה באמת לא משנה. אם היו עוד 10 כאלו, כנראה שהיינו אוכלים גם אותם. גם מנת הביף ג'רקי התאילנדי הייתה מצויינת. הפיקניה יובשה נהדר עם תיבול מושלם, כך שאם אתם בקטע זאת לגמרי מנה ששווה לקחת. אם הייתה אכזבה קטנה, היא הייתה רק מהאוסף העלים שהוגש איתה ולא תרם כלום.

כן כן, יש לנו עיניים גדולות. קארי מסמאן של "נדב ודניאל" (צילום: איליה מלניקוב)
כן כן, יש לנו עיניים גדולות. קארי מסמאן של "נדב ודניאל" (צילום: איליה מלניקוב)

את העיקריות התחלנו עם קאו סוי צ'יקן, מרק קארי על בסיס ציר עוף וחלב קוקוס. המרק עצמו היה מוצלח מאוד וקצת חריף עבור חלקנו, השילוב בינו לבין הפרגית הצלויה ואטריות הביצים שידרג אותו ביותר, אבל לא כמו הנודלס המטוגנים שנשלחו בשקית נפרדת ושאין דרך לתאר אותם מלבד "יותר מוצלחים משקדי מרק". לא חשבתי שדבר כזה בכלל אפשרי.

ביחד עם המרק לקחנו גם שתי מנות קארי. קארי אדום עם דג מטוגן וקארי מסמאן מתקתק עם שרימפס. שתיהן היו מצויינות, הדג היה מטוגן באופן מושלם, והשרימפס היו נהדרים, וברור לגמרי שכל אחת מהן טובה בפני עצמה. אבל ביחד הם קצת הלכו לאיבוד. אולי זאת החריפות הכללית שהשתלטה, אולי העובדה שלא טרחנו להחליף צלחות (בואו נודה על האמת, יש גבול כמה כלים אפשר להחליף כשאתה זה שצריך לשטוף אותם בסוף) ואולי פשוט יש לנו עיניים גדולות. כמאמר המשורר "זה לא הם, זה אנחנו".

דרך לא סקסית לתאר מנה מופלאה. פאד סי יו בשר מפורק ב"נדב ודניאל" (צילום: איליה מלניקוב)
דרך לא סקסית לתאר מנה מופלאה. פאד סי יו בשר מפורק ב"נדב ודניאל" (צילום: איליה מלניקוב)

ואז הגענו לפאד סי יו בשר מפורק. התיאור היבש עושה עוול למנה הזו. "אטריות אורז רכות עם חוטי בשר שבושלו בבישול ארוך והוגשו עם ירקות (באק צ'וי, אפונה, ברוקולי, פטריות), ביצה ובוטנים" זאת דרך ממש לא סקסית לתאר מנה כל כך אדירה. כזאת שרוקדת לך בפה וגורמת לך רק לרצות לקחת עוד ביס. הבשר היה נימוח, האטריות ספגו את הטעמים באופן מושלם והירקות ששמרו על עסיסיות סיפקו את הצורך במרקמים. כל מה שאפשר לבקש במנה, ואז עוד להוסיף בוטנים מלעלה. מופלא.

הקינוחים, חייבים להגיד בצער, לא ממש עמדו בסטנדרט. הקנולי "בננה לוטי" היה חביב בעיקר כי הקנולי היה מוצלח, אבל סבל ממתיקות היתר של המילוי. עוגת הספוג התאילנדית הייתה גרסת עוגת הספוג של חטיף באונטי, כלומר קוקוס, קוקוס ועוד קוקוס. ולמרות שברור שיש אנשים שחושבים שזאת מחמאה, תרשו לי לקוות שמדובר במשהו נישתי.

זיכרו ילדים, לא לוקחים קינוחים במשלוח. קנולי בננה לוטי ב"נדב ודניאל" (צילום: איליה מלניקוב)
זיכרו ילדים, לא לוקחים קינוחים במשלוח. קנולי בננה לוטי ב"נדב ודניאל" (צילום: איליה מלניקוב)

למרות הסיום הקצת פחות מרשים, השורה התחתונה חזקה במיוחד. "נדב ודניאל" היא דוגמה מצויינת לאופן שבו הקורונה יכולה להיות הזדמנות גדולה. טבחים צעירים, בלי שום נסיון אמיתי שמרימים שירות משלוחים מתוקתק, שחורג מהתחום הגאוגרפי המקובל (המשלוחים של המסעדה מכסים את האזור שבין הרצליה לראשון לציון ובקעת אונו) ומביא אוכל נהדר במחיר מצוין. אם זה לא ניצול ההזדמנויות הכי טוב בעיר, אתם כנראה באזור החיוג הלא נכון.

Love גאי 55
ביף ג'רקי תאילנדי 64
ספרינג רול פריך "מתחת למים" 48
פאד סי יו בשר מפורק 68
קאו סוי צ'יקן 68
קארי צ'ילי אדום דג מטוגן 69
קארי מסאמן שרימפס 69
קנולי "בננה לוטי" 42
עוגה תאילנדית 42

נדב ודניאל, דרך מנחם בגין 23, להשיג בוולט. לארוחות שף וסדנאות: 054-8730999