"ג'ינס צריך שומן גוף כדי לקבל צורה": ראיון עם מנכ"ל נודי ג'ינס

פאלה סטנברג, המנכ"ל והמייסד השבדי של מותג הג'ינס האולטרה אופנתי נודי, מגיע לתל אביב כדי להסביר לישראלים איך להפוך את העולם למקום טוב יותר ועל הדרך מסביר מה ההיגיון בג'ינס שצריך שומן גוף כדי לקבל צורה מושלמת

נודי ג'ינס. צילום: יח"צ חו"ל
נודי ג'ינס. צילום: יח"צ חו"ל
17 באפריל 2018

החיים מציבים לא מעט אתגרים בפניו של האדם הממוצע, אבל ללא ספק אחד מהקשים והמשונים שבהם הוא לא לכבס מכנסי ג'ינס במשך חצי שנה מיום הרכישה שלהם. בעוד שלא מדובר בהמלצה גורפת של יצרני דנים באשר הם, היא בהחלט מהווה חלק מרכזי מהאני־מאמין של נודי ג'ינס, מותג סופר אופנתי משבדיה שלעתים נדמה שיש לו יותר אתוס ממהות. ובכל זאת, שווה להאזין כשפאלה סטנברג, המנכ"ל ואחד ממייסדי המותג, מדבר על אופנה, על ישראלים ועל עתידם של המותגים כפי שאנו מכירים אותם.

פלה סטנברג מנכ"ל ומבעלי נודי ג'ינס. צילום: יח"צ חו"ל
פלה סטנברג מנכ"ל ומבעלי נודי ג'ינס. צילום: יח"צ חו"ל

עוד כתבות מעניינות:
סיילים שווים במיוחד ליום העצמאות
היינו בהפסקה? כולן רוצות להתלבש כמו רייצ'ל גרין ומוניקה גלר
"אני אוכלת כל מה שבא לי, אבל במידה": שיט שדוגמניות אומרות

"ההיגיון מאחורי ההמלצה לא לכבס את הג'ינס במשך כמה חודשים נחלק לשניים", אומר סטנברג, שישתתף ביום ראשון הקרוב בפאנל בנושא סביבה ואופנה בסטורי שרונה כחלק מחודש הקיימות של עיריית תל אביב־יפו והרשות לאיכות הסביבה. "ראשית יש ההיבט האקולוגי – מובן שעדיף לא לבזבז מים ולהזרים דטרגנטים למקורות מים, אבל ישנו גם ההיבט האסתטי: מכנסי הג'ינס של נודי מגיעים לצרכן כשהם לא מעובדים, והם צריכים את שומן הגוף כדי לדהות ולקבל את צורת הגוף שלו".

למעשה הרצון להנדס ג'ינס שיהפוך לעור שני הוא שעומד מאחורי המותג, שנוסד בשנת 2001 בגוטנבורג, העיר השנייה בגודלה בשבדיה. במותג טוענים שג'ינס מחומר גלם איכותי מאוד מתבגר, משתפשף ואפילו "מדמם", בדומה לעור אנושי. אם מצליחים לעמוד באתגר המצחין משהו ולא לכבס את מכנסי הג'ינס במשך כמה חודשים, בחברה מבטיחים כי הם יהפכו לייחודיים ומותאמים אך ורק לבעליהם – משהו בין טביעת אצבע לכפפה.

נודי ג'ינס. צילום: אורי טאוב
נודי ג'ינס. צילום: אורי טאוב

"אנחנו מנסים לסגור את הפער בין צריכה של מוצרים רבים מדי שמושלכים מהר לבין קנייה של כמה שפחות פריטים, שיילבשו לאורך זמן – ככל שניתן", מסביר סטנברג. "במקביל אנחנו מקפידים לייצר רק באופן ששומר על קיימות והגינות כלפי האנשים שתופרים את הפריטים שלנו. זה נשמע מאוד אוטופי, אבל אנחנו עושים דבר טוב ואני גאה בו".

נראה שנודי לוקחים את השליחות שלהם ברצינות תהומית: לפני כמה שנים הם עברו מייצור מכנסי דנים שעשויים 20 אחוז כותנה אורגנית לכאלה שעשויים 100 אחוז כותנה אורגנית. כל כמה חודשים מגיעות לנקודות המכירה של המותג ברחבי העולם תופרות המתקנות זוגות ג'ינס ישנים, ובחנויות מוצעים מבצעי טרייד אין להחלפת ג'ינס ישן בחדש. למעשה עיתונים כלכליים בשבדיה הכתירו לאחרונה את נודי לא רק כמותג הג'ינס בעל הקיימות הגבוהה בעולם, אלא גם כאחת החברות האקולוגיות ביותר בעולם.

"אנשים אולי לא מתעניינים מאוד בקיימות, אבל הם סופר מעוניינים לשמוע איך אפשר להרוויח כסף מקיימות", צוחק סטנברג. "אם היית מדבר על זה לפני כמה שנים היו אומרים שאתה גרידי. היום כבר ברור שלא מספיק לייצר מוצר טוב, כי העולם מלא במוצרים טובים. צריך גם לייצר בחוכמה".

פלה סטנברג מנכ"ל ומבעלי נודי ג'ינס. צילום: יח"צ חו"ל
פלה סטנברג מנכ"ל ומבעלי נודי ג'ינס. צילום: יח"צ חו"ל

אולם, אם נודי היא חברה פורצת דרך בכל מה שקשור לקיימות, נראה שהיא מתחרה עם עוד שמות שבדיים גדולים, בהם צ'יפ מאנדיי ו־H&M, על לבם של הצרכנים הישראלים. סטנברג, שבת זוגו יהודייה, מגיע ארצה לעתים תכופות, והוא מעריך כי הישראלים מתחברים לסגנון השבדי מכיוון שהוא אינו דוגל בהידור אלא דווקא בפשטות. "בשבדיה, אם אתה הולך לבית הספר אתה לובש ג'ינס", הוא מסביר, "אם אתה הולך לשתות בירה עם החברים אתה לובש ג'ינס, אם אתה מתכונן ליציאה למועדון אתה לובש ג'ינס, אם אתה הולך לארוחת ערב עם חברים אתה לובש ג'ינס. המנטליות שונה מבאיטליה ובצרפת, שבהן נהוג להתלבש באופן מאוד מחויט. הג'ינס הוא חלק מאוד חשוב מהמלתחה שלנו ולכן אנחנו טובים בלתת מענה לצורך הזה. צריך לזכור שהצרכן השבדי בוחר את הג'ינס שלו בקפידה רבה".

סטנברג מוסיף ומסביר כי "הישראלים והשבדים מתלבשים באופן דומה מאוד. גם כאן מאוד מתחברים לאופנת דנים, אפילו שאולי אין לכם את הבדים הכבדים שיש לנו כי חם כאן יותר, אבל גם אתם לא מאוד אוהבים אופנה מחויטת אלא נמשכים יותר לפשטות. ופשטות זה דבר טוב: הרי אין דבר יפה יותר מג'ינס וטי שירט".

מנכ"ל נודי ג'ינס פאלה סטנברג ישתתף בפאנל בנושא אופנה וקיימות בראשון (22.4) 20:00, סטורי שרונה, מקלף 30 תל אביב