שבעה ברים ומסעדות תל אביביים בדירוג המסעדות הטובות בעולם

הישג לקולינריה המקומית: פאסטל, הבסטה, M25, מלגו ומלבר והברים בלבוי, באטלר והאימפריאל נכנסו לרשימת Best 50 Discovery

טרטר שרימפס במלגו ומלבר. צילום: אפיק גבאי
טרטר שרימפס במלגו ומלבר. צילום: אפיק גבאי
21 בנובמבר 2019

בתום חגיגות המהדורה הישראלית של מדריך גו מיו מגיעה בשורה משמחת לא פחות מ- World Best 50, רשימת 50 המסעדות הטובות בעולם של סן פלגרינו. לראשונה בתולדות הרשימה, שהיא סוג של אוסקר קולינרי עכשווי, נכללים בה לא פחות משבעה מקומות בתל אביב: בסטה ו-m25 בשוק הכרמל, מלגו ומלבר המוערכת של שף מוטי טיטמן, פאסטל שלאחרונה עברה לניהולו של שף קובי בכר, והברים בלבוי, באטלר והאימפריאל.

מנת סרטנים. פאסטל (צילום: אנטולי מיכאלו)
מנת סרטנים. פאסטל (צילום: אנטולי מיכאלו)

רשימת Best 50 Discovery כוללת המלצות מטעם פאנל שמורכב מ-1,000 אנשי קולינריה לברים ומסעדות בכל העולם. היא מהווה הרחבה לרשימת World's Best 50 Restaurants, דירוג המסעדות הטובות בעולם שמתפרסם מדי שנה, ותומכת בטרנד ה-Gastro tourism.

לכל ערך ברשימה מצורף תיאור קצר, דומה לזה שנכתב על m25: "ממיקומה בצד המערבי של שוק הכרמל צברה m25 קהל נאמן מתוך קהילת חובבי הבשר בתל אביב, מאז פתיחתה בשנת 2015. בחלל הקטן כיסאות עץ פשוטים ורצפת בטון, בשעה שבוויטרינת בשרים המצוידת היטב מוצגים נתחים לבחירת הסועדים. עראייס הוא מאסט: טלה צלוי בגריל פחמים, טחינה וסלט בתוך פיתה אוורירית מתובלת במיצי הבשר. בעיקריות, פריים ריב 600 גרם משקף ערך גבוה של תמורה במחיר 10 דולר לקילו. אוהבים מתוקים? לכו על הקראק פאי – עוגת דבש ושיבולת שועל שמוגשת עם קרם פרש".

בלבוי. צילום: אפיק גבאי
בלבוי. צילום: אפיק גבאי
לשון m25. צילום: ירון ברנר
לשון m25. צילום: ירון ברנר

השף ירון קסטנבוים, מבעלי m25 יחד עם השף יהונתן בורוביץ', מחמיא למדריך על הרחבת היריעה. "רשימת הדיסקברי מעניינת כי היא מתייחסת למקומות עם אמירה ואופי מיוחד. ב-m25 בנינו שפה דרך יצירה שונה ועומק שנובע מהתמחות בבשר, ואנחנו שמחים לקבל על כך גושפנקה בינלאומית".

המיקסולוג אריאל לייזגולד (בלבוי, באטלר) אמר: "אנחנו מתרגשים מאוד להיכנס לרשימה כה יוקרתית לצד המסעדות והברים הטובים ביותר בעולם. בלבוי הוקם בשנת 2014 אחרי עבודה קשה ומחשבה רבה על איך ניתן להגדיר מחדש את תחום האירוח בישראל. ב-2017 נולד אחיו התאום, הבאטלר, שהוא מאוד דומה בגישה, אבל הפוך במהות שלו. אנחנו שמחים לגלות שהמבקרים זיהו זאת ונהנו בבר שבו אנחנו משקיעים בכל יום מחדש".

כל הברים והמסעדות שברשימה מועמדים בטקס פרסי האוכל של טיים אאוט. אם תרצו להרים להם, הצביעו כאן