התבלבלתם לגמרי: התביעה המוצדקת של נועה קירל לא קשורה לאנה זק

אנה זק לא קשורה לסיפור הזה. נועה קירל (צילום מסך: מתוך הקליפ "פרובוקטיבית")
אנה זק לא קשורה לסיפור הזה. נועה קירל (צילום מסך: מתוך הקליפ "פרובוקטיבית")

התביעה של נועה קירל צריכה להעלות על סדר היום את האופן הלא-שקוף שבו רשתות חברתיות משתמשות בדאטה שלהן, אבל הסערה סביבה והניסיון לגרור לתוכה את אנה זק מדיפים ריח רע של מיזוגיניה הבוקע מתקשורת שצמאה ל"קאט פייט" בין שתי נשים צעירות ומצליחות. תתקדמו

11 בינואר 2024

מה כולם אוהבים יותר מריבים בין כוכבים? נכון מאוד, ריבים בין כוכבות. או כמו שקראו לזה פעם, קאט פייט. אם איכשהו הצלחתן לפספס, ביום שלישי הגישה נועה קירל הגישה כתב תביעה בסך 1.3 מיליון שקלים כנגד טיקטוק ונגד משרד הפרסום של החברה, דבי תקשורת, על כך שהציגו נתוני סיכום שנה שגויים, לפיהם אנה זק הייתה הזמרת המושמעת ביותר של האפליקציה ואילו קירל הגיעה למקום השני אחריה.

>> המלחמה משנה את המוזיקה הישראלית. ואלה הראשונים לזהות

קירל חטפה ביקורות רבות על קטנוניות ועל העיתוי הלא משהו, בטח בזמן המלחמה (היום כבר היא הודיעה כי היא מתכוונת לתרום את כספי התביעה לחטופים ולתושבי העוטף). נכון, התזמון לא מחמיא במיוחד, אבל בין אם אתן בטים נועה או טים אנה, אתן חייבות להודות שכמות הכותרות בנושא שציינו כי התביעה היא "בגלל אנה זק" – היא פשוט מוגזמת ברמות.

הן לא ירדנה ועופרה, תירגעו. אנה זק ונועה קירל (צילום: אינסטגרם// noakirel, @annazak12@)
הן לא ירדנה ועופרה, תירגעו. אנה זק ונועה קירל (צילום: אינסטגרם// noakirel, @annazak12@)

היריבות בין השתיים אינה זרה למדורי הרכילות, וכמובן שאף אחד לא פספס את ההזדמנות להוסיף עוד שמן למדורה עכשיו כשזק יוצאת עם מרגי, האקס המיתולוגי של קירל – אבל הנה דעתי הלא ממש פופולרית: התביעה לא קשורה לאנה זק באופן אישי. עומדת פה טענה מאנשיה של קירל על נתונים לא נכונים שלא מחמיאים לזמרת. מן הראוי שלפחות הנתונים יבדקו, ושהרשתות החברתיות יהיו שקופות יותר לגבי הדאטה שהן מפרסמות. קירל היא אישה שאפתנית והישגית (אחרת לא הייתה מגיעה לאן שהגיעה בגיל הזה), ונראה לי שלהיות מקום שני אחרי כל אחד היה לה מאוד לא נעים.

לא חתולה ולא נלחמת. נועה קירל (צילום: דניאל סיני שבדרון)
לא חתולה ולא נלחמת. נועה קירל (צילום: דניאל סיני שבדרון)

כשפורסם הדירוג של טיקטוק, החברה בחרה להשתמש במונחים בהם זק "עקפה" ו"הדיחה" את קירל מהמקום הראשון וחרחרה ריב בין השניים עבור כותרות. הרי מה אנחנו יותר אוהבים מריבים בין שתי כוכבות? אנה ונועה הן העופרה וירדנה של 2024, ובכל הזדמנות כולנו נמהר להשוות ביניהן, לחשוב שהכל אישי ולפרש כל מבט ותגובה שלהן אחת לשנייה. שתיהן בחורות צעירות ומהממות בנות 22, המוזיקה שלהן באותו הסגנון והחלומות שלהם דומים. אבל היי, אם בעולם הפופ, עדן חסון ואושר כהן יכולים להתקיים יחדיו, למשל, אז למה בפופ הנשי זה לא יכול לקרות?!

תנו לקירל קרדיט, אני בטוחה שהיא לא ממהרת לתבוע סכום של 1.3 מיליון ש"ח בלי בסיס, אבל בכל אופן את זה כבר בית המשפט יחליט. מה שאנחנו יכולות להחליט זה ש"קאט פייט" הוא מונח ישן, מחפיץ ודוחה, והגיע הזמן לאפסן אותו בעבר.
>> פורסם לראשונה במגזין "את"