נובמבר באש ובמים: גיא עמיר וחנן סביון כובשים את נטפליקס

מוכנים לקלוזאפ שלהם. חנן סביון וגיא עמיר, "באש ובמים" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)
מוכנים לקלוזאפ שלהם. חנן סביון וגיא עמיר, "באש ובמים" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)

רגע היסטורי לתעשיית הטלוויזיה המקומית: בחודש הבא תעלה ב-190 מדינות בעולם הסדרה החדשה של גיא עמיר וחנן סביון, "באש ובמים", ותהיה הדרמה הקומית הישראלית הראשונה שהופקה ישירות עבור נטפליקס ומטעמה. הלוואי שנראה עוד כאלה

3 באוקטובר 2023

הנה רגע מרגש עבור כל מי שאכפת לו מיצירה טלוויזיונית מקורית בישראל: בחודש הבא תעלה בנטפליקס הדרמה הקומית הישראלית הראשונה שהפיקה ענקית הסטרימינג, והיא תזרום אל המנויים ב-190 מדינות בעולם ותקבל את הצ'אנס שלה להפוך ללהיט גלובלי. ויש פוטנציאל: מדובר, כפי שכבר איימנו בעבר, בסדרה החדשה של חנן סביון וגיא עמיר ובכיכובם.

"באש ובמים" תעלה לאוויר הנטפליקסי ב-9.11 ותקרא באנגלית "Bros", דרמה קומית מקורית בת שמונה פרקים העוסקת בצמד החברים פיני וניסו (נחשו מי), חברי ילדות בלתי נפרדים, הבעלים של בר שכונתי בירושלים ואוהדי כדורגל "שרופים", אשר חברותם עומדת בפני מבחן כאשר הבר שבבעלותם נמצא בסכנת סגירה בשל קשיים כלכליים ,והם נאלצים להתמודד עם מכשולים אשר מאיימים להפריד ביניהם.

זהו רגע משמח גם מבחינת סביון ועמיר שממתינים להזדמנות הגדולה שלהם בחו"ל עוד מאז ימי ההצלחה המטורפת של "עספור", שעל רימייק אמריקאי שלה היו שלל מגעים עם גופי השידור הגדולים ביותר בארצות הברית – ביניהם HBO ו-Fox – ועכשיו מקבלים סוף סוף במה בינלאומית לזרוח עליה עם הטאץ' המיוחד שלהם שבין הומור עממי ודיבור שכונתי לבין רגישות חברתית יוצאת דופן ועלילות סוחפות.

פיני וניסו נגד העולם. חנן סביון וגיא עמיר. "באש ובמים" (צילום: יח"צ)
פיני וניסו נגד העולם. חנן סביון וגיא עמיר. "באש ובמים" (צילום: יח"צ)

בסדרה מככבים סביון ועמיר, כאמור, כשלצידם אפרת בוימולד, יניב סוויסה, שלומי אברהם, יעל שטולמן, עומר חזן, שיר אברמוב, סוול אריאל אור ועוד. הסדרה צולמה בישראל, גאורגיה ואוקראינה והופקה על ידי אדר שפרן, משה אדרי, רוני אברמובסקי ודנה שטרן. "באש ובמים" לא תהיה הסדרה הישראלית הראשונה של נטפליקס: ענקית הסטרימינג כבר הפיקה את הסדרה הישראלית-בינלאומית של ליאור רז ואבי יששכרוף, "פגע וברח", שאמנם לא זכתה להצלחה גדולה והייתה ברובה דוברת אנגלית, אבל בכל זאת צולמה מתחת למערכת שלנו וזה מה שקובע.