ניו יורקר: המעצבים נילי לוטן ואלון ליבנה מתלבשים על ניו יורק

אלון ליבנה עושה את דרכו לניו יורק, ולנילי לוטן, שמלבישה כבר שנים את סלבריטאיות הוליווד, יש טיפ בשבילו

שמלה אלון ליבנה
שמלה אלון ליבנה

בשבוע האופנה בניו יורק, שייערך בפברואר לקראת עונת סתיו 2015, לא ישתתף כבעונות הקודמות המעצב התל אביבי אלון ליבנה. לא, לא מדובר בתחילתה של נסיגה חזרה לגבולות הארץ. לליבנה הייתה שנה מעולה מעבר לים, ובמהלכה הלביש את ג'ניפר לופז, את האחיות קרדשיאן ואת ליידי גאגא (למסע הופעות ולהפקה בת שישה עמודים שצילם סטיבן קליין) ועיצב שמלה לפרומו של "משחקי הכס" – חזית סלבריטאית מרשימה שביונסה פתחה עבור המעצב. את ההחלטה לא להציג ליבנה מגדיר כ"שינוי ארגוני" שבמסגרתו הוא מתכנן לפתוח בקרוב חנות ראשונה בניו יורק, להיכנס לשוק הכלות בעיר ובאופן כללי לתגבר את רמת הפעילות שם – "דבר שיקל את העבודה מול ידועניות, את ההמשכיות בהשתתפות בשבוע האופנה של העיר ובפרויקטים נוספים" לדבריו.

ישראלית נוספת שמלבישה את העלמה גאגא (ועושה זאת בשקט יחסי) היא המעצבת נילי לוטן, שמנהלת מתחת לרדאר הישראלי מותג אופנה מצליח הנושא את שמה, ופרט לכך נישאה לדיוויד ברוזה לפני כארבע שנים.

ליידי גאגא בעיצוב של נילי לוטן
ליידי גאגא בעיצוב של נילי לוטן

נילי, איך התחלת את המותג שלך בניו יורק ומדוע דווקא שם?

“עבדתי בתעשייה בעיר במשך שנים רבות טרם פתיחת הקו שלי, ובין היתר עמדתי בראש מחלקות העיצוב של ראלף לורן ונאוטיקה. כך רכשתי ידע לא רק על התנהלות תעשיית האופנה המקומית, אלא גם על התנהגות צרכנית ומה נשים אמריקאיות רוצות ללבוש. כשהתחלתי היו לי שמונה דגמים בלבד שהיוו בסיס של מלתחה נשית על עונתית, והם הפכו לעמוד השדרה של המותג במשך השנים".

ביונסה בשמלה בעיצוב אלון ליבנה
ביונסה בשמלה בעיצוב אלון ליבנה

האם היותך ישראלית תרמה להצלחה שלך?

“להיות כאן ללא החברים והמשפחה בשנים הראשונות בהחלט הפך אותי ליותר מפוקסת ושאפתנית. עבדתי קשה לא רק כדי לרכוש כישורי עיצוב אלא גם כדי להבין את התרבות".

איך נוצר הקשר עם הלקוחה גאגא?

“היא הייתה בסיבוב קניות בעת חופשה בהמפטונס כשנכנסה לראשונה לחנות שלי לפני כמה שנים ומאז הפכה ללקוחה קבועה. כשהסטייליסט שלה יצר קשר וביקש להשאיל את שמלת המקסי הלבנה לתוכנית האירוח של ג'ימי פאלון כמובן שהייתי גאה ונעתרתי בשמחה. יש כמה סלברטאיות נוספות שהן לקוחות נאמנות של המותג. אני מכבדת את הפרטיות שלהן ונוהגת איתן באופן שבו הייתי נוהגת עם לקוחה לא מוכרת ואני מאמינה שהן מעריכות זאת. בין אלו שאני יכולה לציין את שמן נמצאות ג'וליאן מור, היידי קלום וקרולינה קורקובה".

184006527-p

מה תמליצי למעצב חדש בעיר כאלון ליבנה ערב המעבר שלו לפעילות בניו יורק?

“מה שלמדתי מהניסיון האישי שלי הוא שאין קיצורי דרך. צריך להבין את צרכיו של השוק האמריקאי. עם זאת, תמיד יש יוצאים מן הכלל כך שאין חוקים קבועים".