ניל האלסטד סולן להקת Slowdive יופיע בבארבי

האלסטד, שהנהיג את אחת מלהקות השוגייז הגדולות בהיסטוריה ואחריה את להקת Mojave 3 המצוינת, יגיע להופעת סולו בארץ אחרי שנה עמוסה בהופעות איחוד עם סלואודייב

ניל הלסטד. צילום: דרור נחום
ניל הלסטד. צילום: דרור נחום
9 בספטמבר 2015

סולן להקת השוגייז המעולה, סלואודייב, יופיע ב-6 בנובמבר בבארבי. האלסטד, שהופיע בבארבי לפני 4 שנים עם להקתו האחרת, Mojave 3, יבצע בהופעתו הקרבה שירים מהרפטואר הנרחב שלו עם שתי הלהקות כמו גם מחומרי הסולו שלו. מחיר כרטיס להופעה יעמוד על 139 ש"ח במכירה המוקדמת ו-159 ש"ח בקופות. על ההפקה אחראית חברת הבוקינג המון ווליום, שהביאה לארץ את The Fall, בארדו פונד, אריאל פינק וצפויה להנחית כאן בקרוב גם את סוניק בום (מלהקת ספייסמן 3). היום (9.9) היא מקיימת הופעה של מארק קוזלק בבארבי, איתו האלסטד מנגן לאחרונה בתור גיטריסט בהופעות שונות, בעיקר באירופה.

האלסטד יגיע אחרי סיבוב הופעות מוצלח במיוחד עם סלואודייב המאוחדת, איתה הוציא בתחילת שנות התשעים שלושה אלבומים נהדרים, שהבולט בהם היה "Souvlaki" (בהפקת בריאן אינו), וכלל שירים בלתי נשכחים דוגמת "Alison", "Machine Gun" ו- "When The Sun Hits". בהמשך פנתה הלהקה לכיוון אקספרימנטלי יותר עם אלבומה "Pygmalion" ואחריו התפרקה. רבים מחשיבים אותו לאלבום הטוב ביותר שלה. בימים אלה עובדת הלהקה המאוחדת על אלבום חדש.

Mojave 3 הוקמה ב-1995 על ידי האלסטד, רייצ'ל גוסוול ואיאן מקאטצ'ן מסלואודייב, ופנתה לכיוון דרים פופי עם השפעות פולק מלנכולי. היא הוחתמה מיד בחברת התקליטים הנחשבת 4AD והוציאה לאורך השנים חמישה אלבומים משובחים. על אף שמעולם לא התפרקה, לקחה הפסקה בפעילותה הענפה. הלהקה, כאמור, ביקרה בישראל ב-2011 ונתנה הופעה מרגשת במיוחד.

מאז 2002 הוציא האלסטד שלושה אלבומי סולו. האחרון, "Palindrome Hunches", ראה אור ב-2012 ותואר על ידי מגזין The Times הבריטי כ"סט משובח של מוזיקת פולק אפלה".