ניפגש בסיבוב: השווארמיות הטובות בישראל

טחינה, חמוצים וכל הסלטים שפיתה יכולה להכיל לפני שהיא נקרעת: אלו השווארמיות הטובות בישראל

שווארמה משה. צילום: דניה ויינר
שווארמה משה. צילום: דניה ויינר
14 ביולי 2016

שווארמה חאזן

כיאה לעיר נמל, חיפה יודעת להיות מסוקסת ונחשקת כאחת. שווארמה חאזן נתפרה בדיוק למידות העיר הזאת, שנחשבת לבירת השווארמה של ישראל. לא מתקשקשים פה עם האוכל של האוכל שלכם, ונותנים רק לבשר להתבטא. עגבניות, בצל חי, פטרוזיליה טרייה וטחינה הם המלווים היחידים של הבשר השחום היורד מסכין המבתרים אל הפיתה או אל הצלחת. בשר השיפוד – עגל מעורב בכבש – מתובל בעדינות ראויה להערכה, שהכי טעים לאכול בתוך לאפה דקיקה וטעימה שנאפית במקום (32־36 ש"ח).

לפרטים נוספים

שווארמה חזאן. צילום: דניה ויינר
שווארמה חזאן. צילום: דניה ויינר

 

שווארמה בינו

בשביל כבוד צריך לעבוד, והמסעדן בינו גבסו הבין בשלב מוקדם בחייו שהוא לא יכול להתפשר על פחות מדוקטורט בשקשוקה. משהגיע לבשלות רוחנית, הפוסט דוק הוקדש לשווארמה, שהייתה צריכה להתעלות אפילו על זאת של הוריו, שהחלו את השושלת של המסעדנים. מדובר בשיפודי ענק של שווארמה טורקית אמיתית (דונר קבב): פרוסות בשר כבש שביניהן שכבות של בשר טחון ושומן כבש. לשיפוד הכבש הנהדר מצטרף גם שיפוד של שווארמה פרגיות טובה ומתובלת בעדינות. תלמידיו השקדנים של הדוקטור יושבים תחת קשתות האבן של המעבר, חלק מהמתחם היפואי שנבנה למושל הטורקי במאה ה־19, וזוללים באדיקות שווארמה עם סלט עגבניות, פלפל צ'ומה וטחינה (37־42 ש"ח).

לפרטים נוספים

בית השווארמה של משה

בית האוכל החיפאי הוותיק שבעיר התחתית פתח את שעריו בתחילת שנות ה־80. זה יותר מ־30 שנה מגישים בו כמה מהמנות המזוהות ביותר עם אוכל הרחוב המקומי: פלאפל טוב, מבחר שיפודים (כולל חלקי פנים) המוגשים עם מבחר מזטים וסלטים מזרח תיכוניים, וסיח של שווארמה הודו עם שומן כבש (16־45 ש"ח).

לפרטים נוספים

 

שווארמה אל באבור

אין חובב אוכל שלא מכיר את מסעדת אל באבור שבאום אל פחם. בסניף שביקנעם מגישים את מנות הדגל של המסעדה – צוואר כבש ממולא, מסחאן ומבחר מנות קבב – אבל מי שאינו רוצה לשבת לארוחה מלאה יכול לעצור בדוכן השווארמה הצמוד. בתפריט: שווארמה עגל ושומן וכבש בצלחת, בפיתה או בלאפה, והבונוס האמיתי הוא מבחר סלטים באמת ייחודיים (סלט זעתר, כרובית בטחינה וחצילים קלויים על הגריל הם רק חלק קטן מהמגוון היומי המתחלף) המוגש גם במסעדת האם כחלק ממבחר המזטים המזרח תיכוניים (30־50 ש"ח).

כוכב יקנעם 1 יקנעם, כל יום 11:00־23:00, 9891619־04