ניקוב ביציאה: שירות הרב קו שמשום מה לא הכרתם

שונאים לגעת בכף היד של נהג האוטובוס? תמיד נתקעים בלי מזומן? משרד התחבורה החל לשווק מתקן הטענה ביתי לרב קו. אנחנו נהיה מרוצים רק כשזה יגיע גם למוניות שירות

מטען רב קו ביתי (צילום: תומר יפת)
מטען רב קו ביתי (צילום: תומר יפת)
16 בדצמבר 2015

לעמוד בתור לנהג בכניסה לאוטובוס, לעכב את כל הנוסעים, לחטט בכיס כדי למצוא עוד 40 אגורות – נסיעה באוטובוס עם רב קו שאזלו בו הנסיעות יכולה ממש להרגיז. שירות חדש של חברת רב קו יאפשר לכם להטעין אותו כבר בבית, לפני שיצאתם וחיכיתם לאוטובוס הרבה יותר זמן ממה שהאפליקציה הבטיחה.

מתברר שמשרד התחבורה מאפשר לציבור כבר כמה חודשים להטעין את כרטיס הרב קו מהבית, בשירות שנקרא רב קו אונליין. השירות החדש לא זכה לפרסום עד עכשיו, אך הגולש תומר יפת גילה אזרחות טובה ושיתף את קיומו בפוסט שזכה לאלפי לייקים ושיתופים בפייסבוק. "אם אתם כמוני וגם סובלים מלחפש מזומן בכל פעם בשביל לטעון את הכרטיס שלכם", כתב יפת, "חפשו את תחנת המכירה הקרובה אליכם, תירשמו לזה ותיהנו".

אז איך בעצם הפתרון הזה עובד? תמורת סכום סמלי של עשרה שקלים תוכלו לרכוש בנקודות מכירה נבחרות את ההתקן הנייד למחשב. לאחר התקנת תוכנה מתאימה שמורידים מאתר האינטרנט של השירות, תוכלו להטעין את כרטיס הרב קו האישי שלכם ולשלם בכרטיס אשראי. במשרד התחבורה מציינים כי בעתיד אפילו תתאפשר הטענה ישירות דרך הטלפון הנייד.

נו, תומר, השירות באמת כזה מוצלח?
"השירות נהדר. אתחיל ואגיד שאני לא שונא אדם חס וחלילה, אבל מעדיף בדרך כלל לעשות את רוב השירותים האפשריים ברשת ולהימנע משיחות עם נותני שירות. תמיד הרגיז אותי שבתחבורה הציבורית אי אפשר לשלם באשראי. אפליקציות המוניות פתרו את זה בצורה יפה והגיע הזמן שזה יגיע גם לשאר התחבורה הציבורית. אני שמח שעזרתי לעוד אנשים כמוני כשפרסמתי את השירות החדש. נראה לי שרב קו חייבים לי קצת מניות או משכורת על הפרסום החינמי הזה. אתה לא חושב?".