ניר צוק פותח מסעדה ערבית בלב עבודות הרכבת הקלה

ניר צוק מנענע את כל אגן הים התיכון במסעדתו החדשה מקלובר שקמה לא רחוק מהריסות גשר מעריב, הי"ד

מקלובר. צילום: אנטולי מיכאלו
מקלובר. צילום: אנטולי מיכאלו
25 באוגוסט 2015

כשהשף ניר צוק פתח את קורדיליה ביפו בסוף שנות התשעים, המפץ הנדל"ני עוד טרם טרף את העיר. הארמונות העות'מאניים החרבים קסמו מגלגולים היסטוריים, ההווה היה פרוע והעתיד לא ידוע, ומטבח בלאדי אותנטי שלט בעיר. מאז השתנתה יפו אבל צוק התעקש לשמור על המתחם הרומנטי שהקים, ובמיוחד בת טיפוחיו נועה (ביסטרו) שאיננה עוד, ופעל שלא משיקולים כלכליים טהורים. אלא שהג'אפה גראנג' של צוק רק היה צריך למצוא את החללים הנכונים בתל אביב כדי לצקת לתוכם את סגנון הבילוי הפרוע, יצירתי ו-וואבי סאבי של צוק.

חדשים ספורים אחרי שפתח את הגארדן, בר צ'יפס, בירה ועוף בגריל בחצר של דיזנגוף סנטר, צוק יפתח בשבוע הבא את מקלובר. צירוף של מקלובה ובר. זה קורה ממש ליד הריסות גשר מעריב. צוק השתלט על מסעדה אסייתית שנסגרה בלינקולן כמו סקווטר וצבע את המקום בגרפיטי צבעוני וחרוזים. התפריט של המקלובר ערבי, כשהחוט המקשר בין המנות השונות הוא צוק עצמו שלא מרגיש מחוייב למדינה מסוימת אלא מנענע בחופשיות את אגן הים התיכון.

מקלובר. צילום: אנטולי מיכאלו
מקלובר. צילום: אנטולי מיכאלו

בהתאם לכך צוק יגיש פה שלושה סוגי קבב: חלבי, קבב עטוף בעלי גפן, וקבב חריף. עוד צפויים ממולאים ובניהם עלי גפן, חצילונים, קישואים וכרוב, וכמובן שלושה סוגי מקלובות עם טלה, עם עוף או צמחוני על בסיס של ציר ירקות. יהיה כאן אפילו חומוס אסלי שיוגש עם פיתה דרוזית דקיקה. השתיינים יגלו פה בקבוק כחול ובו בלנד של ערק, יין לבן ותבלינים, קוקטיילים על בסיס של יוגורט ואלכוהול בסיסי. המחירים לגמרי מהמגזר ונעים בין 10 ל-55 שקלים למנה.

בעתיד הקרוב צפוי פה טייק אווי של אוכל ערבי הביתה, שירות קייטרינג והפתעות למשפחות המבלות בפארק קריית ספר הסמוך. בניגוד לכל מי שמחכה לרכבת הקלה או ממתין שיגמרו הפקקים, הקהל של צוק ירים פה דרינק לחיי הבלאגן שבדרך. שיהיה בשמחות.

למקלובר