השף הישראלי שגדל אצל שטרית וקומרובסקי מטריף את ניו יורק

אי שם בעולם אחר. האוכל של ניר שריג (צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של ETI. - eti.nyc)
אי שם בעולם אחר. האוכל של ניר שריג (צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של ETI. - eti.nyc)

מסעדת הפופ אפ היוקרתית של השף ניר שריג, ETI, היא הדבר הכי חם בברוקלין בחודש יולי: היא התנחלה באחד הבתים העתיקים ביותר ברובע, מגישה ארוחת שמונה מנות באסתטיקה עילאית שמפגישה את המזה"ת עם צרפת ויפן (מטבוחה שרימפס!), ונראית כמו חזרה גנרלית טובה לקראת מסעדת שף של ממש

הצצה אל תוך בתים פרטיים היא תחביב ניו יורקי ידוע, ומסעדת פופ אפ אחת מציעה לכם הזדמנות טעימה במיוחד לבחון מקרוב פיסת נדל"ן יוקרתית במיוחד. "אתי", מסעדת קונספט שעשתה כבר כמה פופ-אפים בניצוחו של השף הישראלי ניר שריג (הסו-שף לשעבר של ארז קומורובסקי ב"מינט" הניו יורקית, שנסגרה בתקופת הקורונה), התנחלה במבנה ברוקלינאי עתיק ומהמם ופתחה לציבור הרחב סדרת ארוחות פופ אפ נחשקת ביותר החל מהשבוע שעבר, לאחר שסריג והצוות שלו אירחו בחודש יוני סדרת ארוחות ערב סגורות כהרצה.

נראה כמו מקום ראוי לאכול בו. הפופ אפ של ניר סריג בברוקלין (צילום: טיים אאוט ניו יורק/ETI)
נראה כמו מקום ראוי לאכול בו. הפופ אפ של ניר סריג בברוקלין (צילום: טיים אאוט ניו יורק/ETI)

שריג, בן 34 בסך הכל, היה הסו-שף של יוסי שטרית במשייה ועבר לניו יורק ב-2018 שם הוא חי עם זוגתו, ושם ניהל את מסעדת השף של קומורובסקי כשהאחרון היה מבקר בארץ. לאחר סגירתה פתח שריג את ETI, תחילה כפופ אפ שמפגיש בין בייגלים איכותיים ויין מעולה ואחר כך יותר ויותר כחוויה קולינרית יצירתית וגורפת שמפגישה בין מטבחי המזרח התיכון ובין שאר העולם. החודש שבו הוא מריץ את ETI כפופ אפ יוקרתי נראה כמו טסט מוצלח מאוד למסעדת שף עתידית.

אסתטיקה עילאית ונקייה. הפופ אפ של ניר סריג בברוקלין (צילום: טיים אאוט ניו יורק/ETI)
אסתטיקה עילאית ונקייה. הפופ אפ של ניר סריג בברוקלין (צילום: טיים אאוט ניו יורק/ETI)

הפופ אפ של "אתי" מתרחש באחד מהבתים הפרטיים העתיקים ביותר בברוקלין (בסופ"ש הבא תהיה לכם הזדמנות אחרונה לאכול שם, אם תצליחו להשיג מקום, ואתם לא תצליחו), בית עץ רחב ידיים מז'אנר ה"Town House" בקלינטון היל, שהיה מפורסם בעבר הרחוק במסיבותיו הפרועות, וייב ש"אתי" מבקשת להחזיר משהו ממנו למבנה. האורחים מתקבלים בחזית המפוארת של המבנה, עם העמודים היוונים-רומיים שלה, בכוס יין טבעי, ומשם הם נכנסים לקומת המבוא וסועדים מתחת לפרסקו שעיצב הבעלים הקודמים של הבית.

האוכל של "אתי" שואב משלל מסורות מזרח תיכוניות ומתיך אותם עם טכניקות של בישול צרפתי וקולינריה יפנית לכדי ארוחת שמונה מנות, והכל ממרכיבים וחומרי גלם שלוקטו בחוות קטנות וברחבי ניו יורק. התפריט עשוי לכלול מנות כמו טרטר דג פלוק באיולי קמומיל, לפת עם מוח סרטן וברנדי, קוקי סט. ז'אק עם תפודונים קיציים ורוטב קאצובושי חרוך ועוד שלל המצאות קולינריות מוגשות באסתטיקה עילאית, מינימיליסטית ונקייה. הארוחה כוללת גם שירות סומלייה צמוד להתאמת מבחר יינות טבעיים ויינות זירו-זירו, ולמרות שמחיר הארוחה גבוה, יש לנו תחושה שהחוויה היא פרייסלס.