נוע ינועו: כפר סבא מצטרפת לקווי השבת של מיזם נעים בסופ"ש

בקרוב בערים נוספות? נעים בסופ"ש (צילום באדיבות דוברות עיריית תל אביב-יפו)
בקרוב בערים נוספות? נעים בסופ"ש (צילום באדיבות דוברות עיריית תל אביב-יפו)

למרות האיומים בתיקוני חוק שעשויים למנוע את הפעלתו, מערך ההסעות המטרופוליני "נעים בסופ"ש" יגיע כבר בשישי-שבת הזה אל העיר השמינית שמצטרפת אליו: קבלו את כפר סבא במחיאות כפיים סוערות

בשבוע שעבר דיווחנו על הצעת חוק שמאיימת על עתידו של מיזם קווי השבת של עיריית תל אביב-יפו ורשויות מקומיות נוספות, "נעים בסופ"ש", אבל בינתיים יש לנו חדשות משמחות: אל פרויקט ההיסעים החינמי תצטרף בסוף השבוע הקרוב העיר השמינית במספר, הלוא היא כפר סבא האקזוטית, ובעירייה הזדרזו לברך את המצטרפת הטרייה בפוסט פייסבוק חגיגי ונרגש:

מה לא נאמר על כפר סבא? תאילנד של המזרח התיכון, מחוז 12 של ישראל, בירת הנגב. כל אלו לא נאמרו על כפר סבא. מה כן נאמר?…

Posted by ‎עיריית תל-אביב-יפו‎ on Tuesday, January 24, 2023

חתימת ההסכם, שלו היו שותפים ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו, מיטל להבי וחבר מועצת העיר עילאי הרסגור-הנדין, תביא את האוטובוסים של נעים בסופ"ש לפנינת השרון כבר ביום שישי הקרוב, 27.1, והם יאפשרו התניידות לכלל התושבים ללא תשלום, בין אם מדובר בתל אביבים סקרנים שרוצים לתור את צפונותיה של העיר הכי צפונית במיזם, ובין אם כפר סבאים נטולי רכב שיוכלו להגיע ישירות לתל אביב וממנה גם לגבעתיים, הוד השרון, מודיעין-מכבים-רעות, קריית אונו, רמת השרון ושוהם.

הקו החדש – 714 – יפעל בימי שישי החל בשעה 18:00 ועד השעה 01:30 לפנות בוקר, ובימי שבת החל ב-10:00 בבוקר ועד שעות אחר הצהריים. הקו יחל את פעילותו מתחנת בן יהודה/לוי אשכול בכפר סבא ויעצור בכ-20 תחנות לאורך 8 ק"מ בתוך העיר כפר סבא, כאשר סך אורכו יהיה כ-30 ק"מ ויגיע בסמוך לאזורי הבילוי בעיר תל אביב-יפו: שדרות רוטשילד, רחוב דיזנגוף, חופי הים, נמל תל אביב ועוד. פירוט מלא של מסלול הנסיעה, התחנות ושעות הפעילות יפורסמו באפליקציות התחבורה אוטובוס קרוב ומוביט.

יאאלה, עכשיו נעים בסופ"ש בכל הארץ. "נעים בסופ"ש" (צילום באדיבות דוברות עיריית תל אביב-יפו)
יאאלה, עכשיו נעים בסופ"ש בכל הארץ. "נעים בסופ"ש" (צילום באדיבות דוברות עיריית תל אביב-יפו)

בעיריית תל אביב-יפו לא הגיבו לאיום המשתמע מהצעת החוק, אך גורמים בכירים בעירייה טוענים כי תיקון החוק שמבקש למנוע הרמטית תחבורה ציבורית בשבת מתייחס לשירותי הסעה ציבורית בתשלום, ולא למערך הסעות חינמי. מערך ההסעות המטרופוליני "נעים בסופ"ש"  החל לפעול בסוף 2019, ומאז פועל בהצלחה ומשרת כ-30 אלף נוסעות ונוסעים בכל סוף שבוע. המערך כולל עשרה קווים ויותר מ-500 תחנות, והוא מאפשר נסיעה אל מרכז הערים ובין השכונות השונות בשעות שבהן תחבורה ציבורית סדירה אינה פעילה, תוך התחשבות באזורים שבהם מתגוררים שומרי שבת. כמו כן, המיזם מאפשר לתושבים להתנייד ללא תלות ברכב הפרטי והשירות כולל נגישות לאנשים עם מוגבלויות, שיכולים בתיאום מראש לקבל שירות נסיעה מונגש.