החל מהשבוע: אוטובוס השבת של תל אביב יגיע גם למודיעין

יום אחד, בני, כל זה יהיה שלך. מודיעין (צילום: Shutterstock)
יום אחד, בני, כל זה יהיה שלך. מודיעין (צילום: Shutterstock)

בואי תל אביב, נוסעים למודיעין: מערך התחבורה המצליח והחינמי "נעים בסופ"ש" מתרחב למודיעין-מכבים-רעות, הרשות המקומית השישית שמצטרפת אליו. עכשיו נשאר רק לבדוק מה יש לעשות במודיעין בשבת. הכי אקזוטי

בואו תל אביבים, נוסעים למודיעין. לא ברור אם יש לנו מה לעשות שם, אבל החל מהסופ"ש הקרוב מצטרפת העיר מודיעין (יחד עם מכבים-רעות) לשירות ההסעות הסופ"שי והחינמי "נעים בסופ"ש", יוזמת קווי השבת של עיריית תל אביב-יפו ומספר רשויות מקומיות נוספות. זה יקרה כבר בשישי הקרוב (31.12), ומן הסתם ישרת בעיקר את תושבי מודיעין המבקשים לבלות בסופ"ש בתל אביב ואף לחזור ממנה ללא רכב פרטי.

כל הדרך ממודיעין. "נעים בסופ"ש" (צילום באדיבות דוברות עיריית תל אביב-יפו)
כל הדרך ממודיעין. "נעים בסופ"ש" (צילום באדיבות דוברות עיריית תל אביב-יפו)

מודיעין-מכבים-רעות תהיה הרשות המקומית השישית שחוברת למיזם המצליח אחרי גבעתיים, רמת השרון, שוהם, קריית אונו ותל אביב-יפו. מערך ההסעות המטרופוליני "נעים בסופ"ש" החל לפעול לראשונה בסוף 2019, כאשר מאז הוא משרת כ-20 אלף נוסעים מדי סוף שבוע. המערך מנגיש לתושבים באופן אפקטיבי תחבורה חינמית בסופי שבוע ללא צורך בשימוש ברכב פרטי, ומשלים את התחבורה הציבורית שפועלת בימי חול. בנוסף, חלק מכלי הרכב במערך נגישים לאנשים עם מוגבלויות, כך שנוסעים עם מוגבלות יוכלו להודיע למוקד הטלפוני של המיזם לפחות שעתיים מראש, על מנת שיתואם אוטובוס ויישמר עבורם מקום.

הקו החדש המחבר בין מודיעין-מכבים-רעות ותל אביב-יפו הינו קו 712 אשר יסומן במספר זה בצבע ורוד בתחנות בהן הוא עובר: שדרות יצחק רבין-החשמונאים, קניון עזריאלי, ליד הדיור המוגן עזריאלי פאלאס ומרכז עינב, ומשם בנסיעה ישירה לתל אביב-יפו אל מוקדי הבילוי המרכזיים: שדרות רוטשילד, דיזנגוף, חופי תל אביב-יפו ונמל תל אביב. הקו יפעל בימי שישי משעה 17:00 ועד 2:00 בלילה ובימי שבת משעה 10:00 ועד 17:00. תדירות הנסיעות בשלב הראשון לכל כיוון תהיה אחת לשעתיים.

עבור הפרויקט הוקם גם אתר ייעודי למעקב אחר זמני הנסיעה וניתן לראות בו שימוש עקבי ותדיר של אלפי אנשים מידי סופ"ש. עיקר השימוש בשישי בערב ובשבת בבוקר בשעות הפעילות. חשוב לציין כי התדירות והלו"ז עשויים להשתנות עקב הנחיות הקורונה של משרד הבריאות וכן, בהתאם לצרכים התפעוליים. מידע סטטי על קווים, תחנות ושעות היציאה תוכלו למצוא כאן.