נעים להכיר: בגדים, קפה ואינג'רה במסיבה של המרכז לנשים אריתראיות

המרכז לנשים אריתראיות מגייס כסף להפעלתו במסיבה ומכירת בגדים באווירה אריתראית. הזדמנות טובה להכיר קהילה שחייה לצדנו, ורובנו מכירים רק ממהדורות החדשות

המרכז לנשים אריתראיות
המרכז לנשים אריתראיות
6 באוגוסט 2015

בין מכירות האופנה שמתקיימות בעיר, שווה לשים לב גם לאירוע הבא – המרכז לנשים אריתראיות יערוך ביום שישי (7.8) מכירת בגדים ומסיבה, שמטרתה לחבר את הקהילה התל אביבית לתרבות האריתראית וכמובן לגייס כסף לפעילות המרכז. המסיבה, שתתקיים ברחוב לוינסקי 87, תכלול טקס קפה אריתראי מסורתי, אינג'רה ואלכוהול, מוזיקה מערבית ואריתראית, מכירת בגדים במתכונת "שלם כפי יכולתך" ועמדת הדפס משי – להדפסה על הבגדים שנרכשו.

המרכז לנשים אריתראיות פועל משנת 2011. הוא הוקם ומופעל על ידי נשים מבקשות מקלט מאריתריאה, ומבקש לענות על צרכי הנשים בקהילה, אשר בשל היותן חסרות מעמד חסרות גישה לשירותי רווחה ובריאות בסיסיים. המרכז מספק לנשים סביבה תומכת בשפתן ומסייע להן בנושאי בריאות האישה והילד ונושאי זכויות עובדות, וכן מציע לימודי עברית, אנגלית ומחשבים וייעוץ וסיוע נפשי. בישראל חיות כיום כ-7,000 נשים אריתראיות שעברו את המסע דרך סיני, חלקן שרדו עינויים ואונס. העובדה. מ-2013 המרכז רשום כעמותה.

את האירוע מארגנת הורי יצחקי, אמנית רב תחומית ומוזיקאית המתגוררת בדרום תל אביב. "חבל שמתגוררת כאן קהילה עם תרבות שלמה לחקור ולהתערבב איתה, ובכל זאת יש איזשהו פער בינינו" אומרת יצחקי. "הפער הזה לא נותן לנשים האלו להתרומם. כשדיברנו על האירוע, מעבר לתרומה שהמרכז צריך, מה שמאוד הלהיב אותנו היה החיבור בין אנשים ובין תרבויות. בערים מרכזיות בעולם זה עבד ותרבויות אחרות הפכו לחלק מהנוף המקומי, כמו בלונדון ובברלין".

מסיבה אריתראית ומכירת בגדים, לוינסקי 87, שישי 7.8 13:00 – 17:00