מצביעים ברגליים: הולכי רגל שנפגעו מאופניים תובעים את עיריית תל אביב

תושבי תל אביב מתלוננים על שבילי אופניים שמסכנים את הולכי הרגל. עכשיו הם מגישים תביעה נגד עיריית תל אביב

אופניים (צילום: shutterstock)
אופניים (צילום: shutterstock)
27 ביולי 2016

כשצילה אלעזר (74), תושבת העיר, בילתה את השבת עם חברתה בטיול רגלי בפארק הירקון לפני כשלוש שנים היא לא חשבה שאותו יום יהיה תחילתו של מאבק משפטי נגד העירייה. "בעודנו הולכות על שביל הולכי הרגל הגיחו מולנו במהירות מטורפת שלושה רוכבי אופניים שהשתמשו בשירות האופניים של העירייה, תל אופן", מספרת אלעזר. "הם התנגשו בשתינו ונפלנו מיד. מצאתי את עצמי עם ברך מרוסקת ותהליך שיקום שארך חודשים". בחודש ספטמבר הקרוב יגיע המקרה של אלעזר לבית המשפט, במסגרת תביעה רחבה שהוגשה נגד עיריית תל אביב־יפו בשמה ובשם הולכי רגל נוספים שנפגעו מהחיכוך עם רוכבי האופניים בעיר.

השירות שיעזור למצוא אופניים גנובים – אבל באמת

"כשהעירייה מסמנת שבילי אופניים על מדרכות, היא למעשה מפעילה סמכות שאין לה", אומר עו"ד אילן קנר ממשרד עורכי הדין קנר־באסטאקאר המייצג את התובעים. "אותם שבילים סומנו בצורה רשלנית המסכנת את הולכי הרגל ואת רוכבי האופניים. ניסית פעם לרדת מאוטובוס ברחוב אבן גבירול? אתה נוחת לתוך שביל האופניים. הנזקים להולכי הרגל הנפגעים הם עצומים, ואנחנו מאמינים שכך נפעיל לחץ על העירייה לייצר תשתיות איכותיות עבור רוכבי האופניים מבלי לגזול להולכי הרגל את המדרכה".

מעיריית תל אביב־יפו נמסר: "העירייה סוללת שבילי אופניים בהתאם להנחיות התכנון של משרד התחבורה, תוך קידום ובחינה של פתרונות לרציפות אופניים. התביעה טרם התקבלה בעירייה, לכשתתקבל נלמד אותה ונגיב בבית המשפט".