החל מהבוקר: נתיב תחבורה ציבורית חדש בדרך השלום

דרך השלום (צילום: שאטרסטוק)
דרך השלום (צילום: שאטרסטוק)

עוד שת"פ עם עיריית גבעתיים: נת"צ טקטי חדש יתעדף תחבורה ציבורית על דרך השלום, ממזרח למערב ולאורך קילומטר וחצי, ועם אכיפה מוקפדת הוא צפוי לקצר משמעותית את זמן הנסיעה באוטובוס ובהמשך לייצר גם רצף עם נת"צ קפלן

הלילה (ראשון) יסומן נתיב בלעדי לתחבורה הציבורית בדרך השלום באורך של כקילומטר וחצי, אשר יקצר משמעותית את זמן הנסיעה באוטובוס ויתרום את שלו לאמינות בזמני הגעה. הנת"צ יחל לפעול ביום שלישי הקרוב (11.1); זהו נת"צ טקטי המבוצע כפרויקט מקדים לפרויקט "מהיר לעיר" שמקדם משרד התחבורה בציר שמיועד להיות מבוצע במהלך 2022. הנת"צ יפעל בימים א'-ה' בשעות 19:00-07:00 וביום שישי בשעות 17:00-07:00. לצדו יישארו שני נתיבים לרכב הפרטי לכיוון מערב.

הנת"צ החדש יסומן לאורך דרך השלום, מרחוב עודד על גבול רמת גן ועד לרחוב יגאל אלון שבתל אביב-יפו לכיוון מערב, והוא חלק מציר העדפה מלא החוצה את לב המטרופולין מתל השומר במזרח, דרך דרך שלום, ומשם יתחבר לנת"צ המשכי שיבנה בקרוב בגבעת התחמושת כחלק מפרויקט אגן האיילון השלום, המשכו בנת"צ קפלן, דרך דיזנגוף ועד נמל תל אביב -מסוף רדינג.

הנה הוא בא. נת"צ דרך השלום (צילום באדיבות דוברות עיריית תל אביב-יפו)
הנה הוא בא. נת"צ דרך השלום (צילום באדיבות דוברות עיריית תל אביב-יפו)

דרך השלום הוא אחד מצירי התנועה הראשיים שמובילים לתוך תל אביב -יפו והוא משרת תושבים רבים מהערים הסמוכות, עבורם ההתניידות באוטובוסים תהיה הרבה יותר מהירה עם פתיחת הנת"צ, אשר בשעות השיא עוברים בו 30-40 אוטובוסים בשעה. בחודשים הקרובים משרד התחבורה התחייב להגביר את השירות, כאשר לאורך הנת"צ יותקנו גם מצלמות אכיפה.

כזכור, נת"צ קפלן, שנחנך ב-2020, קיצר בשגרה את זמן הנסיעה של האוטובוסים ב-15 דקות בשעות השיא. "אנחנו ממשיכים לפנות את הדרכים לטובת תחבורה ציבורית בכל העיר", אמר ראש העיר רון חולדאי. "הגברת השימוש בתחבורה הציבורית תביא להפחתת זמני העמידה בפקקים, לצמצום זיהום האוויר ולהורדת יוקר המחיה. אני מברך את שותפי ליוזמה רן קוניק, שהרים את הכפפה וביחד אנחנו מוכיחים שרשויות מקומיות יכולות וצריכות לאחד כוחות ולהציב עובדות בשטח לטובת כלל התושבות והתושבים".